Volkswagen Golf 1992: Rij problemen

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 90

Hallo allemaal, wij zijn eigenaren van een golf lll uit 1992 met een 1.4 liter benzine motor. We hebben sinds kort een probleem met rijden.
We kunnen de auto gewoon starten en dan draait ze mooi stationair. na een paar minuten schiet het toerental van stationair naar boven.
De eerste keer toen dit gebeurde wouden we wegrijden en leek de motor al een beetje slecht te lopen. Toen we ergens moesten wachten schoot het toerental omhoog.
Gelijk de motor uitgezet en na een tijdje weer geprobeerd om te starten. Na meerdere keren proberen is dit gelukt en zijn we snel weer naar huis terug gereden. Op dit moment was de motor aardig aan het stotteren.
Als we de motor nu dus weer starten loopt ze even mooi stationair en na een tijdje schiet het toerental weer omhoog. Hierbij ontstaat ook een sterke benzinelucht in en om de auto. Deze namen we in mindere maten ook al waar voor dit probleem.

De problemen zijn begonnen na het bij vullen van de olie en koelvloeistof. Misschien toeval of misschien toch niet.

Heb niet heel veel motor kennis maar heeft iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen?

gewoong

Geplaatst door gewoong (0) , lid sinds 2 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

gewoong (0), 2 jaar geleden

We zijn er achter gekomen dat er teveel olie in de motor zat en hebben dit terug op niveau gebracht. De luchtfilter en carburateur zitten wel vol met olie. Luchtfilter gaan we morgen vervangen.
Het toerental schiet nu niet meer omhoog, tenminste niet opgemerkt in de 10 minuten dat de motor heeft gedraaid. Wel rookt de motor erg wit/blauw. Kan dit komen omdat er nog zoveel olie resten in de carburateur zitten? Ook komt er zwarte vloeistof uit de uitlaat....

dickGoudriaan (0), 2 jaar geleden

Ik verwacht dat je het relais moet vervangen.ik zou relais 21 167 en 53 vervangen.

gewoong (0), 2 jaar geleden

Hallo Dick, bedankt voor je reactie. Ik heb nieuwe relais besteld. Namelijk nummer 21 en 67. Relais 53 kan ik niet vinden… op de twee nieuwe na zitten er nog relais 1 18 19 en 72 in. Als de relais vervangen zijn zal ik je nog een update geven.

dickGoudriaan (0), 2 jaar geleden

Ik had me vergist mijn excusses: Ik bedoelde vervang:167 - 18 zijn de problemen. 21 preventief. Vervang de relais een voor een.

Boosdoenner: 167 (ik denk dat de 1 weg is gevallen) is de brandstofpomp. Die kan de oorzaak zijn.
Ander probleem is nummer 18. 18 zorgt voor stroom in je systeem vanuit contact slot. zogenoemde X contact.

Preventief: 21 is je alarm licht, is vaak (omdat die in een luchtstroom zit) zwart van binnen
53 is de tweede links van ondere naast 167. Dit is je toeter. Preventief vervangen.

De nummers die jij hebt: heb ik niet, misschien niet orgineel. heb je ene boekje (ben ik namelijk naar opzoek voor mijn vento). In de bijlage een tekening. Pos 16 en 24 veroorzaken je probleem.

(note: je hebt twee sleutels controlleer die op slijtage. Rij met een sleutel.)

Succes

dickGoudriaan (0), 2 jaar geleden

afbeelding

dickGoudriaan (0), 2 jaar geleden

lijkt erop dat het plaatje niet kan worden geplaatst,

dickGoudriaan (0), 2 jaar geleden

plaatje

dickGoudriaan (0), 2 jaar geleden

Laat maar weten als je dat plaatje wilt hebben

gewoong (0), 2 jaar geleden

Okay, ik heb de 21 en 67 vervangen maar het probleem blijft. Het lijkt alsof de auto gelijk verzuipt bij het proberen te starten. Hij wil niet aanslaan. Ik zal de 18 ook vervangen dan. Bedankt voor de snelle reactie!

dickGoudriaan (0), 2 jaar geleden

Relais 18 is ook je vonk. Kon je het plaatje zien?

harry4203 (380) PRO, 2 jaar geleden

ik zou al die onzin over relais preventief vervangen even vergeten, en eerst eens kijken of er geen schade is ontstaan aan de motor. ik weet niet hoeveel olie er teveel in zat? en eerst de injectieunit maar eens reinigen als deze volstaat met olie, en als ie het dan weer mocht doen maar eens een FLINKE rit maken.

gewoong (0), 2 jaar geleden

Nee ik kon het plaatje niet zien. En een boekje heb ik ook niet bij de auto gekregen. Ik heb nu de 18 relais ook vervangen en weer een andere 167 geplaatst en toen starte ze gelijk. De komende dagen maar even kijken wat ze doet. De flinke rit hebben we al gemaakt en alles leek beter te zijn, nu was er alleen opeens het start probleem. Er zat ongeveer een halve liter olie teveel in.

dickGoudriaan (0), 2 jaar geleden

Mooi, dat klopt precies met mijn auto ook.

gewoong (0), 2 jaar geleden

Net weer geprobeerd te starten maar weer hetzelfde probleem. Motor slaat niet aan en gelijk een hele sterke benzine lucht.

dickGoudriaan (0), 2 jaar geleden

Het is een interpretatie. Je gaf aan dat de auto start bij vervangen van het relais. Welk relais weet je dat nog

gewoong (0), 1 jaar geleden

Hallo, hier ben ik nogmaals. De auto is bij de garage geweest en leek weer te werken. Helaas doet ze soms weer moeilijk met starten. Het lijkt of de moteor aanslaat maar valt dan gelijk weer uit en start daarna helemaal niet meer. Wederom een sterke benzine lucht in de auto.Ook is het een paar keer gebeurt dat de motor uit zichzelf weer in toeren omhoog gaat. Hierbij valt het me op dat relais met nummer 1 erop dan aan het knipperen (klikken) is. Dit relais is appart gemonteerd boven de 12 vaste relais aansluitingen.

    O ja, ik heb geprobeerd deze los te krijgen om ook te vervangen maar hij zit zo vast als een huis.... - gewoong (0), 1 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.