Volkswagen Golf IV: Haperende motor bij het uitrollen

Bouwjaar: 1998

Tijdens het uitrollen van de auto begint de motor te haperen (als ik helemaal niks doe) Ik heb al wel wat opgevangen van mensen. Die denken dat het van het dubbelmassa vliegwiel komt. Wie kan mij met zekerheid vertellen wat dit kan veroorzaken.

A. Wieringa

Geplaatst door A. Wieringa (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

carmania2000 (0) PRO, 20 jaar geleden

hallo,

er is een actie geweest voor dit probleem. In eerste instantie werd de stuurdoos van de motor vervangen. In sommige gevallen was dit voldoende. Als dit echter niet hielp diende ook het 2massa vliegwiel vervangen te worden.

Thijs11395 (0) PRO, 20 jaar geleden

Het heeft met een snelheidssignaal te maken.


A. Wieringa (0), 20 jaar geleden

Het komt er nu op neer dat ik de ECU van mijn auto moet vervangen. Dat zal wel een dure grap worden. Want de VW dealer er op aansprekken zal wel niet helpen.


Thijs11395 (0) PRO, 20 jaar geleden

Hallo , ik ben bang dat VW inderdaad niet thuis zal geven - je Golf is vijf jaar oud. In elk geval veel succes!


dutch123 (0), 20 jaar geleden

Kijk ook eens op www.tdiclub.com.

Sommigen claimen dat met het veranderen van de inspuithoeveelheid het probleem ook kan verdwijnen. Dit is een relatief simpele ingreep welke iemand met een geregistreerde versie van VAGCOM kan doen. (of een garage met de juiste hardware)

Mij is verteld dat VW een 3 jaar/ 100.000 km garantie geeft op dit probleem. Mensen die een 2e hands TDI kopen van iemand die het probleem nooit gemerkt heeft, staan dus in de kou. Tenzij je de auto met garantie hebt gekocht en het binnen de garantietermijn merkt.




Joeri5520 (0) PRO, 20 jaar geleden

Het probleem wordt veroorzaakt door een afwijking tussen krukassignaal, en een signaal in de bak, wat op zijn beurt weer komt door overmatige beweging van het 2 massa vliegwiel. De nieuwe ECU die VW levert kijkt in dit geval niet meer naar de verschillen tussen de twee sensoren, maar het "probleem" (speling op 2 massa vliegwiel) is daarmee niet opgelost, alleen de klacht. Ofwel een nieuw 2 massa vliegwiel plaatsen, met de kans dat het zich over een aantal jaar weer voordoet, of vliegwiel en koppeling plus drukgroep van het oude type monteren, waarschijnlijk de goedkoopste oplossing.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.