Kan iemand mij vertellen of het normaal is dat er zoveel olie in de luchtslang van de turbo naar de intercooler komt, dat dit er dan bij de aansluiting van de intercooler uit drupt? De lekkage is dus danig dat de linkerkant van de beschermplaat onder de olie zit. Bij de dealer willen ze de slang van de turbo naar de intercooler vervangen omdat deze lek zou zijn. Ook werd mij daar verteld dat het normaal is dat er olie in zit en dat deze verdwijnt doordat het wordt meegezogen door de luchtstroom. Dat er in de slang een beetje zwarte aanslag van olie kan zitten is mij bekend, maar ik kan mij niet voorstellen dat er zoveel olie in komt dat dit er uitlekt. Voor mijn gevoel zit het probleem in de turbo zelf. Heeft iemand misschien dezelfde ervaring gehad, en zo ja wat is de oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het kan wel zo zijn dat de slang lekt, die worden op een gegeven moment poreus. Als de olie in de turbo zou komen, heb je kans dat de motor op motorolie gaat lopen, waardoor hij steeds hoger in toeren gaat lopen en uiteindelijk voorgoed stopt. Je kunt hem dan ook niet meer met de sleutel uitzetten, maar je moet hem dan in de versnelling laten afslaan.
In m'n Golf III drupte deze slang ook een beetje bij de intercooler. Gewoon even beter vastgezet met een slangklem.
Er kan een klein beetje olie via de carterontluchting de luchtinlaat inlopen. Volgens mij is dit normaal en bij mij heeft dat nooit een probleem gegeven.
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar