Als ik wegrij uit stilstand en dan doorschakeld naar ze twee, dan schiet de toerenteller vaak nog even door als ik het gas los laat. Dan zit ik in ze twee en dan lijkt het wel alsof die inhoudt en haperig accelereert. Als ik dan in ze twee ( tot en met 3500 toeren )het gas los laat, dan loopt die heel hakerig/haperig terug. Toerental zakt ongelijkmatig en schokt. Hij gaat niet zo gelijkmatig terug zoals die dat wel doet als ik dit in ze 4 bijvoorbeeld doet. Met name file rijden wordt heel vervelend zo. Het lijkt zo wel alsof ik pas me rijbewijs heb, terwijl ik al jaren een rijbewijs heb.
Extra info: pas een grote beurt gehad. toen bougies vervangen en met TUNAP gereinigd. Toen reed die een week goed! Nu rijd die weer kl*te
Zou iemand voor dit probleem mij een mogelijke oplossing kunnen vertellen. Miscchien brandstof filter vervangen? is al ( 117.000km = huidige stand ) niet vervangen.
Bedankt!
Groet,
Haringkop
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Om te begingen moet je de wagen uitlezen of er storing(en) aanwezig zijn. als er storingen aanwezig zijn dan hier plaatsen aub.
Zat de klacht voor de beurt in, of is die na de beurt in gekomen??
Brandstoffilters worden bij VW-Audi bijna nooit vervangen er zijn geen vervangings termijn voor.
hey Tiguan,
Auto is uitgelezen en volgens de VW dealer geen storingen. Op het diagnose rapport zie ik wel het volgende: storing: 00152 P0098 002 voeler -2- voor aanzuigluchttemp. -G299 signaal te groot.
De klacht zat er al voor de beurt. Toen was die een week goed. Nu is de klacht terug. Heel vervelend als je in de stad en met name file rijd. Maar die filters, raken die nooit verzadigd of verstopt? Weet jij iets wat ik er aan kan doen?
Groet,
15 jaar
2nd opinion vragen bij een Andere dealer.
Gasklephuis laten reinigen en in de basisstand laten zetten of mapsensor.
15 jaar
Letterlijk vertaald :
foutcode: 00152
nl Regelapparaat voor ruitenwissermotor rechts (J584)
du Steuergerät für Scheibenwischermotor Beifahrerseite (J584)
en Control Unit for Right Windshield Wiper Motor (J584)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
Verminderde functionaliteit
Mogelijke oorzaken:
Communicatie van en naar (J584) defect
Bedrading en/of aansluitingen defect van (J584)
Mogelijke oplossingen:
Controleer de communicatie van en naar (J584)
Check meetwaardeblokken
Controleer bedrading en aansluitingen van en naar (J584)
Extra info:
Als deze foutcode intermittent is kun je 'm negeren zolang zolang er geen verminderde functionaliteit te merken is.
**********************
foutcode: 16482 P0098
nl Temperatuur aangezogen lucht, sensor 2 (G299) hoog signaal
du Geber 2 für Ansauglufttemperatur (G299) Signal zu hoch
en Intake Air Temperature (IAT) Sensor 2 (G299) Signal to High
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijk oorzaken:
Bedrading en/of aansluitingen
Kortsluiting naar plus
G299
Motor regelmodule
Gr Stefan
15 jaar
Foutcode 152 is hier niet van toepassing. Deze auto werkt met een nieuw protocol dat P-codes terug geeft. 152 decimaal is hetzelfde als 98 hexadeimaal.
Is ook redelijk onwaarschijnlijk dat de motor-ecu zich zorgen maakt om de ruitenwisser.
Ok,
samengevat moet ik terug gaan naar de dealer en vragen of ze me gasklephuis willen reinigen? Of zijn er nog andere oorzaken voor dit euvel?
ik las ook iets van een brandstoffilter die mogelijk verstopt/aan vervanging toe is. iig geval bedankt voor de mogelijke oplossingen tot dusver.
groet,
15 jaar
Die storing voeler -2- voor aanzuigluchttemp. is een sensor die in de motorafdekplaat zit,kijk eens of de stekker er wel op zit (als je voor auto staat rechts van de afdekkap naast een stuk plastieke slang),maar dat zal je probleem wel niet zijn denk ik.
Als je stationair draait en je geeft een dot gas,hoe valt hij terug naar stationair? Gelijk naar de 1000 t/pm en dan rustig naar 700,of blijft hij eerst even hangen boven de 1000t/pm?
Ricky,
Net even getest. Als ik een dot gas geef, tot 4000 toeren bijvoorbeeld dan valt die terug naar 1050 / 1000 toeren, daar hangt die even en dan opeens valt die als een baksteen naar ongeveer 700 toeren.
groet.
15 jaar
Als hij daar ongeveer 1 seconde hangt dan is het goed.Vergeten ze zeggen,voorwaarde is dat de motor op bedrijfstemperatuur is.
ok, motor was koud. maar als die niet blijft hangen is het niet ok?
iig, het probleem blijft. enkele mogelijke oorzaken/oplossingen? Ga morgen weer even langs de dealer.
Groet,
15 jaar
Allen,
Auto heeft een motor management regeling update gehad en brandstoffilter is vervangen.... geen effect. Blijft haperig rijden en soort van inhouden/ stroef rijden.
Regelmatig als ik optrekt in ze 1 op 2 en ik laat gas los, dan gaat het gas nog even door/ toerental gaat gewoon verder omhoog. Erg vervelend, helemaal met dat haperig rijden.
Iemand nog suggesties?? alvast bedankt.
Groet,
15 jaar
Zoals gezegd,gasklephuis reinigen en in basisstand laten zetten.
15 jaar
Primera,
Dit is zeker niet zelf te doen? kreeg ook als tip om de stappenmotor te reinigen, heeft dit nut?
Groet,
15 jaar
Als je er geen kijk op hebt zou ik het door een garage laten doen.
Schoonmaken en in de basisstand zetten is nog geen uurtje werk en als je het zelf wilt doen moet je toch naar de dealer om de klep in de basisstand te laten zetten.
Doe je dat niet,loopt tie nog net zo beroerd.
15 jaar
ok, duidelijk.
Bedankt.
groet,
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar