close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: Storing uitlaatstsysteem

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 FSI

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende bekende probleem.
Sinds mei 2009 rij ik een Volkswagen 1.6 FSI Sportline uit 2004.
Een paar weken na aanschaf begon het gele lampje "Storing in uitlaatsysteem" te branden.
Ik heb de auto laten uitlezen, en de NoX sensor bleek defect, en werd vervangen.

Hierna heb ik geen last meer gehad van het lampje tot vorige week.
Ik heb de auto weer laten uitlezen, en gelukkig was de sensor niet kapot volgens de garage.
De code die in beeld kwam weet ik helaas niet precies. Het was iets met de termen lucht en balans.
Ze hebben het gaskleppenhuis schoongemaakt, waardoor het probleem verholpen zou moeten zijn.

Dit was dus niet het geval, want dezelfde avond begon het lampje weer te branden.
Volgende dag weer langs de garage geweest, waar ze me vertelden dat ze vergeten waren de foutmelding te wissen.
Dit probeerden ze ter plekke te doen, maar de foutmelding kon niet gewist worden.
Motorisch is de auto in orde volgens de garage.

Bij het wegrijden was het lampje weer weg door het uitlezen, maar deze keerde de volgende dag alweer terug.
Nu ga ik binnenkort weer langs, want ik wil echt af van dit irritante lampje.

Heeft iemand tips om dit probleem op te lossen, of punten om goed te checken?
Kan een software update van de NoX sensor bij een VW dealer dit oplossen?

Alle hulp en tips zijn welkom!
(Zelf ben ik totaal niet technisch, dus niet al te moeilijke termen gebruiken aub :-) )

Groeten,
Jeroen

Geplaatst door

JRN85 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Jeroen

Om je beter te kunnen helpen is het beter om de storingscode eens te vragen bij die garage..

Als het lampje brand kunnen het tig mogelijkheden zijn.

Vaker helpt het wissen alleen niet, en moet de storing gezocht gaan worden a.h.v. de storingscode, Het hoeft ook niet altijd de sensor zelf te zijn die kapot is, vervangen is snel gebeurt, maar ook zit het probleem wel eens in de bedrading, of krijgen sensoren verkeerde waardes door bv een luchtlekkage o.i.d.

Dat geld ook voor de lambdasonde, deze kan ook een verkeerd signaal geven als de uitlaat niet gasdicht is, en voor de sonde lekt bv.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

[quote=stefan84]Jeroen

Om je beter te kunnen helpen is het beter om de storingscode eens te vragen bij die garage..

Als het lampje brand kunnen het tig mogelijkheden zijn.

Vaker helpt het wissen alleen niet, en moet de storing gezocht gaan worden a.h.v. de storingscode, Het hoeft ook niet altijd de sensor zelf te zijn die kapot is, vervangen is snel gebeurt, maar ook zit het probleem wel eens in de bedrading, of krijgen sensoren verkeerde waardes door bv een luchtlekkage o.i.d.

Dat geld ook voor de lambdasonde, deze kan ook een verkeerd signaal geven als de uitlaat niet gasdicht is, en voor de sonde lekt bv.

Gr Stefan[/quote]
Ha Stefan,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik zal de code opschrijven de volgende keer dat ik langsga bij de garage.

Gr Jeroen

JRN85 0

14 jaar

Ik zou er niet te lang mee doorrijden. Als dit een incorrect mengsel foutcode is dan kan de katalysator beschadigd worden en die zijn duur.

oldford 0
badge

14 jaar

[quote=oldford]Ik zou er niet te lang mee doorrijden. Als dit een incorrect mengsel foutcode is dan kan de katalysator beschadigd worden en die zijn duur.[/quote]
Ik zal er zo min mogelijk kilometers mee maken voordat ik weer naar mijn garage toe ga.

Verder heb ik nog een kleine aanvulling. Nadat ze het gaskleppenhuis schoongemaakt hebben, loopt de motor stationair niet helemaal regelmatig.
Tijdens het rijden heb ik nergens last van.

Voor de reparatie maakte de auto stationair 1000 toeren.
Nu rond de 800 toeren (of nog iets minder), en loopt hij niet regelmatig.

JRN85 0

14 jaar

1000 toeren stationair hoort zo en zo al niet,800 is normaal,vaak zelfs nog minder,maar deze blokken lopen stationair altijd soepel,dus je zou niks moeten voelen.
Bij het vervangen van die nox-sensor hoort ook een update,die zou ik wel laten uitvoeren.
Verder moeten we de exacte foutcode weten om wat verder te komen.

ricky 10
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.