close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf 2014: Harde start

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: CUN, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 135

Hallo beste forumleden,

Wegens een ander probleempje met mijn auto, dacht ik er aan om een nieuw onderwerp te starten.

Mijn VW GTD uit 2014 (DSG) + KEYLESS go vind ik slecht starten. Auto slaat wel goed aan alleen het is een harde start. De motor en auto voel je schudden tijdens het starten. Zodra de motor loopt is er niets aan de hand. Voordat ik mijn auto start druk ik altijd allereerst op de startknop zonder op de rem te drukken. Dan start de auto namelijk nog niet en zie je de gloeibougies op de dashboard. Zodra deze niet meer in beeld is start ik daadwerkelijk de auto. Mijn vader rijdt zelf in een VW touran 2.0 TDI ook een DSG met 177pk. Zijn auto is geen KEYLESS go maar los van dat feit, als ik zijn auto start voel je niet eens wat.

Wat zou een oorzaak kunnen zijn?

Geplaatst door

MK7GTD (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Op zich lastig te zeggen omdat we het niet kunnen voelen maar het zou kunnen zijn dat je 2 massa vliegwiel wat meer versleten is waardoor je de onballans wat meer voelt maar dan voel je meestal tijdens stationair ook schudden oid.
Is het altijd? Of koud of warm of soms?
P.S. de manier van starten maakt niets uit omdat de computer toch wel zelf bepaald wanneer de startmotor wordt aangestuurd (dus als gloeien voltooid is) dus maakt het niet uit hoe je die startknop bediend.

ricky 10
badge

6 jaar

Heb in het verleden bij mijn golf 5 GT 2.0 TDI 2x een massavliegwiel vervangen (incl. Motor) jammer genoeg. Deze ratelde bij stationair draaien etc. Met het afremmen voor een stoplicht rammelde ook de auto met het terugschakelen (dsg). Er was daadwerkelijk voelbaar dat er iets niet goed was. Bij mijn huidige auto is dat niet het geval, stationair of rijden geen trillingen of bijgeluiden. Zodra de auto stationair draait en er mee gaat rijden is er niets aan de hand.

MK7GTD 0

6 jaar

Enkele dagen geleden ging mijn motormanagement lampje branden. Auto uit laten lezen. Bleek dat de druksensor van cilinder 3 niet plausibel was. Bij de lokale VW dealer een gloebougie met druksensor aangeschaft incl. 20% korting (altijd om korting vragen jongens).
Ik was c.a. €125 kwijt. Onderdeel zelf gemonteerd en storing door een kennis van mij laten verwijderen. Auto start iets beter maar kan nog beter. Denk dat de andere gloeibougies ook niet meer 100% zijn.

Heb onlangs alle filters en olie vervangen. Turboreiniger gebruikt, 5 in 1 oil flush en een injectoren reiniger. Wellicht door alle vuiligheid wat is losgekomen dat de storing is ontstaan durf het niet te zeggen.

Probleem is in ieder geval deels opgelost.

Zit momenteel te denken aan een defecte luchtmassameter. Mijn auto houdt namelijk in bij hoge snelheden. Wellicht ook een oorzaak voor het slechte starten

MK7GTD 0

6 jaar

even terzijde, maar je weet dat het uiterst belangrijk is bij deze gloeibougies dat ie echt soepel in de cilinderkop draaien en dat het juiste aanhaalmoment gerespecteerd wordt?!?

Heb helaas geen momentsleutel kunnen gebruiken. Maar ik weet wel dat deze onderdelen snel kunnen afbreken. Ik heb ze gemonteerd en vastgedraaid met lichte kracht. Ik had de mogelijkheid om ze nog verder strakker vast te zetten alleen durfde het risico niet aan. Vast is vast namelijk. Nu inmiddels enkele dagen verder, geen storing of gekkigheid tegengekomen. Ze zijn dus zeer waarschijnlijk correct gemonteerd.

MK7GTD 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.