Volkswagen Golf 2014: Resonatie trillen gezoem pedalen Golf 7 GTD DSG

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: CUN, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 135

Hallo mede forum-leden,

Allereerst zal ik me even voorstellen.
Ben een 28 jarige Brabander wonend op het platteland.
Ik rij al vanaf mijn 18e een VW. Begonnen bij de MK4 en nu inmiddels een VW GTD 7.

Problemcar.nl is niet onbekend voor mij. Heb in het verleden vaak dit forum bezocht als een normale bezoeker. Ben officieel sinds vandaag pas echt lid geworden.

Ik loop namelijk tegen iets aan waar ik helaas geen bestaande onderwerp over kan vinden.
Ook vind in nergens een oplossing voor het probleem die ik ervaar.

Zoals hierboven aangegeven ben ik momenteel in bezit van een VW GTD (2014) DSG.
Mijn broertje heeft c.a. een jaar geleden een klein ongeluk gehad met mijn auto (tik rechtsvoor)
Vervolgens heb ik de auto etc. laten repareren. Nieuwe veerpoot, aandrijfas, wiellager, wiellagerhuis, spoorstang, stabi-stang. Achteraf door het probleem die ik sindsdien doe ervaren zelfs ook nieuwe velgen gemonteerd.

Het probleem:
Rond de 80 km/h tot c.a. 120 km/h voel ik een getril/ gezoem in mijn pedalen. Na de 120km/h is het volledig verdwenen. Het is ook niet constant aan een stuk door maar echt zoals hmmmm....hmmm....hmmmm.

Gezien het feit dat ik alle benodigde mechanische onderdelen heb vervangen aan de kant waar de auto een lichte tik heeft gehad weet ik echt niet waar in nog moet gaan zoeken.

Help help help.

MK7GTD

Geplaatst door MK7GTD (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

MK7GTD (0), 5 jaar geleden

Ter aanvulling: heb onlangs ook 4 nieuwe bridgestone banden gemonteerd etc. Dus het is geen kwestie van banen naar voren/ achteren.

jaker (0) PRO, 5 jaar geleden

Het lijkt erop dat het aandrijf aggregaat (motor en bak) of het uitlaat systeem onder spanning is gemonteerd, mogelijk is een motor steun of de uitlaat los geweest tijdens de reparatie?

MK7GTD (0), 5 jaar geleden

Wat betreft de uitlaat weet ik zeker dat die niet los is geweest. Motorsteun durf ik niet te zeggen. Ik weet niet eens waar de motorsteunen exact zijn. Indien het noodzakelijk is om een motorsteun los te halen om de hierboven vermelde onderdelen te demonteren/ monteren dan zou dat een oorzaak kunnen zijn. Om jullie verder nog van zo veel mogelijk informatie te voorzien wil ik nog graag het volgende doorgeven.

Naar aanleiding van de tik die de auto heeft gehad is mijn subframe enkele mm’s verschoven. Mijn aandrijfas of spoorstang is er tegenaan gekomen. Echter heeft de hersteller aangegeven dat het niet noodzakelijk was om de subframe te vervangen. Enkele corrigerende tikken en goed uitlijn werk zou voldoende moeten zijn geweest. Na herstel van de auto heb ik mijn auto laten uitlijnen bij een specialist waar ik al jaren kom. Deze beste meneer gebruikt alle mogelijkheden om de auto op zo een efficiënt mogelijke manier uit te lijnen. O.a door het verstellen van de subframe etc. Uit ervaring weet ik dat vele garages dit niet doen. Het enige zichtbare wat ik er nog wel aan heb over gehouden is dat mijn voorwiel links precies symmetrisch staat. Maar Rechtsvoor kan ik bijv. Tussen de band en voorbumper 3 vingers plaatsen en tussen de band en dorpel (portier) 4 vingers. Dus er is een afwijking van enkele mm’s. Maar goed de uitlijnspecialist heeft aangegeven dat alle waardes goed zijn en dat er geen afwijkingen zijn volgens het rapport.

ricky (0) PRO, 5 jaar geleden

Als banden en velgen e.d. hetzelfde zijn dan mag je niet die afwijking daarin vinden, zeker niet tussen deel wiel en dorpel. (aan de andere kant zou voorbumper of scherm oid nog afwijkend kunnen zijn maar is die dorpel niet gerepareerd oid? Dat daar die afwijking in zit?
Anders meten van precies het hart van voorwiel tot hart achterwiel en dat links en rechts, kijken of daar verschil in zit.

MK7GTD (0), 5 jaar geleden

Dat is een goeie van het achterwiel. Ik ga het direct opmeten!

MK7GTD (0), 5 jaar geleden

Vandaag wat meetwerk gedaan, echter kom ik iets heel merkwaardigs tegen. De linkerzijde waar de auto geen tik heeft gehad is tussen de meetpunten 269cm.
De rechterzijde is tussen de meetpunten 270cm. Alleen het vreemde is dat juist aan de rechterzijde juist mijn voorwiel verder naar achterstaan dan aan de linkerzijde, als je meet tussen de dorpel en voorbumper.

Tjmme (0), 3 jaar geleden

Is jouw probleem al opgelost?
Ik heb hetzelfde met mijn auto.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.