auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Corrado: Harde tik in het blok

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: vr6

Hallo ik zit met het volgende probleem . sinds gisteren begint mijn blok af en toe hard te tikken . begon zomaar onder het rijden . ik dacht eerst dat er wat los zat maar na een beetje optrekken kwam het steeds terug . Het is geen constante tik . Heb toen ook mijn auto thuis neer gezet en verder niet meer mee gereden . Ben er vandaag weer even mee bezig geweest auto starten begon die weer even hard te tikken toen die aansloeg maar dat was ook zo weer over . had wel het idee dat je het nog zachtjes kon horen . en met gas geven had ik het idee dat het weer terug wou komen maar heb motor maar uitgezet om verdere schade te voorkomen . heb kleppendeksel er af gehad kon niks bijzonders vinden . mijn motor is afgelopen winter gereviceerd daarbij zijn al mijn lagers vervangen zuigerveren klepstoters enz gewoon niks op bezuinigd . we hebben compressie nog gemeten en de meter gaf op de 6e cilinder 125psi aan . En 3 cilinders hadden 135psi en de andere 2 145psi . op de meter stond geen bar aanduiding dus vandaar psi . ik draai maandag de carterpan er nog even af om te kijken of ik nog iets kan vinden voordat ik de motor er uithaal . zijn er nog mensen met tips of die het ook meegemaakt hebben of die mischien weten wat het kan zijn . gr rolfo

Geplaatst door

Rolfovr6 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Rolfo

Ik neem aan dat je de klepstoters niet hoort tikken,kun je wel aangeven waar je het geluid het beste hoort ? dus onder uit het blok,of aan de bovenkant ? wat je eens kan doen is de oliedruk meten,ook kan het geluid van de distributieketting afkomen,meestal de gelijders die het probleem veroorzaken en niet de ketting zelf..

Ik vind je compressie wel aan de lage kant,zeker voor een motor die nog niet zo lang geleden gereviseerd is!

125 Psi = 8,6 Bar
135 Psi = 9,3 Bar
145 Psi = 10 Bar

Hij hoort toch tussen de 11 en 13 te hebben..een verschil van 10% mag wel..

Hoe heb je die gecontroleerd ? met koude en/of warme motor ?

Wat je eens kan doen is de compressie opnieuw meten met warme motor,en gasklep open..kijk wat hij aangeeft,giet erna wat olie in de cilinder waar je de compressie van meet,en meet de compressie opnieuw..doe dat eens bij alle 6 de cilinders..

Word de compressie hoger met de olie ? zal het probleem aan de zuigerveren liggen,blijft hij gelijk,kan het aan de kop/kleppen liggen..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Ik heb het idee dat het geluid boven in komt en dan meer een beetje aan de bijrijders kant of in het midden . Niet bij de distrubutie zijde . En heb ook het idee dat die op 5 cilinders loopt maar kan het nog niet helemaal plaatsen maar we gaan maandag de kleppendeksel en alles weer monteren en dan weer even starten om te horen of het geluid boven of ondervandaan komt . dat we het zeker weten . maar als het de zuigerveren zijn kan het dan wezen dat die zo hard gaan tikken ??

Rolfovr6 0

15 jaar

Zuigerveren zullen het niet zijn,maar misschien een defect krukas/drijfstanglager op klepstoter of misschien de ketting waar wat mee is.
Maak anders als je hem toch gaat starten even een geluidsopname of zet het op youtube,dan kunnen wij het ook horen.

ricky 10
badge

15 jaar

Die lage compressie kan van de kleppen of zuigerveren afkomen..

Die tik kan inderdaad vanalles zijn,de zuigerveren tikken niet,die kun je niet horen..

Als het in het kettinggebeuren zit,hoor je dat geluid gelijk.

Meet eerst eens de oliedruk,dan kun je al het e.e.a. uitsluiten.

stefan84 0

15 jaar

Ik heb net even een filmpje op youtube gezet van de tik . Auto loopt nu niet mooi omdat ik niet alles weer gemonteerd hebt . bij het gas geven kan je horen wat die tik is . gr rolfo http://www.youtube.com/watch?v=YZ-Rrg4hY...

Rolfovr6 0

15 jaar

Roelf

Hmm..het geluid klinkt niet als een defecte klepstoters,indien het niet onder uit het blok komt,gok ik dat de rammel van de distributie afkomt,of in het ergste geval een gebroken klepgeleider o.i.d.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Lijkt op een drijfstanglager,vooral als je gas geeft.

ricky 10
badge

15 jaar

klinkt niet hoopgevend net wat richard zegt big end of small end lager overleden of een vreselijk kantelende zuiger. gr john

Even een andere vraag ?

Hoe is er met die motor omgegaan na de revisie ? heb zelf ook een MK2 VR6 en heeft nu 180000 gelopen,het enige wat vernieuwt is,is de koppeling en de complete ketting,het loopt als een sneltrein,zeker in een golf 2,en heb er nog nooit wat aangehad!wel even afkloppen natuurlijk..maar moet wel erbij zeggen dat hij altijd rustig warm gereden word,en 90% word er gewoon gereden,maar af en toe moet hij wel laten zien wat hij in huis heeft..

Het enige wat hij doet is veel slurpen,maar dat neem ik maar voor lief,ook gebruikt hij wat olie,zo'n liter op 1500km..dat is het enige wat me niet lekker ligt,maar zolang hij goed loopt doe ik er helemaal niks aan..Ook weet je natuurlijk nooit wat die motoren allemaal meegemaakt hebben,ze worden waarschijnlijk niet gebruikt om op een rollator-snelheid mee te rijden.

stefan84 0

15 jaar

Ik rij er niet eens elke dag mee en olie heeft ie na de revicie niet gebruikt . Als ik er in rij dan reed ik de auto altijd warm . maar als die warm was dan trapte ik hed pedaal wel even in maar niet constant af en toe een stukje op trekken . en aangezien ik er niet elke dag in rij moet dat de pret niet drukken . Wat me wel opviel is dat de auto een beetje rauw liep na de revicie maar daar heb ik nooit aandacht aan besteed omdat ie verder wel goed liep .

Rolfovr6 0

15 jaar

heb je de carterpan al eens eronderuit gehaald ?

anders eens even het revisiebedrijf bellen en kijken wat ze voor je kunnen betekenen,hoeveel km heb je na de revisie ongeveer erop zitten ?

stefan84 0

15 jaar

Laat de olie er even uitlopen en check voor slijpsel in het carter. Zo ja dan ga ik mee met drijfstang lager diagnose. De compressie lijkt anders iets klepachtigs te suggereren.

Klinkt niet onschuldig als ik het zo hoor.

Veel succes en ik hoop dat het meevalt.

Gr Jaap

jaboV 0

15 jaar

Heb gister carterpan er onder weg gehaald . Zagen we dat er 1 drijfstanglager eruit is gelopen , is mee gaan draaien. resultaat drijfstang en krukas kapot . krukas kan mischien nog weer geslepen en gebalanceerd worden , drijfstang is oud ijzer geworden . Beetje jammer aangezien ik er nog maar iets van 20 duizend mee heb gereden na revicie . Kan het ook moeilijk verhalen aangezien het zwart is gebeurd . Vandaag kop er ook nog maar even af kijken of ik nog wat kan vinden

Rolfovr6 0

15 jaar

Goedkoper is om via mp een ander blok te kopen en die erin te hangen..ben je voor een paar honderd euro klaar..je weet nu niet wat je nog allemaal tegenkomt,maar het reviseren kost gegarandeerd meer.

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.