Hallo mensen, een maat vertelde me dat hier veel mensen met kennis zitten en dit probleem gaat mijn kennis te boven.
Het probleem doet zich voor bij mijn '94 VW Corrado 2.0 8V. (electrische rembekrachtiger)
Vanaf vorige week, zonder vreemde gelijksoortige aankondigingen, trap ik door mijn rembekrachtiger heen.
Wat ik tot nu toe ondervonden heb:
- Met een beetje aanremmen hou ik bekrachtigingsdruk.
- Met flink doorremmen verlies ik rembekrachtinging en heb ik een hard pedaal. (en weinig vertraging :-( )
- Als ik tijdens flink doorremmen bijna stil sta komt de druk ineens terug.
- Bij elke rem actie, hard of zacht, gaat de ABS lamp aan.
- ABS heeft geen storingen is het systeem. (Knippercode uitgelezen)
- Als de auto uit staat en ik trap een paar keer op de rem wordt pedaal hard. Als ik dan vervolgens auto op contact zet (electrische bekrachtiger) en voet op pedaal hou zakt pedaal weer iets weg. (richting normaal)
- Bij stationair draaien en pedaal intrappen hoor je de pomp aanslaan.
Verder:
Remblokken rondom zijn nog niet voor de helft versleten. Voor vrij nieuwe schijven, acht wat ouder, maar nog binnen APK tolerantie.
Op dit moment heb ik wel dingen waar ik aan denk, maar dat zijn meer wilde gokken omdat ik het ergens zoeken moet. Hopelijk kunnen jullie professionals en semi-pro's (particulieren) me in de juiste richting sturen?
Met vriendelijke groet, Berry.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het klinkt dat de rembekrachtiger perfect werkt
het probleem is de vacuum
je zou de leidingen van de rembekrachtiger kunnen bekijken op verstopping
je hebt zelf over een elektrische rembekrachtiger
denk dat je een elektrische vacuumpomp bedoelt
dit is dan meteen een vraagteken bij mij want eigenlijk alle benzine auto's krijgen de vacuum van de motor zelf
maar het kan
de oorzaak kan ik niet zo zeggen omdat ik niet weet hoe hij geschakelt zit
Berry
Kan ik uit je verhaal opmaken dat je de ene keer het rempedaal tot op de bodem intrappen kan,en de andere keer weer niet,dan is hij weer normaal of kun je hem nauwelijks indrukken..
Dan denk ik meer dat je het probleem moet zoeken in de hoofdremcilinder..
Je bekrachtiger werkt zo te lezen normaal.
Gr Stefan
[url=http://img44.imageshack.us/i/55114414.pn...][img]http://img44.imageshack.us/img44/883/551...[/img][/url]
15 jaar
Stefan: Rempedaal is nooit tot op de bodem in te trappen, zowel niet als auto zonder contact staat, op contact staat als met draaiende motor. Vandaar dat ik niet echt dacht aan de hoofdremcilinder.
Bekrachtiger lijkt idd normaal te werken. Alle signalen en geluiden duiden erop. Behalve dat ie, als ie meer dan een bepaalde prestatie moet leveren, dan heeft ie ineens geen peut meer.
Truckerowner: Ik heb een elektrische pomp ter grote van een beugelfles, met een bol erop te groote van een flinke kokosnoot onder de kap. Vandaar gaat direct een stalen leiding naar het huis met de hoofdremcilinder eraan. Weet niet of die pomp de vloeistof op druk brengt, of dat ie dat doet dmv druk of vacuum.
Als ik jullie reacties zo lees (pedaal nooit onderin dus niet hoofdremcilinder, zo te horen doet pomp het prima) kan ik me nog 2 dingen bedenken.
Er zit volgens tekening (en in het echt ook) een drukwachter sensor. Zou deze de boel kunnen blokkeren vanwege foutief signaal?
Er staat een bol op de pomp welke accumulator heet. Na wat gegoogel en wikki-en blijkt dat dit ding vloeistof en gasdruk opslaat in die bol om bij grotere drukpulsen of vallen in te grijpen. Zou het kunnen zijn dat deze defect is?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hydraulisch...
Wil best een plaatje plaatsen te verduidelijking, maar ben voort eerst, weet nog niet hoe dat moet.
15 jaar
heb even gekeken op www.vagcat.com maar daar is het gewoon een normale rembooster
tekening zoals stefan84 heeft laten zien
wat ik zie dat er 2 leidingen van de hoofremcilinder naar de abs-pomp gaan
hierna gaan er 4 naar elke wiel een leiding naar toe.
de booster zit met een leiding op de inlaat spruitstuk vast
Je mag gerust onder de kap komen kijken, maar ik heb geen koekjestrommel aan mijn hoofdremcilinder behuizing.
Zal es een poging wagen:
[img]http://img23.imageshack.us/img23/1261/re...[/img]
By [url=http://profile.imageshack.us/user/julesd...]julesdekorter[/url] at 2009-07-29
Imageshack account aangemaakt. Hopelijk doet ie het.
15 jaar
dan weet ik nu het zeker dat je gelijk hebt
ik had het al in mijn vorige post willen zeggen maar omdat ik op vagcat deze tekening niet zag
nam ik aan dat het niet zo was
als de accumulator niet goed is dan zul je de druk verschillen waarschijnlijk tijdens het remmen en/of pedaal voelen.
het zou dus goed onderdeel 9 kunnen zijn die een probleem geeft
de vraag waar ik dan ook mee zit is dat er nog genoeg olie in zit voor de rembekrachitger en dat hij nergens lekt
heb zelf niet echt veel ervaring met deze zaken vooral omdat het waarschijnlijk in het hydraulische deel zit
OK, bij deze even de terugmelding.
Het bleek de accumulator te zijn. Deze heb ik 2e hands voor 2 tientjes overgenomen van iemand die met een sloper bezig was. Dit om niet gelijk dik geld uit te geven voor dealeronderdelen zonder zeker te weten dat dit de oorzaak was.
Dank voor jullie meedenken, door jullie uitsluitingen werd het duidelijk dat het dit ding wel moest zijn.
Met vriendelijke groet, Berry Esselink.
PS. Ik kom terug, hopelijk kan ik eens iets betekenen voor iemand anders.
15 jaar
Ohjah, accumulator is nr 11 op de foto.
15 jaar
Mooi om te horen Berry.
Bedankt voor de feedback!
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar