Geachte Problemcar Bezoekers,
Ik heb even een vraagje. Hoe herken je of je problemen heb met de "turbo" van de auto (VW Passat; Bouwjaar 2006). Van de Volkswagen Dealer kreeg ik te horen dat mijn "Turbo" vervangen moet worden, maar het probleem is dat ik geen melding van de boordcomputer krijg dat mijn "turbo" stuk is. Maar de Dealer zegt dat
ik hem wel moet vervangen. Ook zeggen ze dat ik er nog op kan rijden (lange tijd).. Ik snap het niet. Ik wil graag weten wat er gebeurt/ervaart als de turbo "stuk"/Vervangen moet worden.
Wie van jullie weet er meer over?
Bedankt voor al jullie moeite!
Met vriendelijk groet,
Kayserii
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
daar zijn verschillende dingen voor.
een de motor trekt niet goed op.
twee de motor gaat in noodloop door tehogedruk.
drie er lekt veel olie via de turbo as en dat zie je dan aan de interkoelerslangen deze worden nat.
maar als je geen last ergens van hebt dan zou ik hem niet laten vervangen want ze zullen toch eerst moeten zeggen wat jan.
Bedankt voor uw moeite Jan.
De auto trek bestwel goed op. Daar is dus geen probleem. Hij lekt ook geen olie.
Dus inprincipe is er niks aan de hand toch?
Wat ik ook raar vond was dat het d.m.v het "lezen" van de auto geen enkel probleem was.
Maar ik moest toch van de VW-dealer vervangen.
15 jaar
[quote=Kayserii38]Maar ik moest toch van de VW-dealer vervangen.[/quote]
Wat was de reden volgens de dealer ??
Gr. paul
ja daar ben ik ook benieuwd naar wat ze opgeven als reden dat vervanging nodig is.
groetjes jan.
[quote=paulkelder][quote=Kayserii38]Maar ik moest toch van de VW-dealer vervangen.[/quote]
Wat was de reden volgens de dealer ??
Gr. paul[/quote]
Ze zijden dat er slijtage was. Maar ze zijden ook, als je de motor even warm laat draaien dat er dan niks aan de hand is.
De Passat zelf, trekt zelf enorm.. Hij wilt maar gas krijgen.. Dus met de optrek is er niks aan de hand.
(Ik zelf denk dat dit geldklopperij is.)
15 jaar
wellicht hebben ze ''storing'' in de onderdelen omzet. gr john
Denkt het ook.
Bedankt John!
PS: Ik heb nog even een vraagje. Stel dat de turbo stuk is, krijg je dan een melding bij het lezen van de auto zelf?
15 jaar
Rechtstreekse melding dat de turbo defect is krijg je (nog) niet bij het uitlezen van de auto.
Je krijgt een melding van het gevolg - te lage turbodruk. Maar diezelfde melding krijg je ook als er een slang gescheurt is.
Ze zijden ook dat er slijtage was van de turbo-klep. Ik weet het niet meer, ik zit nu in een situatie waardoor ik twijfel
of het echt is of niet.
Zoals ik al zij; Er is niks met de trek-vermogen van de auto zelf. Ik heb niks "te melden" als klacht erover.
En als de turbo onderweg zich begeeft, dus als het kapot gaat onderweg. Wat gebeurt er dan? Ben ik dan verder van huis?
PS: Bedankt Oldford!
15 jaar
Bij een diesel kan een defecte turbo het einde van de motor betekenen.
Als de turbo olie gaat lekken, dan komt deze in de inlaat van de motor en gaat de motor op die olie draaien.
De motor slaat dan op hol en draait zichzelf kapot. Dat is een reëel risico en ook een duur risico.
Zie voor een voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=gHsfEBomx...
Dat is een hoop rook
Ik mag aannemen dat ze misschien zowaar de auto rijdend uitgelezen hebben en hier afwijkingen gecontstateerd hebben wat betreft de turbodruk. Misschien hebben ze ook wel een geluid gehoord wat een klant niet direct opvalt ??
Jos.
een vaag verhaal,en als een turbo defekt is zou de topicstarter het wel gemerkt hebben. gr john
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar