Volkswagen Golf II : hevig schokkende motor

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v GTI

Ik ben bezig aan een golf 2 1.8 16v gti, deze auto kwam binnen met het probleem hevig in te houden.
ik ben er mee gaan rijden en het bleek dat de auto bij een constante snelheid en motor toerental hevig schokt.
ik heb ondertusen al t een en ander vervangen:

-hall en impuls gever
-rotor (verdelerkap is nieuw)
-bougiekabels
-bougie's

ik heb de distributieriem ook op tijd gecontroleerd, bleek dat deze aan vervanging toe was dus dat ook meteen maar gedaan.

Ik ben een beetje uit de ideeen, op het vervangen van een brandstof filter na dan.

Heeft er iemand een idee?

Met vriendelijke groeten van Rudolf

Neandertaler

Geplaatst door Neandertaler (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Neandertaler (0) PRO, 15 jaar geleden

ff een kleine update.

ik heb nu ook het brandstoffilter vervangen.
ook dat heeft geen enkel positief effect op het geheel,
het lijkt zelfs wel dat ie alleen maar slechter is gaan lopen.
ik heb het co gemeten en dit staat vrij netjes op 0,6
o2 schommelt rond 2.0
stationair loopt ie netjes maar zodra ik ga rijden begint de ellende,
er is niet normaal mee te rijden, alleen sportief.

marcel7031 (0) PRO, 15 jaar geleden

Zouden de verstuivers slecht zijn? De ontsteking staat wel redelijk op tijd? Echt geen valse lucht oid?
Is het nog een K jetronic of al een L?

Neandertaler (0) PRO, 15 jaar geleden

het is een KE-jetronic.

we hebben de auto nu weggebracht naar een in race monsters gespecialiseerd bedrijf, of beter gezegt,
het is een garage waar ze sleutelen aan auto's die op t circuit rijden.
nu maar hopen dat daar wat uit komt.
verdere ontwikkelingen laat ik zsm weten.

Groeten van Rudolf.

ps. ontsteking is op gehoor op tijd gezet.
heb op luchtlekage gecontroleerd maar weinig gevonden.
leidingen naar de verstuivers zijn wel een beetje roestig.

Alex218 (0) PRO, 15 jaar geleden

benieuwd wat de oplossing is; klinkt als een brandstof(druk) probleempje. Maar op een GTI 16V zit toch al een digifant systeem?

Neandertaler (0) PRO, 15 jaar geleden

oplossing is geboden.
er zat in de luchtaanzuigbuis vanaf het luchtfilter naar de luchtinlaat
een scheurtje waardoor die valse lucht trok.
het is een probleempje van niks.
al weet ik toch zeker dat ik m gecontroleerd had.

Maar goed, het probleem is verholpen.

dank voor de reactie.

met vriendelijke groet van Rudolf.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.