Volkswagen PASSAT 1800 20V: HIKKEN BIJ 2200/2400 TOEREN IN VIERDE VERSNELLING

Bouwjaar: 1999

AUTO HIKKERT BIJ 2200/2400 TOEREN IN VIERDE VERSNELLING. Er zitten geen storingen in. Lmm vervangen lamdasonde verv heeft geen valselucht.Auto heeft 179000 km gelopen.vw dealer kan het probleem niet op lossen wat is dat toch gr.michel

michel7758

Geplaatst door michel7758 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

Is het uitlaatsysteem tot de kat potdicht, heb net zoiest probleem met een audi 1.8 20V achter de rug, bleek de pakking tussen het spruitstuk en de voorpijp, net voorbij de lambdasonde te lekken (minimaal, was bijna niet te vinden) Boel opnieuw gemonteerd met nieuwe pakking en het probleem lijkt tot nu toe weg. Pakking kost 10¤ en is zelf goed te vervangen, hebt alleen dopsleutel 17 met knikstuk nodig.

lightsomedog (0) PRO, 19 jaar geleden

alleen maar in de vierde versnelling?

michel7758 (0), 19 jaar geleden

hoi de kat zit niet dicht en de pakking tussen kop en spruitstuk is al vervangen er zijn geen lekkage in het uitlaad systeem. Kan het zijn dat het gasklep huis opnieuw moet worden in geregeld worden dat zij een monteur is dat zo? gr. michel

michel7758 (0), 19 jaar geleden

hoi hij heeft het ook bij zijn derde versnelling maar het meest in zijn 4 gr .michel

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

Geheel laten resetten. accu losgooien voor minstens een uur, Storingsgeheugen wissen (zit er n.l. eentje in van het wegvallen van de accuspanning) daarna gasklep calibreren en computer leert zichzelf opnieuw in met de basisafstelling fabriek af als uitgangspunt. Overigens is dit altijd aan te raden als er onderdelen zoals gasklep, LMM of lambdasonde vervangen zijn.

Addertje onder het gras is dat als je over en originele radio beschikt je de deblokkeercode moet hebben, deze gaat n.l. gelockt bij het wegvallen van accuspanning. En dit alles is alleen met diagnose apparaat bij de hand uit te voeren.

succes

michel7758 (0), 19 jaar geleden

hoi ik heb vanmiddag gasklephuis laten caliberen maar hielp ook niet. Ze hebben software van een 98 adr motor in een nieuwe epron gezet ben er mee gaan testen maar dat hielp ook niet.Hij werd er wel veller van .ik heb zelf ook een vagcom maar hoe moet je hem dan geheel resetten? oom de gasklep te caliberen ga je toch eerst na motorelek 01 om alles te wissen en daarna basisafstellingen functie code 04 en dan naar kenaal 60 of 68 ? 15 sec wachten contact uit voor 30 sec dacht ik vanmiddag te zien. gr.michel

lightsomedog (0) PRO, 19 jaar geleden

het is kanaal 60 of 98.
wel eerst leerwaarde wissen.
01 motorregelapp
10 aanpassen
00 leerwaarde wissen

04 basisafstelling voorbereiden
60 of 98 gasklephuis inleren.

maar er zijn ook uitvoeringen waar de egr moet worden ingeleerd succes max.

michel7758 (0), 19 jaar geleden

hoi allemaal bedankt voor de reacties. welke vw dealer kan zoon probleem nu op lossen? kan de computer defect zijn .heb nu al lmm /lamdasonde/tempratuursensor koel water/variabeleinlaatklep /bougiekabels doppen/inlaadpakking/vervangen met een unichip gereden om het tijdstip van de ontsteking te veranderen.software van een passat uit 98 er in laten zetten hielp ook niet.wat is het toch?

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

hmm, rust zeker een vloek op dat ding......

michel7758 (0), 19 jaar geleden

hoi zou het de motor /bak steunen kunnen zijn die het hikkeren veroorzaken dat ze te soepel zijn geworden.auto heeft wel 179000 km gelopen of is het het karakter van een 1800 20v .vw dealer gaf me die tip van die steunen gr .michel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.