close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Hoe herken je een defect 2-massavliegwiel

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: AXR 74 KW

Diverse bevindingen:

Motor "snurkt stationair een beetje. (geen foutcodes)
bij een beetje gas en dan gas los is er een ratelend geluid hoorbaar (trrrrrrrr) maar dit is er niet meer als ik de koppeling in trap.
ook als je de auto uit doet is dit geluid te horen. (tandwiel geluid)

Graag hoor ik van jullie wat het kan zijn en wat het verstandigst is om te doen: Doorrijden, vastvliegwiel of 2-massavliegwiel.

Met vriendelijke groet,

Jan-Aize

Geplaatst door

de Dokter (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik zou nog even doorrijden als hij gaat bonken met af zetten weet je zeker dat het het tweemassavliegwiel is.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

15 jaar

[quote=de Dokter]Graag hoor ik van jullie wat het kan zijn en wat het verstandigst is om te doen: Doorrijden, vastvliegwiel of 2-massavliegwiel.[/quote]
Zoals het al eens eerder is uitgelegd...

Helaas, zoals gewoonlijk hangt aan ieder voordeel ook een nadeel......

Het 2 massavliegwiel is voor deze motor gemaakt en neemt dermate veel oneenparige draaimomenten op zodat de constructie van versnellingsbak lichter uitgevoerd kan worden. Doel van het 2 massavliegwiel is bij ontstaan van versnellingsbakgeluiden, zoals versnellingsbakratelen, trillingen bij lastwissel en het dreunen van de carrosserie deze trillingen zo dicht mogelijk bij de bron te dempen en te scheiden van de aandrijflijn. Het absorbeert met zijn geïntegreerd veer/dempingsysteem de oneenparigheid, met als resultaat vermindering van geluiden en trillingen, dus meer comfort en minder slijtage.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Paul jij zegt dus 2-massavliegwiel vervangen.

Bij constante snelheid is de versnellingsbak ook licht te horen. Bij belasting is dit weer weg.

Paul wat zou jij doen?


Groeten Jan-Aize

de Dokter 0

15 jaar

[quote=de Dokter]Paul jij zegt dus 2-massavliegwiel vervangen.

Bij constante snelheid is de versnellingsbak ook licht te horen. Bij belasting is dit weer weg.

Paul wat zou jij doen?[/quote]
Wat ik zou doen is misschien niet belangrijk....,
ik laat die keuze over aan de mensen zelf maar vertel dit bovenstaande er dan wel bij.

Indien de auto origineel is, dus niet getuned raad ik aan een nieuw 2-massavliegwiel te monteren.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Het vliegwiel zat vast en zoals op de foto is te zien is de koppelingsplaat nu de zwakste schakel.....
word vervolgd...

[url=http://img32.imageshack.us/i/koppelingsp...][img]http://img32.imageshack.us/img32/9450/ko...[/img][/url]

de Dokter 0

15 jaar

ja dit heb ik meer gezien het is wel altijd bij die wagens die het het zwaarst teverduren hebben de gewone mensen laat maar zeggen hebben weinig last.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

15 jaar

2 massavliegwiel, drukgroep, koppelingsplaat, druklager en geleidebus vernieuwd. Origineel vw.
Nu grijpt de koppeling heel vroeg aan, helemaal ingetrapt en dan iets van 2, 3 cm terug dan grijpt de koppeling al aan.
Het koppelingssysteem is goed ontlucht.
Is dit normaal of moet het in de koppelingscilinders worden gezocht?

Met vriendelijke groet,

Jan-Aize

de Dokter 0

15 jaar

ach het lijkt me normaal het zit natuurlijk verder onderaan want alles is nieuw.
ik neem aan dat hij goed vrij komt.
je hebt goed ontlucht dus dit moet gewoon in orde zijn.
hoe verder de koppeling slijt hou hoger het pedaal komt.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

15 jaar

De hulp cilinder op de bak vernieuwd en het koppelingspedaal grijpt nu hoger aan, dus dat is opgelost.
Omdat de motor een "snurkend geluid" maakte heb ik de egr klep gereinigd. Hij loopt nu weer mooi rond.
Problemen (tot nu toe) opgelost.

Bedankt voor de adviesen en het mee denken.

Groeten Jan-Aize

de Dokter 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.