Diverse bevindingen:
Motor "snurkt stationair een beetje. (geen foutcodes)
bij een beetje gas en dan gas los is er een ratelend geluid hoorbaar (trrrrrrrr) maar dit is er niet meer als ik de koppeling in trap.
ook als je de auto uit doet is dit geluid te horen. (tandwiel geluid)
Graag hoor ik van jullie wat het kan zijn en wat het verstandigst is om te doen: Doorrijden, vastvliegwiel of 2-massavliegwiel.
Met vriendelijke groet,
Jan-Aize
Geplaatst door de Dokter (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
jan T (20) PRO, 14 jaar geleden
ik zou nog even doorrijden als hij gaat bonken met af zetten weet je zeker dat het het tweemassavliegwiel is.
groetjes jan.
P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden
[quote=de Dokter]Graag hoor ik van jullie wat het kan zijn en wat het verstandigst is om te doen: Doorrijden, vastvliegwiel of 2-massavliegwiel.[/quote]
Zoals het al eens eerder is uitgelegd...
Helaas, zoals gewoonlijk hangt aan ieder voordeel ook een nadeel......
Het 2 massavliegwiel is voor deze motor gemaakt en neemt dermate veel oneenparige draaimomenten op zodat de constructie van versnellingsbak lichter uitgevoerd kan worden. Doel van het 2 massavliegwiel is bij ontstaan van versnellingsbakgeluiden, zoals versnellingsbakratelen, trillingen bij lastwissel en het dreunen van de carrosserie deze trillingen zo dicht mogelijk bij de bron te dempen en te scheiden van de aandrijflijn. Het absorbeert met zijn geïntegreerd veer/dempingsysteem de oneenparigheid, met als resultaat vermindering van geluiden en trillingen, dus meer comfort en minder slijtage.
Gr. paul
de Dokter (0), 14 jaar geleden
Paul jij zegt dus 2-massavliegwiel vervangen.
Bij constante snelheid is de versnellingsbak ook licht te horen. Bij belasting is dit weer weg.
Paul wat zou jij doen?
Groeten Jan-Aize
P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden
[quote=de Dokter]Paul jij zegt dus 2-massavliegwiel vervangen.
Bij constante snelheid is de versnellingsbak ook licht te horen. Bij belasting is dit weer weg.
Paul wat zou jij doen?[/quote]
Wat ik zou doen is misschien niet belangrijk....,
ik laat die keuze over aan de mensen zelf maar vertel dit bovenstaande er dan wel bij.
Indien de auto origineel is, dus niet getuned raad ik aan een nieuw 2-massavliegwiel te monteren.
Gr. paul
de Dokter (0), 14 jaar geleden
Het vliegwiel zat vast en zoals op de foto is te zien is de koppelingsplaat nu de zwakste schakel.....
word vervolgd...
[url=http://img32.imageshack.us/i/koppelingsp...][img]http://img32.imageshack.us/img32/9450/ko...[/img][/url]
jan T (20) PRO, 14 jaar geleden
ja dit heb ik meer gezien het is wel altijd bij die wagens die het het zwaarst teverduren hebben de gewone mensen laat maar zeggen hebben weinig last.
groetjes jan.
de Dokter (0), 14 jaar geleden
2 massavliegwiel, drukgroep, koppelingsplaat, druklager en geleidebus vernieuwd. Origineel vw.
Nu grijpt de koppeling heel vroeg aan, helemaal ingetrapt en dan iets van 2, 3 cm terug dan grijpt de koppeling al aan.
Het koppelingssysteem is goed ontlucht.
Is dit normaal of moet het in de koppelingscilinders worden gezocht?
Met vriendelijke groet,
Jan-Aize
jan T (20) PRO, 14 jaar geleden
ach het lijkt me normaal het zit natuurlijk verder onderaan want alles is nieuw.
ik neem aan dat hij goed vrij komt.
je hebt goed ontlucht dus dit moet gewoon in orde zijn.
hoe verder de koppeling slijt hou hoger het pedaal komt.
groetjes jan.
de Dokter (0), 14 jaar geleden
De hulp cilinder op de bak vernieuwd en het koppelingspedaal grijpt nu hoger aan, dus dat is opgelost.
Omdat de motor een "snurkend geluid" maakte heb ik de egr klep gereinigd. Hij loopt nu weer mooi rond.
Problemen (tot nu toe) opgelost.
Bedankt voor de adviesen en het mee denken.
Groeten Jan-Aize