auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf V: Dsg Mechatronic vervangen

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hallo,

Mijn Dsg versnellingsbak schakelt lawaaierig terug van 3 naar 2 en naar 1 en is ook ligt voelbaar.
Tevens pakt de 2 versnellig af en toe traag als je snel af remt en vervolgens weer wil doorrijden voor de rest schakelt de bak probleemloos.
Ik heb het idee dat het aan de Mechtronic ligt of heeft iemand anders een ander idee?
De bak is al in de basisafstelling gezet door vw en toen is eigenlijk het probleem naar voren gekomen.
Echter bij het uitleze geen foutcodes te zien.

vraag aan de Profs hier: Is een mechtronic ook zelf te verwisselen?

Geplaatst door

Jansendsg (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zou als eerste kijken bij de dealer of er nog coulance op zit.
Vervangen is opzich geen probleem,ligt eraan hoeveel sleutelervaring je hebt,maar daarna moet de bak op de juiste manier gevuld worden met olie en ook de basiafstelling moet gedaan worden.

ricky 10
badge

15 jaar

Hoi Ricky,

De auto is ouder dan drie jaar en bij coulance betaal je de reparatie uiteindelijk nog zelf is mijn ervaring bij de dealer.
Ze verdubbelen de prijs en laten je daarvan de helft betalen, kado uit eigen zak.

Ik kan namelijk een nieuwe mechatronic kopen voor de helft wat deze kost bij de dealer.
Echter ben ik benieuwd of iemand deze klacht kent en weet of dit afgesteld kan worden d.mv. software of dat de mechatronic stuk is.

Jansendsg 0

15 jaar

[quote=Jansendsg]Hoi Ricky,

De auto is ouder dan drie jaar en bij coulance betaal je de reparatie uiteindelijk nog zelf is mijn ervaring bij de dealer.
Ze verdubbelen de prijs en laten je daarvan de helft betalen, kado uit eigen zak.
.[/quote]
als dit zo is zal ik het maar eens aanvechten dit is namelijk diefstal

als je dit kunt aantonen maar waarschijnlijk maak je het erger dan t is

geef mij maar eens een paar coulance rekeningen van je en dan zal ik wel eens kijken of je opgelicht bent

poppekast 0
badge

15 jaar

Ik heb geen coulance rekeningen omdat ik het simpelweg niet bij de dealer wil laten repareren om dit te voorkomen.
Ze berekenen de klant bruto prijzen door en daar de helft van dit is tenminste mijn ervaring.

Maar goed, dit is niet de discussie het gaat hier om het probleem van het schakelen.

Jansendsg 0

15 jaar

ja voor alles zijn pakketprijsen en ik vind dat je hier pas over kunt oordelen als je bewijs hebt en dat heb je niet want je komt er nooit

poppekast 0
badge

15 jaar

[quote=Jansendsg]Maar goed, dit is niet de discussie het gaat hier om het probleem van het schakelen.[/quote]
Deze discussie volgt indien je de rekening gepresenteerd krijgt, ga er dan even bij zitten.

Deze klus is niet iets om zelf uit te voeren raadpleeg de dealer....................

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Hoi Paul,

Duidelijk, maar aangezien jij een professional bent ben ik benieuwd of jij denkt dat het lawaaierige terug schakelen bij deze versnellingen aan de mechatronic ligt of ergens anders aan? tevens voel je de Dsg in de eerste versnelling schakelen als je stop bij een stoplicht.

Jansendsg 0

15 jaar

Even terug naar het begin...

Stonden er storingen in het systeem, zoniet zou het mechanisch kunnen zijn.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Als je niet naar de dealer wil kun je een aantal oplossingen mislopen.
Stom als je niet gaat,stel er zit coulance op (wat je nu niet weet) dan betaal je inderdaad misschien net zoveel als dat je de mechatronica zelf koopt,alleen het verschil is dat je daar garantie hebt op de reparatie,en aangezien deze bakken best gevoelig zijn met problemen zou ik me beter voelen met een jaar gantie erop.
Zo kan het ook zijn dat de dealer een zogenaamde dis melding maakt en de importeur geeft dan een speciale update vrij die zou kunnen helpen,maja wie eigenwijs is moet het zelf weten.

ricky 10
badge

15 jaar

Tegenwoordig is het niet alleen het mechanische deel wat vervangen word, vaak zit er ook een update achter.
Maar ik heb de indruk dat het DSG gebeuren al net zo een zorgenkindje word als die andere automatische bakken van vw/audi.
Een geroemd systeem volgens alle autobladen maar je moet er niks aan krijgen want het kost klappen met geld.
we hebben het hier over een autootje van 3 jaar oud.
Als je dan al met zulke reparaties geconfronteerd word, hij zal al wel een respectabele km stand hebben dat zich dit voordoet.

primera p11 0

15 jaar

Het hele automaat gebeuren heeft VAG niet in de hand...., het hele kakje is slecht doorontwikkeld.
Het beroerdste is dat modificaties worden doorberekend op de eindgebruiker, dus de klant.
Ze nemen zelf geen enkele verantwoordelijkheid.....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Maar ja, vag monteerd dat spul en dan heb je daar wel degelijk invloed op.
Het is geen kleine jongen die een paar bakkies afneemt.
Het gaat om hele grote aantallen en dan kun je zeker druk uit oefenen op zo een leverancier.
Maar het is allemaal weer snel in elkaar geflansd en snel geld verdienen en als er gedoe van komt het kassa bonnetje bij de eind gebruiker leggen.
Uiteindelijk ga je pas wat aan je produkt doen als je afgerekend word door de eind gebruiker en dat zal waarschijnlijk niet gebeuren.
Want al betalen ze zich blauw aan onderhoud, ze stappen met droge ogen maar zo weer in zo'n produkt.
Want de volgende is altijd beter hoopt de gebruiker.
Blijkbaar maakt de rest erom heen zoveel indruk dat ze dit soort onderhouds kosten maar op de koop toe nemen.
Je betaald al de hoofdprijs in aanschaf en dat schept wel verwachtingen kwa kwaliteit.
Helaas is dit in de praktijk een forse tegenvaller, geld overigens niet alleen voor vw/audi produkten.
Ook in het verre oosten gaat het de laatste jaren een stuk minder kwa kwaliteit getuige de problemen met de diesels bij toyota.
alleen honda en subaru blijven overeind kwa kwaliteit.

primera p11 0

15 jaar

Beste

Ik heb een Audi A3 2.0 ook met de DSG/S-Tronic-6) bj 9-2007 ook met deze problemen,soms een klakkend geluid bij 5 naar 4 terug schakelen en vaak bij e 3 naar 2 terugschakelen een akelig klakkend geluid alsof die hem in de 2 slaat, ook bij een door en door warme bak(na 200km) dan pendelt het toerental bij filerijden van 1200-1400rpm,mijn megatronic is 6 weken terug al vervangen maar helaas, nu gaat de auto naar Pon onder garantie, ik ben benieuwd

A3TFSI 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.