Bij koud weer (ik geloof onder 5 graden, want dan doet de airco niets meer) moet de hulpverwarming inkomen. Echter deze komt niet in. Vanmorgen (1 graad boven nul) niet ingekomen: gevolg is dat het erg lang erg koud blijft in de auto en de motorolie temperatuur pas na 20 km autosnelweg boven 50 graden komt. Lijkt me niet goed voor de smering. Bij langere stukken 80 km rijden (laag toerental) zakt de watertemperatuur tot 65-70 graden.
Gisteravond na lange rit (en motor wel warm) hoorde ik de ventilator van de hulpverwarming wel draaien.
Er zijn geen defecte zekeringen en de "mfg anzeige" geeft ook geen foutmelding.
Iemand enig idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hulpverwarming al laten uitlezen op foutcodes??
Ron, Bedankt voor je vraag:
Gisteren systeem laten testen: unit zou defect KUNNEN zijn. Hoewel er geen bijzonderheden geconstateerd zijn start de "brander"' zoals men het zegt niet op. Geen foutcodes ontvangen. Ventilator gaat wel draaien maar er wordt geen warmte geproduceerd. Na enkele pogingen stopt systeem. Volgens garage is vervangen mogelijk: rond 600 Euro excl inbouwkosten, tweede hands vanaf zo'n 300 Euro. Men stelt voor om niet te vervangen, alleen opwarmen duurt nu wat langer, zou geen schade opleveren. Klopt dit allemaal? ZIjn er alternatieven?
10 jaar
eberspacher of webasto specialist opzoeken. met google vind je wel wat. dingen worden in de watersport ook gebruikt.
het meest voorkomende is of zwaar vervuild of gloeipitje kapot.
Probleem lijkt opgelost.
Na de lange terugrit van de wintersport werkt het systeem weer!
In Frankrijk bij 0 graden nog niets maar de laatste dagen bij 8.5 graden weer wel.
Het blijft Volkswagen....
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar