hallo, welke chip is het beste om deze vw 110 pk te laten chippen, en bij wie moet ik terecht?
met vriendelijke groet,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi,jan
opzich is een box wel een idee,
ten eerste je kunt hem meenemen naar een volgende vw, dit lukt jou niet bij een vaste chip. die geef je uiteindelijk kado. aan de nieuwe eigenaar. ( dank je wel )
koop je een powerbox.. koop dan niet zo'n peppie en kokkie powerbox zoals op marktplaats.. (vanaf 69,euro ) dat is speelgoed. ( made in china )
deze zie je wel meer met 2 schoefjes er op..( meer en minder weerstand op de pomp )(en het inschakelmoment )
deze kun je zelf ook wel maken door een weerstand tussen de aansturing van de brandstofpomp te monteren (2,euro matriaal) dit zit namelijk in die goedkope powerboxen.
deze powerbox lijkt goed maar jou auto gaat roken als een kolenboot.. ( mede je kat raakt zo verstopt ) vandaar dat fabrikanten mede zeggen leeg halen die kat.
zorg dat je een digitale powerbox in handen krijgt deze past zowel de turbodruk als het luchtmengsel aan ( dan rook de auto niet overmatig meer dan anders )
nu kom je aardig in de buurt van een vaste chip..
dat roken wat je ziet met de goedkope powebox dat komt om dat deze alleen maar meer brandstof ( weerstand op de pomp ) geeft maar niet meer lucht opbrengst, ook wordt de turbo druk niet verhoogt.
dus zo krijg je een onjuiste brandstof luchtmengsel verhouding en dat geeft zwarte rook pluimen.
onvolledige verbranding.
paul,
kijk eens op http://www.tdipowerbox.nl/index.html
weet niet of het de beste methode is...
19 jaar
www.jd-engineering.nl
Chiptuning is beter dan stekertuning.
19 jaar
Bel Joss the Boss even op, wordt je lid van de tdiclub krijg je nog korting ook.
Kijk even op z'n site.
http://80.242.248.236/banner/jos/jos.htm
19 jaar
ik zou niet met een powerbox gaan werken, heeft laatst een stuk van in de auto en motor techniek gestaan. Het zou toch schade aan je motor aanrichten, omdat de kenvelden uit hun verband getrokken worden. Dus ik zou voor de echte chiptuning gaan ipv powerbox(steker) tuning.
19 jaar
hallo paul,
ik kan een nieuwe in laten bouwen met 3 stelschroefjes kost ¤ 400,
gr jan
19 jaar
hoi jan
welk merk..?
paul,
dat weet ik niet, een garage bedrijf in ons dorp bouwd deze in,
gr jan
19 jaar
hoi, jan
zoek absoluut.. een digitale powerbox, meestal zijn deze ook van een groter formaat, ook zitten er dan geen stelschoeven op.
( logisch het is immers digitaal ) anders gaat het bovenste verhaal weer op!
paul,
Omdat ik het fout geschreven had nog één keer http://www.jdengineering.nl/
Die is echt heel goed en niet duur!
19 jaar
hoi, marijn
kun je eens uitleggen, waarom deze volgens jou zo goed is.?
je zegt!! deze is zeker niet duur... over welke powerbox hebben we het.
paul,
Het gaat gewoon om chiptuning.
Echte tuners werken niet met boxen.
Meerdere mensen die ik ken hebben het resultaat gehaald wat is opgegeven door jd.
Zelf ben ik er ook zeer tevreden over, maar ik moet nog op de rollenbank.
19 jaar
hoi,
klopt maar een chip.. geef je uiteindelijk kado! aan de nieuwe eigenaar! toch.?
een test op de rollerbank is door de regel niet het werkelijke rijgedrag op de weg.. ( veel minder weerstand ) pk's zeggen niet zoveel.. kopppel daar draait het om..
paul,
Computer en chip kan je simpel omruilen met een sloop exemplaar.
Bovendien kost een chip een appel en een ei dus een beetje afdingen mag hoor!
Rollenbanken zijn ook niet allemaal dezelfde dus nooit naar verschillende banken gaan.
Koppel is ook niet alles, een traktor gaat ook maar 40 km/h
19 jaar
Klopt helemaal, ik bedoelde alleen dat het niet alleen om koppel gaat.
Je hebt altijd toeren nodig om snelheid te krijgen, kijk maar naar die vtec motoren.
19 jaar
hoi, martijn
meer! topsnelheid.. is door de regel niet belangrijk!! ( daar chippen we niet voor )
koppel daar draait het om ( trekkracht/het soepeler/sneller oppakken )
tevens haal je met het chippen de dipjes uit je motor.
ga dit verhaal niet vergelijken met een trekker!! daar zit het um vooral in de eind overbrenging.. ( is geen vergelijk )
paul,
hoi, martijn
martijn, mede door de motor te chippen! is het de bedoeling om de meeste kracht ( nm ) uit een zo laag mogelijk toeren gebied te halen ( 2500/4000 ) dat noemd men hoge koppel.
mede door een hoger koppel verbruikt een motor minder brandstof.
denk maar een aan een tdi.. deze trekt het snelst!! tussen de 2700/3500 tpm, daarna is het over!
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar