auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen POLO: Ik weet het niet STARTPROBLEEM LAADPROBLEEM accu startmotor dyna

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BAY, Motorinhoud (cc): 1500, Vermogen (kw): 55

beste vrienden

iknweet het niet meer 3 garages gehad 3 keer uitlaten lezen volgende probleem blijft

accu ineens leeg met andere auto en startkabels start ie binnen 5 min.

echter na 10 uur rijden zet ik auto uit start niet meer accu trekt leeg tegen ochtend aan geen display niks meer.

andere accu gedaan probleem blijft zelfde, dynamo eruitlaten halen werkt goed zeggen ze accu is ook in orde ( afgelopen jaar splinternieuw gehaald en dynano is ook nieuw)

1 garage zegt startmotor andere zegt elektrisxh probleem.

tijdens rijden valt stuur bekrachtiting uit en alle lampjes branden en toerentellers vallen uit daarna alle elektrische dingen werken niet meer.

ik weet niet meer wat ik er mee moet doen.

hebben jullie enige idee aub help me!

Geplaatst door

John040 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

TRW stuurpompen ( electrohydraulisch ) zijn een zwak punt.
trekken enorm veel stroom soms en vallen uit..hierdoor onstaan andere storingen.
Massapunten controleren en alle hoofdzekeringen in de motoruimte op vervuiling, los contact enz.
Lijkt er op dat er een te grote overgangsweerstand is ergens.

C.Jonker 0
badge

8 jaar

Als hij de storing heeft en de motor loopt nog , meet dan eens of de dynamo nog wel bij laad .

Te grote weerstand ergens je zult toch moeten meten, meten met vag/com vcds laadspanning en startspanning via je obd stekker.
laadspanning 14.2v startspanning tijdens het starten niet beneden 9.5 v .
Meten in koude toestand komt de spanning beneden 9.5 v dan worden veel electrische componenten uitgeschakeld.
Vrgr Bert

bedankt voor jullie reactie

ik heb de auto gebracht naar een elektrisch monteur. die geven aan dat de module is doorgebrand wat onder de stuur zit en het zekeringskastje vervangen is. prijs 175 euro.

echter hij zegt wel dat er een nieuw accu in moet die 62 ampere moet zijn en geen 72. ik had namelijk op kenteken een splinter nieuw accu gekocht en mij werd 72 aangeraden.

maakt die 62 en 72 nu zoveel verschil? dat heel de auto naar de klote gaat ik rij al 4 jaar met die soorten accus.

John040 0

8 jaar

Ik zie het probleem van die 72 Ah accu nog niet. Er rijden heel veel mensen met een iets grotere accu rond.
Misschien dat die "expert" van jou dat eens haarfijn kan uitleggen wat het probleem dan is?

oldford 0
badge

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.