auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: inhouden 90 pk tdi vanaf 120 km

Bouwjaar: 1999

mijn passat tdi 90 pk gaat in noodloop net onder de 120km en trekt dan geen worst meer van tafel.
stoppen uit zeten en weer starten zorgt er voor dat het weer goed gaat tot +/- 120 km.luchtfilter en brandstof filter zijn nieuw. huidige km stand 210000km
krijg een fout code 17964 op inlaatdruk verschil.
map sensor, maf sensor en magneetklep + slangen zijn al vervangen bedrading magneet klep gecontroleerd is goed aan + zijde 12v aan - zijde 5v hoe is de aansturing van deze klep geregeld? en hoe is op een simpele wijze de werking te kontroleren.
gr dirk

Geplaatst door

amazon306 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Volgens mij heb jij de vacuumslangen verkeerd zitten,want hier gebeurd is eigenlijk dat de turbo druk tehoog wordt en om schade te voorkomen gaat het motorregelapparaat in noodloop.Snelste oplossing is nog zo'n auto er naast zetten.

Groeten Eddie Fast

jolletje 0
badge

19 jaar

Zit de geometrieregeling (of hoe dat ook heet) niet vast van de turbo? Dit lees je veel vaker.
Erg zonde van je centen om zoveel te vervangen wat niet het probleem blijkt te zijn. Wie heeft je dit geadviseerd?
De magneetklep heeft aan één kant inderdaad 12V maar de andere kant is geen 5V. Het is een pulsbreedte gemoduleerd signaal. De gemiddelde spanning kan wel op 5V uitkomen in een bepaalde situatie, maar het ligt aan je meter wat je uiteindelijk uitleest. Als je 5V meet, kun je overigens aannemen dat het in orde is. Als er een fout is, heb je continu 12V of 0V.

dutch123 235

19 jaar

Helemaal mee eens, controleer je stelstang op de turbo nog wel beweegd, en zo ja hoe soepel.

succes

PeWe8940 0
badge

19 jaar

mijn waste-gate werkt met turbo druk en gaat netjes bij 0.8 bar open.
de route van mijnslangetjes is goed. en mijn tubo heeft geen variable geometrie de turbo druk is gemeten en ruim voldoende ook is de magneet klep op aansturing gekontroleerd.
toch gaat bij een vuldruk van 1.5 bar de auto in noodloop.
door de vuldruk regelrecht op de wast-gate te zetten loopt de auto prima maar ik heb dus wel een storing in de auto zitten

amazon306 0

19 jaar

Ik heb hetzelfde meegemaakt bij een passat , uiteindelijk bleek de vacuumslang die langs het luchtfilterhuis naar de druksensor loopt gedeeltelijk afgeklemd te worden door het luchtfilterhuis. met vr. groet
Gerard van ingen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.