Hallo,
golf 1.9 td met AAZ motor (200 000 km op teller, op 180 000 riem/spanrol/onderste poelie/de beruchte bout vervangen). Motor houdt beetje in rond 3500 toeren, geef ik dan plankgas houdt ie zo'n 5 seconden in om dan te trekken. Geen noemenswaardig olieverbruik (heb net 1000 km nonstop gereden aan 120 km/uur (3000 toeren). gaat ook moeilijker naar topsnelheid.
probleem aan turbo of aan brandstofpomp?
alvast bedankt voor de hulp!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
luc als hij daarvoor goed gereden heeft moet je toch eerst eens naar die beruchte bout kijken want als je die niet op de goede manier vast gezet hebt dan gaat hij weer los met de gevolgen van dien.
mocht hij goed vast zitten dan de timing controleren.
mocht de timing vergaan zijn dan de bout los halen en tandwiel controleren geen risico mee nemen.
groetjes jan
en de luchtmassameter? laat die even nakijken.
mvg
een aaz heeft geen luchtmassameter dus die kan je niet nakijken.
groetjes jan.
Krukaspoelie ruim op de krukas! Waarschijnlijk moet nu de krukas opgeslepen worden. Dat kan tegenwoordig aan de auto, is wel een dure aangelegenheid en steekt wel nauw. Haal eerst maar eens los,
Sytze
Hallo, ondertussen is de poelie gecontroleerd; geen speling gemeten en bout is ok.
Toen ik "het poelieprobleem" had nu ongeveer 20000 km geleden, is de krukas reeds uitgefreesd met speciale frees, dus hier verwacht ik geen echte problemen mee.
de motor draait volledig ok aan stationair toerental, en start vlot. Misschien iets aan turbo/brandstofpomp of verstuiver?
bedankt voor de feedback
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar