Volkswagen Golf III : inhouden, afslaan

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 8v

Deze auto begint tijdens het rijden in te houden, en bokt wat. Vlak voor stilstaan slaat de motor af omdat niet alle cilinders mee doen.
Probleem doet zich spontaan voor, soms dagen niet. Recent rotor en verdeelkap vernieuwd ivm slechte staat, probleem komt toch terug.
Herkent iemand dit? Gezien het probleem meestal niet aanwezig is lastig te oordelen.

WvdW

Geplaatst door WvdW (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

het zou een ontsteking-/ (bobine) of een brandstofprobleem (brandstofpomp) kunnen zijn. Ik denk de bobine.

WvdW (0) PRO, 12 jaar geleden

Als het probleem aanwezig is kan er ook niet harder dan pak hem beet 50 mee gereden worden. Na wat bokken schiet deze dan weer door en rijdt even prima. Na een paar kilometer is het probleem ook weer weg. Na het vernieuwen van de verdelerkap en rotor is het wel iets beter geworden, maar het komt toch terug. Is er iets te meten aan de centrale bobine? Weerstand oid. Een te lage spanning vanuit de bobine zou het inderdaad verklaren.
Over de staat van onderhoud is niks bekend buiten een olie wissel en wat kleine reparatie's afgelopen 6maanden. Gezien de leeftijd van de auto wordt ook alleen vernieuwd wat nodig is. Ik ga eens informeren naar een bobine. Alvast bedankt.

kaleido 1 (1720) PRO, 12 jaar geleden

De temperatuur sensor in de bovenste waterslang op de cilinderkop trek deze er eens af en kijk dan eens of het beter is.

WvdW (0) PRO, 12 jaar geleden

Vanaf maandag wordt de auto weer gebruikt, als het probleem aanwezig is zal ik dit proberen. Ik ga er vanuit dat de auto uitlezen weinig zal opleveren.

WvdW (0) PRO, 12 jaar geleden

Lang geleden, even het volgende melden:
Temperatuur meter komt niet hoger dan 80gr, thermostaat vernieuwd omdat de radiateur ook lekte. Probleem met temp. meter nog steeds hetzelfde, motor en kachel worden wel prima warm. Zal inderdaad een fout zijn in de temp. sensor.
Ook zijn de bougies en kabels vernieuwd, in 1 kabel zat een afwijking wanneer je de kabel iets buigde. Na dit alles gedaan te hebben probleem niet meer gehad, dus denk dat het de bougie kabel geweest is.
Bedankt!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.