Volkswagen Passat: inhouden bij 3500 rpm

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 9A 2.0 16V

de passat heeft bij ''vol'' optrekken niet echt last maar als de auto 120 rijd bij 3000 rpm en je wilt inhalen dan houd hij bij 3500 op met trekken en dan iets gas los en dan gaat hij er weer vandoor of je moet een versnelling terug waardoor je meer rpm maakt .
tot nu toe gedaan :

vacuumslangen vervangen
bougies , rotor+verdeelkap , bougiekabels , diverse gasklephuizen gemonteerd , injectoren gereinigd , brandstofdruk verhoogd .

wie oh wie weet er iets waardoor ik verder kan ?? het is mijn eigen auto en ben nu ruim een half jaar bezig om de storing te verhelpen

p.s uitlezen kan niet , op een of andere vage reden ik kom er niet in met onze Bosch-kast

jetta16v

Geplaatst door jetta16v (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

Siem Bijman (165) PRO, 14 jaar geleden

Distributieriem al eens gechecked of timing gecontroleerd? (misschien staat ie te slap)

jetta16v (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Siem Bijman]Distributieriem al eens gechecked of timing gecontroleerd? (misschien staat ie te slap)[/quote]
ik heb een jaar terug ( toen had ie de storing ook al ) de dis. riem en alles vervangen , toen dacht ik ook daaraan maar nee hoor nog precies hetzelfde .
ik moet wel zeggen dat het wel een blok is met ervaring en ik ga eerdaags de kop en inlaat vervangen door ''getunede'' onderdelen , dus alles net ff groter en beter en misschien dat het dan over is maar als ik het dan nog heb dan zal ik toch es moeten kijken of de accumulator of brandstofpomp of opvoerpomp niet stuk is of de opbrengst is tekort .
tot die tijd mag een ieder met een oplossing komen

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ik zou eerst eens ervoor zorgen dat hij nu goed aan het lopen komt,voordat je met het 'tunen' begint om problemen naderhand te voorkomen.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Inderdaad, eerst het probleem oplossen en dan pas "tunen".

Overigens, als je gaat tunen met andere onderdelen moet ook je injectie-computer opnieuw geprogrammeerd worden.
En dat gaat maatwerk worden, kan dus prijzig zijn.

jetta16v (0) PRO, 14 jaar geleden

@stefan84 ; ik heb alles al vervangen op de pompen na en de kop is nu aan vervanging toe
@oldford ; het gaat hier om een KE-jetronic dus die regelt de druk naarmate hij lucht naar binnen krijgt

algemeen gezegd ik ga nu de kop vervangen en daarna de pompen en accumulator voor de rest is echt alles al vernieuwd op de spinnekop na , het is een irritant probleem en normaal had ik de auto allang een schop verkocht maar dit is een speciale uitvoering dus daar ga ik nu net zolang mee door tot ik het heb gevonden , ik heb hiernaast nog een auto dus als ik het zoeken zat word zet ik em even weg

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Vervang de spinnekop eens, deze geven nog wel eens een probleem op de Corrado 9A


Vervang het eventueel door het G60 systeem, multi point injecti

jetta16v (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=citroënmonteurtje]Vervang de spinnekop eens, deze geven nog wel eens een probleem op de Corrado 9A


Vervang het eventueel door het G60 systeem, multi point injecti[/quote]
de druk heb ik gemeten bij de spinnekop en die was bij stationair toerental 5 bar is het mogelijk dat bij hoger toerental en bij acceleratie de druk wegvalt ?( die optie had ik nog niet bedacht ) als dat zo is dan ben ik er wel uit denk ik althans dat hoop ik en ik wil deze auto wel op KE-jetronic laten lopen en welke spinnekop kan hier nog meer op van een PL weet ik dat het ook een KE-jetronic is een KR gaat sowieso niet dacht ik dat is een volledig mechanische injectie

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Door inwenzige vervuiling kan het zijn onder belasting dat de druk even wegvalt (zou mooi te zien zijn met een externe meter, en dan gaan rijden).

KR, gaat in elk geval niet werken. PL is het veroudere systeem KE is de opvolger deze heeft ook een verbeterde Kenvelden.

jetta16v (0) PRO, 14 jaar geleden

ik kan de druk meter wel iets verlengen en kijken wat hij doet op toeren en acceleratie idd ga ik aankomende week ff doen je hoort hiervan thnx

ik heb zelf een drukmeter gemaakt omdat deze in de handel niet zo 1,2,3 te verkrijgen zijn voor deze injectiesystemen

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Ok, helaas weet ik de druk waardes niet, maar als het probleem i nde spinnekop zit zie je dat wel.

suc6

jetta16v (0) PRO, 14 jaar geleden

thnx hier kan ik wel wat mee , ik heb besloten om alles te vervangen behalve het onderblok ik kwam er net ook achter dat mijn vollastschakelaar nietmeer vast zat op de plek waar hij hoorde te zitten :S raar maar waar .
spinnekop + gasklephuis 9A
inlaatspruitstuk KR ( dikke buizen )
cilinderkop KR
nieuwe kabelset met koperkern + bougies
nieuwe dis.riem + spanrol

dit heb ik allemaal liggen dus voorlopig wat te doen

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Wel een leuke klus / project..heb zelf ook een aantal van deze motoren gehad,waaronder de KR..wat je er ook mee doet,bijna niet kapot te krijgen...

Ja 1 keer de koppakking doorgeslagen.:D

[url=http://img391.imageshack.us/i/v800191.jp...][img]http://img391.imageshack.us/img391/2930/...[/img][/url]

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

die is letterlijk en figurlijk door geslagen .

jetta16v (0) PRO, 14 jaar geleden

nee niet kapot te krijgen maar als je dus eenmaal een storing hebt dan is het ook zwaar naatje om het te vinden dus vandaar deze rigoreuze maatregel , het is dat het een heel aparte uitvoering is anders had hij al 3 hoog ergens gestaan :)

maar ik hou jullie op de hoogte thnx voor de info

jetta16v (0) PRO, 14 jaar geleden

nee niet kapot te krijgen maar als je dus eenmaal een storing hebt dan is het ook zwaar naatje om het te vinden dus vandaar deze rigoreuze maatregel , het is dat het een heel aparte uitvoering is anders had hij al 3 hoog ergens gestaan :)

maar ik hou jullie op de hoogte thnx voor de info

[img]http://i276.photobucket.com/albums/kk25/...[/img]

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

is dat niet de amerikaanse uitvoering ?

jetta16v (0) PRO, 14 jaar geleden

ja klopt eentje met alles erop en er aan en hij rijd zo vreselijk lekker ........ als hij goed is

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.