mijn golf cabrio houd in met gas geven(schokkerig rijden) bij vol gas geven wordt schokkerig minder maar gaat over in enorme trilling in de auto.Uitgelezen paar keer geen fouten.Trek ik op met beetje slippende koppeling dan ius het schokken weg,laat ik de opppeling volledig los schok die weer of trilt naar belasting van motor.Rijd je contineu een snelheid loopt die als een zonnetje.Als ik een wiel op krik en hem op de motor laat draaien dan schok hij heel erg motor gaat kantelen ook met 2 wielen van de grond.ik VERMOED DAT HET IN DE VERSNELLINGSBAK ZIT maar bij de dealer wordt dat tegen gesproken want zit een bak in zonder klinknagels.Type bak DFP.Klant zei wel dat hij een keer een metal geluid hoorde dat iets van metaal afbrak.Ik vermoed probleem in het diffentiereel.Heb nog niet met de hand de wielen rond gedraaid wel aandrijf assen homokeneten gekontroleerd.Wie kan mij iets berichten .Mirko
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik lees, de motor kantelt, al eens naar de motorsteunen gekeken ??
Er zijn geen storingscode's gevonden, heb je wel eens naar de signalen van de sensoren gekeken ?
Hoe is de staat van de bougie's / kabels ?
Gr Stefan
Klopt lijkt of een van desteunen stuk is.Motor steunen gekontroleerd de loze gaten extra opgevuld dan word het schokkerig rijden minder maar veranderd dan in een heftige trilling of er iets uit balance is.Kabels goed doorgemeten nieuwe bougies met en zonder luchtfilter gereden.Het is alleen als de motor belast moet werken draaien.In vrij stand op alle toerentallen goed, ook met vol gas geven geen trilling of inhouden.BEDANKT VOOR DE SNELLE REAKTIE.
probeer eens een andere bobine wil ook nog wel eens stuk .
en als je geen foutcodes vind probeer het eens met een viergastester op toeren en meet hem eens onder het draaien zo als je zchreef met beide wielen vry .
gr kc
Ok bedankt,was ook van plan morgen andere bobine te monteren want vorig jaar is die ook vervangen met een gebruikte die was helemaal verbrand weg gesmolten .Ik zal ook met de wielen los van de grond de wielen met de hand rond draaien kijken of dat soepel verloopt en dat het andere wiel ook soepel tegen over gesteld gaat draaien.Dat is het laatste wat ik kan proberen dan zet ik toch een andere versnellingbak onder ,die heb ik al.Als het euvel over is meld ik het wel.Groetjes
Ik weet nou voor 100% dat het in de bak zit linkerzijde.Onsteking gewisseld bobine gewisseld.Het schokken is alleen als ik vooruit rij.Met alle versnellingen 1 ste het ergs natuurlijk.Maar als ik achteruit rij dan is het schokken helemaal weg ben tot ongeveer 40 km gegaan,perfekt.Vooruit alvan het begin schokken en bij 5 km of hoger zeer erg.Dus van de week maar bak wisselen.Groetjes.Mirko
Toch had ik van begin al vermoede dat het in de versnellingsbak zat,maar werd vooral door de volkswagen dealer van de wijs gebracht,bij dit type aam motor met dfn bak gaat nooit stuk en is niet geklonken in de bak en nog nooit meegemaakt.zoek maar in de ontsteking of valse lucht.Uiteindelijk als laatste bobine gewisseld en proef rijden,nog het zelfde.Toen dacht ik ik zal achteruit rijden en het euvel inhouden(schokkerig rijden net of er kapotte motorsteunen waren)was weg.Hoe ik ook achteruit reed hard optrekken ,konstante snelheid rijden perfekt niks aan de hand.vooruit rijden gelijk inhouden.Bak gewisseld en alles is over.Wel bij kapotte bak als je aan de aandrijfnaven draair vooruit met de hand dan hoor je een schavend geluid net als er gruis in de bak zit of tanden eraf zijn,achteruit draaien geruisloos.Zijn wel een week verder maar probleem verholpen.Groetjes en bedankt voor evt tips.Mirko
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar