Volkswagen Golf IV: Verhoudingen versnellingsbak aanpassen (5-bak)

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI 81kW

Voor het project [url=http://www.mijnbluemotion.nl]Mijn Bluemotion[/url] zoek ik meer informatie over het aanpassen van de bakverhoudingen van een handgeschakelde 5-bak.
De auto waar het om gaat is een 110pk TDI, ASV motorcode met een 5-bak code EGS. Welke verhoudingen zijn aan te raden? Is het nodig om alle versnellingen aan te passen of alleen de 5e versnelling verlengen?

Lindhout

Geplaatst door Lindhout (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ik snap niet precies wat je nu bedoelt, of waarom en waarvoor je dat veranderen wilt ??

Voor het zuinig rijden ? Wil je een hogere top of meer koppel onderin ?

Je kunt er veel bakken onder hangen, maar denk niet dat je daar wat aan hebt..

Lindhout (0), 14 jaar geleden

Ik wil de eindverhoudingen inderdaad aanpassen om zuiniger te rijden. Dus minder toeren bij bepaalde snelheden t.o.v. nu.

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Te weinig toeren leid ook tot meer verbruik.

let daar dan wel op.

Willem

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Lindhout]Ik wil de eindverhoudingen inderdaad aanpassen om zuiniger te rijden.[/quote]
Opmerkelijk!!

Eerst een hoop geld uitgeven om vervolgens zuiniger te kunnen rijden....

Welkom in Holland...............................

Gr. paul

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Voor het geld wat de ombouw zal kosten + de arbeidskosten kun je veel km's rijden, ik schat zo'n 15000 en dan druk ik het nog voorzichtig uit, om dat terug te verdienen ben je heel wat jaren verder..

Bel maar eens met een bedrijf dat zich bezig houd met versnellingsbakken.

Gr Stefan

Santa (0), 14 jaar geleden

Zet je er toch gewoon 22 inch wielen onder............????

Stickertje achterop van "Bigfoot" en je bent weer "de man"....

jos-br (0) PRO, 14 jaar geleden

Wanneer je de overbrengingen verandert en een turbo monteerd die heel vroeg oppakt (3L principe) kun je wel zuiniger rijden, smalle banden hard oppompen en de CW waarde goed maken............, het kan allemaal.

Jos.

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

het is heel gemakkelijk lindhout... ten eerste laat je de software even aanpassen en je plant er een 6 bak in en je wens komt uit. gr john

tedkroon (0), 14 jaar geleden

Je rijstijl aanpassen werkt het beste en is het goedkoopste!

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Waar is de tijd gebleven dat diesels zelfs zonder turbo Verschrikkelijk zuiing waren.

1 op 26 naar duitsland, met een onaangepaste kadett 1.7D met 5ton achter zijn kiezen, niet harder dan 100, maar we; lekker voordelig...


Maargoed, inderdaad, of een kant en klare bak met langere verhoudingen, misschien een gangetje extra

Of hogere banden, en teller aanpassen op bandenmaat (weet niet of dat kan bij VW??.

dat zijn de wat meer geschikte oplossingen.

Willem

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Willem12089]Waar is de tijd gebleven dat diesels zelfs zonder turbo Verschrikkelijk zuiing waren.[/quote]
Velen willen terug naar vroeger maar niemand wil lopen........

Gr. paul

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Jammer bij de Kadettjes was dat je haast bij elke olie wissel wel een nieuw stuk spatbordrand erin moest lassen vanwege de roest, en laat dat nou net niet het geval zijn bij mijn oude vw'tjes..hihi

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.