het gaat om het inhouden/schokken bij overgang van deellast naar lichte/normale belasting van de motor (optrekken)
stationair geen problemen.
geen foutcode's, 4-gas meting is keurig.
andere maf-sensor geprobeerd, kapotte bobine vervangen zat oxidatie op bougieuitgang ook de kabel vernieuwd (gaf hierbij wel een foutcode aan maar ik weet niet meer welke)
ik ben al een tijdje bezig met deze storing, met de vagcom kast geeft hij op de fueltrimwaarde een afwijking op de shortfueltrim van -10/-12 en op de longfueltrim+/- +2.5 als ik deze reset dan doet de wagen normaal en langzaam leert hij weer naar deze waardes en gaat de motor weer meer schokken.
het gekke met vw is dat ze verschillende fueltrimwaardes hebben in de obd2 staan deze ook (normale waardes bij deze motor niet meer dan _4/+4) maar werken ze anders in ieder geval sneller dan in de meetblok 32 van vagcom ook bij mijn kts-kast van Bosch zie ik nergens de waardes van meetblok 32.
ik twijfel aan de tankontluchting, normaal hoord hij vacuum op te bouwen maar als ik de tankdop los draai hoor ik nooit een zuigend geluid, nou is het voor mij voor het eerst dat ik hierin verdiep.
als ik de dop los heb gehad, rijd de wagen ineens ook een stuk beter. laatst een stuk gereden met de storing erin, gestopt bij een benzinepomp en een stuk plastic tussen de dop en de tank gedaan (om de dop te testen) en ja hoor lekker rijden zeg, ik dacht mooi de tankdop dus, maar na een half uur kwam het weer langzaam terug.
ik heb de vacuum nog niet kunnen meten, maar wie heeft hier ervaring mee? en kan/wil mij tips geven?
wie weet wanneer er onderdruk op de brandstoftank moet staan en hoeveel?
wat zijn de voorkomende problemen bij dit type tankontluchting?
evt andere ervaringen bij een shorttrimwaarde van -10
groetjes Willem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vandaag een rit van ruim 200km gemaakt met de wagen tussendoor de brandstofdop los gehad, obd gereset, niets had effect de wagen bleef nu ook stationair iets schokken geen foutcodes fueltrimwaardes het zelfde als boven beschreven.
ik heb verder geen tijd gehad en wil morgen de tankontuchting controleren in meetblok 71 van vagcom (ik zag vanochtend dat dat kon)
ook zal ik eens beter naar de bougiekabels kijken?
wie helpt me met meedenken?
informeer eens of er een software-update is voor deze auto.
J.E
[quote=turbozh]Ik ben al een tijdje bezig met deze storing, met de vagcom kast geeft hij op de fueltrimwaarde een afwijking op de shortfueltrim van -10/-12 en op de longfueltrim+/- +2.5 als ik deze reset dan doet de wagen normaal en langzaam leert hij weer naar deze waardes en gaat de motor weer meer schokken.[/quote]
De adaptieve leerwaarde is -10 -12. Mengsel zou dus te rijk zijn. Ik zou ook eerst informeren voor een software update.
ik heb de wagen bij de dealer aan de kast gehad, er is geen nieuwe software voor mijn ecu.
ook zijn er verder nog geen gekke dingen tegen gekomen.
maar bedankt in ieder geval, voor het meedenken
Gasklephuis schoonmaken en opnieuw inleren, dan kijken wat ie met die leerwaarde's gaat doen.
Met een slechte LMM lopen ze normaal gesproken te arm.
Heb je al een andere luchtmassameter geprobeerd?ik had hetzelfde probleem , en dat is verholpen nadat ik een andere luchtmassameter had gemonteerd.
17 jaar
Wat er weleens wil gebeuren is dat de fout in de luchtmassameter zit die geeft b.v. aan je ecu door dat je op 2000 meter hoogte rijdt, en dus de brandstof ongunstig gaat aanpassen!!!!! De klacht die je omschrijft komt wel vaker voor met de storing van de luchtmassameter....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar