Volkswagen Golf: timing BDE Motor

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8 v6

Heb hier een 2.8 v6 Bde motor.... Met de foutcode dat de kleptiming teveel is vervroeg/verlaat.... Heb inmiddels het volgende al gedaan:
Timing gecontroleerd.... ( inlaat staat goed uitlaat scheelt halve tand)
Heb de twee kleppen vervangen die de hydraulische nokkenastandwielen aansturen(heeft niet geholpen)
dus dacht de ketting is uitgerekt dus alles opengegooid nieuwe ketting maar nog staat de uitlaatnokkenas niet helemaal op tijd... wel een weer een paar mm beter...

Iemand nog een idee..... Of hoort dit gewoon zo?

Patje8412

Geplaatst door Patje8412 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb je alles vervangen? Dus ook de kettinggeleiders?

Patje8412 (0) PRO, 16 jaar geleden

ja heb alles vervangen kettinggeleiders en spanner etc.... Maar nog steeds niet 100% op tijd staan van de uitlaatnokkenas.....(variabele poelie)

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Je moet geloof ik het aantal schakeltjes tellen van de ketting,dus bijvoorbeeld 16 schakels van streepje (inlaatnokkenas) naar streepje (uitlaatnokkenas).
Weet niet uit mijn hoofd hoeveel schakels.

gertie (0) PRO, 16 jaar geleden

Zijn de tandwielen niet uitgesleten ?

gr. gertie

Patje8412 (0) PRO, 16 jaar geleden

ja, klopt dat je het aantal schakeltje moet tellen.... Zijn er acht en dat klopt..... Zal eens kijken of de tandwielen zijn uitgesleten, lijkt me wel sterk met 123000 km op de teller...

Patje8412 (0) PRO, 16 jaar geleden

Vandaag alles in elkaar gezet, dus nieuwe geleiders, spanners ketting onderste tandwiel... Maar helaas proefrit gemaakt, maar de foutcode 16395 P0011A:camshaft position(bank1): timing over Advanced or system performance en Code:16398 P0014B:camshaft position (bank 1): Timing overadvanced or system performance.... kan iemand me helpen word er gek van...... En om nu meteen ook beide hydraulische nokkenasverstellers te vervangen van 300 euro per stuk lijkt me wel een beetje ver te gaan....

Groetjes Patrick

Patje8412 (0) PRO, 16 jaar geleden

Probleem gevonden..... Stekkers van nokkenaspositiesensors zaten omgewisseld.... Dus uitlaat op inlaat en andersom.....
Klotezooi al het werk voor niets... maar gelukkig wel op gelost...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.