Volkswagen Polo: inhouden boven de 100km, epc brandt en lpg storing

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 mpi 6n2

Hallo allemaal.

Af en toe schiet de auto in epc. Boven de 3000 tpm geen vermogen en haalt de 130 niet eens.
Wanneer ik de sleutel terug draai tijdens het rijden en weer op contact zet kan het zijn dat het weg is en dan heeft hij wel de volle vermogen. Zowel op benzine als op de lpg stand.


Lpg installatie is een koltec/necam.

Hierbij de klacht, hij schakelt zeer regelmatig wanneer je van deellast rijdt naar stapvoets weer terug naar benzine.
Eerst dacht ik de gasverdeler is vies of de stappenmotor is niet goed meer, deze vervangen evenals de druksensor op de gasverdeler,
maakt geen verschil.

Nu denk ik, die het terugschakelen naar benzine heeft te maken, met het epc.

Uitlezen met een handheld komt het volgende te voorschijn;

17987 Gasklepmodule J338 geen basisinstelling.
17950 Hoeksensor Gasklepaandrijving G187 onaannemelijk signaal
16605 Sensor B Gaskleppositie G188 onaannemelijk signaal


Wat kan de oorzaak zijn van dit alles??

martin12

Geplaatst door martin12 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

voyager (0), 10 jaar geleden

Gasklep inleren.?

martin12 (0), 10 jaar geleden

Ik denk niet dat, dat het probleem is. Mijn vermoeden is dat een lambasonde niet goed werkt en mogelijk de ECU heeft beschadigt.
De gasklephuis en inlaatspruitstuk heb ik uitgebouwd, het zal vol met olie, sludge en teer. Na een grondige reinigingsbeurt weer inbouwen. Nu viel me op dat aan de achterkant van het motorblok er een zwart doosje op vast zit geschroeft(schutbordkant), waar dient dat voor, is dat de EGR klep? Aan die zwarte doos, zit een slang waar al die prut vandaan komt en richting de inlaat gaat.

Ik kan ook de Necam niet uitlezen volgens mij, er zit nergens een grijze losse stekker, zoals de oudere type wel heeft aan de schakelaar, of weet iemand of je dan een andere draad nodig hebt?

P. Kelder (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=martin12]De gasklephuis en inlaatspruitstuk heb ik uitgebouwd, het zal vol met olie, sludge en teer. Na een grondige reinigingsbeurt weer inbouwen.[/quote]
De gasklep is gedemonteerd geweest en dient opnieuw in de basis afstelling te worden gezet.
Dit garandeert een juiste werking van de gasklep. Zwarte doosje is carterontluchting.

Gr. paul

martin12 (0), 10 jaar geleden

Na gasklep, inlaatspruitstuk, carterontluchtingsdoos te hebben gereinigt heb ik het gasklephuis uitgelezen met vw tool.
Idle 14-86 procent en volgas 86-14 procent. Na deze op basisinstellingen te hebben gezet, met het lawaai van calibreren, bleeft het op 14-86 en 86-14%.
Is dit normaal? Epc storing heeft hij nog niet gehad, op lpg schakelt hij nu stationair als tussen de 1100 en 1140 tpm na een tijdje ( op de brug) weer naar benzine.

martin12 (0), 10 jaar geleden

EPC storing is over, sinds ik alles heb gereinigd en het gasklephuis heb ingeleerd.
Terugschakelen lpg/benzine is ook verholpen de tweede trap op de verdamper gaf stationair te weinig druk aan de gasverdeler.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.