Volkswagen golf 2 1800 gti 16v: inhouden en stotteren

Bouwjaar: 1987

deze golf geeft het volgende probleem koud start oke
na plus minus 10 minuten rijden komt hij niet meer boven de
3000 toeren na een kwartier niet meer boven de 2000 tr
dus hoe warmer hij word hoe slechter hij gaat lopen inhoude n
en op een gegeven moment slaat hij af wanneer je de contact sleutel dan diverse malen aan en uit zet start hij weer goed en
kan je zoweer tot ruim boven de 4000 toeren komen voor plu minus 2 minuten wij hebben vernieuwd hall gever ontstekingsmodule
bougies kabels revisie set spinnenkop brandstoffilter ook andere gebruikte brandstofpomp ?(lijkt net op brandstof tekort)
volgens mij geen ontstekingsprobleem blijft goede vonk houden
wie kan mij helpen bij voorbaat bedankt

patrolgr

Geplaatst door patrolgr (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

brandstofpomprelais even opereren en kijken hoe de contacten zijn, zit in de centrale zekeringdoos. Defecte contacschakelaar is ook mogelijk. Wat belangrijk is is de klemspanning bij de brandstofpomp meten tijdens het optreden van het probleem. is dit lager dan 12 volt bij draaiende motor zit het in een van bovengenoemde of in de massa aansluiting van de brandstofpomp onder de achterbank.

(kijk ook eens of het opvoerpompje in de tank nog wel heel is, de waaier hiervan gaat wel eens stuk of het motortje aan het einde van zijn latijn. Toegankelijk via luik onder achterbank en tankvlotter)

Roy10511 (0) PRO, 19 jaar geleden

Hallo,
Het probleem wat je zegt lijkt mij net als Harry zegt op het laatst de opvoerpomp in de tank!! Je moet ff brandstofdruk meten. P.s. maakt er geen pomp lawaai?? Als dit zo is dan is ie stuk!! Normaal wel. Ik heb hetzelfde gehad met mijn eigen auto ook een golf 2 1.8 GX motor! Alleen geen 16v. Is inmiddels al weer een paar jaartjes geleden! Als ik bijvoorbeeld in de file stond en hij moest lang stationair lopen dan begon hij erg te stoten en kon ik hem maar beter aan de kant zetten en een kwartier wachten!! Bij mij was het ook de opvoerpomp in de tank.
Succes.

ron10356 (0), 18 jaar geleden

heb ook wel is een type 2 16v gehad met kapotte brandstofpomp. hield in bij hoge toerentallen/vol gas geven en stopte er dan mee.
grtz

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.