close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: inhouden golf in cabrio

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine

Hoi

ik heb een golf 1 cabriolet daar zit een g60 motor met g-lader ingebouwd
dit heb ik laten inbouwen

het blok is uit elkaar geweest en de volgende onderdelen zijn vervangen
Zuigerveren
Drijfstanglagers
Hoofdlagers
Tussenaslagers
Klepsteelrubbers
Kleppen opnieuw ingeslepen
Koppakking (staal)
Distributieset
Uitlaatspruitstukpakkingen
Inlaatspruitstukpakking
Nokkenaskeering
Kleppendekselpakking
oliefilter

nu zou de gene hem ook nog mooi en goed afstellen ( maar na betaling geeft hij geen gehoor meer )
nu houd hij best erg in
er zitten nu groene g60 injectoren in ( heb ook nog vr6 injectoren liggen maar volgens de gene die de motor heeft ingebouwd moet ik eerst ongeveer 1500km met de g60 injectoren rijden ivm het inlopen van de motor)

heeft iemand enig idee waardoor die zo inhoud? en hoe het te verhelpen is?

Geplaatst door

chris170386 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

niemand een idee? ( wil graag verder )
zelfs bij half gas stottert hij erg niet leuk om er mee te rijden!!

chris170386 0

13 jaar

staat onsteking goed?
onsteking volgorde ?


krijgt hij genoeg benzine?

lange-frans 0

13 jaar

heb de ontsteking optijd laten zetten
heb dit alles laten doen dus neem aan dat het goed is
heb inmiddels de kompressor er al weer af gehaalt en er een g-lader op gezet
andere computter geprobeerd alles nog een keer na gelopen op evt ergens een slang niet goed vast zat of scheurtje in zat
maar nog steeds houw hij iets in als je meer gas geeft trek hij wel gelijk goed door enz
tis meer bij een constante snelheid dat hij steeds ietsje inhoud
verder rijd hij goed
had nu eigenlijk beetje gehoopt dat als dadelijk alles in gelopen lopen wil ik er een
kleinere poelli en andere chip op zetten dat het dan over is maar ben bang van niet

chris170386 0

13 jaar

aan gezien het mooie weer eraan komt wil ik graag met mijn cabrio rijden
er zit nu nieuwe apk op
maar met hij houd af en toe nog in met een warme en koude motor
en heb het gevoel dat hij wel wil maar niet alle vermogen eruit komt
iemand een tip om na te kijken?

chris170386 0

12 jaar

Hoe standaard of aangepast is de motor? En klopt de motor-computer met die aanpassingen?

Welke injectoren zitten er nu in en welke ecu voor de motor?

oldford 0
badge

12 jaar

oldford de motor is op het spruitstuk na orgineel
heb nu 3 verschillende ecu's geprobeerd maar met alle 3 houd hij in
deze zit er nu in 0 261 200 280
er zitten groene injectoren in

chris170386 0

12 jaar

Spruitstuk? Inlaat of uitlaat spruitstuk? En wat is er anders? Groter, dikker, 4-1, materiaal?
Zit de lambdasonde nog in het uitlaatspruitstuk? En op de standaard plaats?

Groene G60 injectoren hebben als het goed is het nummer 0280 150 905 of 0280 150 906. Deze zijn 255 cc groot bij 3 bar.
De VR6 injectoren zijn kleiner en worden opgegeven voor 196 cc, dus die hebben geen enkel nut hier.
Zie: http://www.injectorcleaning.co.uk/flow.h...

De ecu is van een G60 8V met standaard 160pk. Er is ook een 16V variant geweest. Welke motor heb je? De 8V of de 16V?
De eprom binnen in de ecu is nog gewoon standaard?

oldford 0
badge

12 jaar

inlaat is gewoon orgineel er is verder aan het blok niks veranderd
alleen het uitlaat spruitstuk maar zag dus net dat deze is dicht gesmeerd kan het inhouden daar iets mee te maken hebben?

hoe groot of dik deze is weet ik niet
er zit een lambo sonde in ( je moet deze toch ook kunnen afsluiten ? ) ff proberen wat hij dan doet
ik heb een 8v
er zit geen andere chip in daar heb ik nog extra na gevraagt toen ik deze ecu over nam
er zit sinds deze apk een katalysator onder ( daarvoor niet maar toen hield hij ook al in was geen verschil )

chris170386 0

12 jaar

Dicht gesmeerd uitlaat spruitstuk zou betekenen dat er onder iets lekt - misschien nu nog steeds.
Dichtsmeren helpt daar ook niet echt. Dat brand zo weer weg met de hoge temperaturen die je in het uitlaat spruitstuk krijgt.
Dat beinvloedt het signaal van de lambda sonde en heeft er zeker mee te maken.

Ik heb het toch al niet op die zogenaamd snelle uitlaat spruitstukken. Ik zou er een originele op zetten.

oldford 0
badge

12 jaar

dat wou ik ook gaan doe ga ik dat eens proberen hoop dat het helpt!!

chris170386 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.