Volkswagen Golf II : golf 2 gti 16v niet af te stellen

Brandstof: Benzine, Motorcode: kr 1.8 16v

Hallo,

ik heb een golf 2 gti 16v, nu kom ik veel te veel vermogen te kort.
Heb de ontsteking vroeger gezet en hij heeft nu wel meer vermogen maar heb het idee dat hij pingelt onderin, oke dus heb hem rijker gezet. dat probleem heeft ie nu niet meer.
Toen reed hij prima, maar nu loopt hij de ene keer als een zonnetje en loopt mooi, en als je even aant trappen geweest bent loopt ie heel onregelmatig en loopt ie verschrikkelijk te stuiteren en valt hij uit.... maar hij schiet soms ook tot in de 2000 toeren en blijft daar op staan todat je weer goed gas hebt gegeven.
ook is het gek dat de ontsteking niet vroeger gezet kan worden en dat hij op einde slag staat!! wat mij veel te vroeg lijkt :S. maar als ik hem later zet gaat ie weer raar lopen en weer geen vermogen..

heeft iemand hier een oplossing voor?

gr koen

koenzeist

Geplaatst door koenzeist (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

heeft de een electronische carburateur (want deze gaven veel problemen in het verleden)

golf89 (0), 13 jaar geleden

Hallo,

Het klinkt mischien gek maar is je benzinedruk in orde?
De k-jetronic is ongeveer 5 a 5.5 bar nodig dit kun je even laten meten kan namelijk heel goed zijn dat je benzinefilter dichzit.
De ontsteking moet op 6+-1 graden voor B.D.P staan.
Controleer ook even of er geen valse lucht aangezogen wordt bij de inlaatbuis zijn ze ook gevoelig voor kun je checken door er remreiniger omheen te spuiten als de motor anders gaat lopen kan het zijn dat er een lek is kijk wel uit dat je niet op het luchtfilter morst want daar reageert hij ook op.
De spinnekop kun je het best afstellen aan de co meter bij de plaatselijke garage. co moet rond de 1.0 zitten (normaal gesproken). Dus als je dit alles goed hebt staan en de rest is in orde zoals: rotor, verdelerkap, bougies, bougiekabels, kabelverbindingen, injectoren, kvs temp sensor (275-375 ohm weerstand bij 80 graden) benzinefilter enz dan moet je volgens mij weer een prima lopende motor kunnen krijgen hoop je hier wat mee kan

M.v.g Marco

C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden

Dit is niet even zomaar afstellen, dit is een ouder type injektiesyteem waar iemand met kennis van zaken en de juiste meetmiddelen aan moet lopen stellen.
Wat je kunt doen is de basisdingen kontroleren maar niet meer dan dat.

golf89 (0), 13 jaar geleden

Hallo ik ben het met je eens Christiaan ik bedoelde eigenlijk ook laten afstellen ik weet namelijk hoe je in de problemen kunt komen met die dingen.
Daarom heb ik de basisdingen er ook even bijgezet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.