close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: inhouden golf V5

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 V5 mc AGZ

hallo,

ik heb een golfv5 uit 1998 met motorcode AGZ en het probleem
is bij koude motor als je wilt acceleren dan wil hij weleens inhouden
en stotteren ook af en toe bij warme motor als je volgas geeft dan wilt
hij ook weleens inhouden.

zit geen foutcodes in het systeem en ik heb de gasklephuis al een keer gereinigd en opnieuw in basisafstelling gezet maar het heeft niks geholpen.
ik zat zelf te denken aan temperatuurvoeler of lmm maar het systeem geeft ook geen foutcodes aan dus dan maakt het nog lastiger om te bepalen wat er niet goed is

mischien weten jullie raad?

alvast bedankt!

Geplaatst door

hendje (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hendry want je noemt kan allebei maar controleer ook de bougiekabels.
spuit ze ook nat en geef gas en kijk hou hij het dan doet.
en een luchtmassameter die slecht is komt niet voor in het storinggeheugen tenzij geheel stuk en dat is bijna nooit.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

Temperatuurmeter checken, kijk of de waarde's in de meetblokvelden van de ECU overeenkomen met de werkelijkheid. Zo niet, vervangen.

Maar vooralsnog zeg ik alleen maar luchtmassameter, 100 euro mee, richting vw dealer, de oude lmm onder je arm en omruilen dat ding. En dan hopen dat je probleem foetsie is.

te controleren is het ding bijna niet bij benzinemotoren. Het probleem is dat ie door slijtage van de warmtefilm traag gaat reageren, maar niet zo traag dat je het met b.v. VAG-COM kunt aflezen. (is nog trager). Of je moet in het bezit zijn van een testbank voor die dingen; maar die hebben de meeste prof's ook niet voorhanden.

Pierburg inbouwen zoals bij TDI motoren gedaan wordt is geen optie voor benzine, deze zijn zeer kritisch doordat hij er volledig op afregelt.

Oftewel, zorg dat je origineel of bosch krijgt.

audia4 0
badge

17 jaar

Harry, je hebt gelijk, ik heb precies het zelfde gehad (V5 2000) ook bij koude motor inhouden, en je kon bij warme motor geen vol gas geven, telkens inhouden, LMM vervangen en hij loopt als een lier.

jan4919 0

17 jaar

[quote=jan4919]Harry, je hebt gelijk, ik heb precies het zelfde gehad (V5 2000) ook bij koude motor inhouden, en je kon bij warme motor geen vol gas geven, telkens inhouden, LMM vervangen en hij loopt als een lier.[/quote]
Ik heb het recent in een passat aan de hand gehad, liep stationair niet lekker rond, had astmatische klachten boven de 4000 rpm en er waren zo'n beetje 40 pk's die niet van stal wilde komen.
Geen storing op luchtmassameter, en met een uitdraai van meetblokwaade's uit de ECU geen conclusie te trekken.

Op de gok dan maar een nieuwe luchtmassameter en WOW, wat een verschil. (lmm had exact 100.000 km gezeten)

Overigens, als je je luchtmassameter snel naar de eeuwige jachtvelden wil helpen; gebruik dan een K&N filter. De olie van het filterelement slaat neer op de warmtefilm van de luchtmassameter, hier bakt het vast, met een afwijking tot gevolg. Schoonmaken heeft als resultaat dat de LMM gewoon niets meer doet. Blijf er dus vanaf.

Dus, altijd een kwaliteits papierfilter in de kist, en netjes zoals dat hoort wisselen.

audia4 0
badge

17 jaar

Harry, mijn Golfje had nog geen 70.000 km erop zitten, en toch de Lmm kapot.
En inderdaad, voor de Lmm, gaat er niets boven een kwaliteits papierfilter.
Overigens de motor afspuiten met hogedruk, kan al fataal zijn voor de Lmm !

jan4919 0

17 jaar

hallo heren

ik heb dit probleem soms maar alleen bij koude motor,schakel dan door naar de 2e versnelling en pakt hij meestal wel goed op.
heb er dus wel zo'n k&n filter inzitten maar geen enkel probleem tot nu toe,maar als die dingen dan echt zo slecht zijn als jullie zeggen waarom maken ze het dan?
de vr6 specialist had er ook geen commentaar op.
nu heb ik ook gehoord dat je bij een tdi motor een lmm van een mercedes kon gebruiken deze zijn beter en goedkoper,zou dit ook voor de v5 motor opgaan wie weet het.
er moest wel een pennetje worden weggebroken van de lmm en dan paste het perfect.

groetjes peter

rozeboom 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.