Goedendag
Heb niet echt een probleem,maar meer een vraag voor de kenners.
Als je bij een V5 de bovenste kettingspanner wilt vervangen kom je er bij door allen het kleppendeksel te verwijderen of moet er nog meer los om daar bij te komen.
Het feit is namelijk dealer heeft de koppeling vervangen en de onderste spanner en geleider en tevens de externe spanner achterop het blok.
bovenste geleider en spanner dus niet en daar ben ik niet zo blij mee,maar nu zeggen ze dat het niet nodig is om die te vervangen en de onderste alleen uit voorzorg hebben gedaan.maar als ik het toch wil laten doen dat dan de bak enzo er weer helemaal af moet.
ik hoor graag u mening of je er zo bij kan of dat inderdaad de boel uit elkaar moet.
Mvg Hans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het gaat trouwens om de 150pk AGZ motor.
Mvg Hans
Waarschijnlijk hebben ze die onderste spanners vervangen omdat ze de bak er toch achterweg hadden zodat je niet met een paar duyizend km de bak er nog eens achterweg moet halen als die spanners dan kapot gaan.
Volgens mij kun je de bovenste spanner vervangen door alleen het klepdeksel weg te halen maarw eet dit niet 100% zeker.
Groet Thijs
De boven geleider kun je vervangen, maar de spanslof krijg je er niet uit...... Het scharnierpunt van dit ding zit zo'n beetje achter het tussentandwiel.
Dealer zal het wel bekeken hebben, en als het geen herrie maakt, en er nog goed uitziet zou ik er niets maar dan ook niets aan doen. (en enig geluid maken deze kettingen altijd wel wat)
Je hebt een 2000 model, die zijn met simplex ketting, eentje met 10 kleppies, krachten zijn laag en gaan behoorlijk lang mee. (nagenoeg dezelde ketting configuratie zit in een vr6 met 24 kleppen!!!! en V5 met 20 kleppen....)
In deze motoren heeft de ketting dus wel wat over.
oke dus als ik het goed begrijp had ie de bovenste spanner ook kunnen vervangen toen de bak eraf lag?
en voor de geleider moest de deksel eraf.
vind het namelijk een beetje zonde dat ie wel de onderste doet en wat je zelf zegt ik over een paar duizend km weer kan,wat zoals ik begrijp wel het geval is en de bak er weer af moet.
Groet Hans
17 jaar
idd, zit je helemaal goed mee. Maar waarom zou je over een paar duizend km weer wat hebben dan?? die handel is best wel duurzaam hoor. Hoeveel km heeft deze motor al gelopen??
Heeft nu 96000 gelopen,maar vind het gewoon vreemd dat ie wel de ene spanner doet en niet de ander.
17 jaar
bij ongeveer 200.000 km raken de kettingen aan het eind, dan is het tijdstip om alles te vervangen. dus kettingen, tussentandwielen, nokkenastandwielen en alle geleiders/spanners.
Ik denk dat de dealer dus een prima keuze heeft gemaakt. De hydraulische topspanner is namelijk een bekende die rond de 100.000 komt, de rest gaat die twee ton echt mee.
hoi hans
als je het zeker wild weten moet je eens contact opnemen met de vr6 specialist die doen niet anders dan de v-motoren dus ook v5.
heb zelf een maandje terug alles laten vervangen,complete kettingrevisie en koppeling.
www.vr6specialist.nl geloof ik.
succes en groetje peter
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar