Volkswagen Passat: inhouden hoog brandstof verbruik niet boven 120 km u help

Bouwjaar: 2000

Hi ik heb een volkswsagen passat 90 pk bj 2000 tdi 220.000 km met problemen.
Hij houd in en wil niet harder als 120 km u
Er zit nieuwe lmm en luchtfilter in getande riem kan nog 45000 mee.
Vag uitgelezen en gaf geen probleem weer .
Na een testrit met aan gesloten computer gaf de brandstof inspuiting iets aan lage kant maar binnen marge,lucht het zelfde verhaal.
dealer wou gehele nakijk beurt en vertande riem maar kon mij niet met zekerheid zeggen dat het hier aan ligt.
Na plaatsen van nieuwe brandstof filter liep vw weer prima na 500 km deed zich het zelfde probleem weer voor.
Na aftappen van brandstof filter liep de auto weer goed ietwat sloom.
3 mnd later zelfde probleem en niets helpt meer help mij alstublieft

volkswagenrob

Geplaatst door volkswagenrob (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

peter8765 (0) PRO, 19 jaar geleden

ZO het probleem kunnen liggen aan vuile mazout,aangezien u een tijd na nieuwe filter geen problemen had?

Tim_vr6 (0), 19 jaar geleden

Lijkt me een pomp probleem, staat deze wel op tijd?
Heb je de pomptiming via vagcom bekeken??

Zit je egr+inlaatspruitstuk niet vol met roet en bende?

Tim.

Fredo (0), 19 jaar geleden

denk ook eerder aan pomptiming of EGR klep. Begin al eens met de EGR af te doppen en zie wat dat geeft
succes

volkswagenrob (0), 19 jaar geleden

Heb egr al afgedopt geen effeckt
pomp timing staat weliswaar binnen marges maar aan onder grens.
net als de lucht massa ook net binnen marge's.
zit wel enige roet bij egr maar niet absurd veel inlaat spruitstuk is er nog niet af geweest.
Hoe zit het eigenlijk met de turbo slangen en of magneetklep??
kan daar ook wat mee zijn ??
al vast bedankt voor jullie reackties kan ff voort.
maar ben er nog niet

Tim_vr6 (0), 19 jaar geleden

Als de turboslang loszit of gescheurd is dan hoor je dat, de turbo zou dan meer "lawaai" (fluiten/blazen) te gehoren brengen.

De magneetklep (n75) werkt alleen als een soort wasegate.(zover ik weet)

Hoe zit het met je "roetdemper" (kat), zit deze niet vol of verstopt?
Heb je deze al leeg gehaald?

Toch blijf ik bij het feit dat je de pomp precies op tijd moet zetten, en dan kijken of hij nog steeds problemen geeft.

Surf eens naar de site: www.tdiclub.nl.
Op het forum kunnen ze nog meer ideeén opperen voor jouw probleem.

Suc6,
Tim.

volkswagenrob (0), 19 jaar geleden

FF het volgend nu het lekker weer is heb ik met open ramen gereden en het lijkt wel of ik totaal niets of weinig gefluit van de turbo hoor bij accelereren.
In ieder geval aanmerkelijk minder.
groetjes rob

Tim_vr6 (0), 19 jaar geleden

Aanmerkelijk minder dan??? dan voorheen, of heb je hem nooit echt een fluit gehad??

Het kan zijn dat hij minder fluit dan dat hij voorheen deed,

zo ja, dan zal je kat (of roetdemper of hoe iedereen dat ding ook maar noemt)dicht zit.
Dan kan het inderdaard zo zijn dat je auto niet harder wil lopen dan 120km/pu.
Want hij kan z'n uitlaatgassen niet goed kwijt.

Heb je nooit echt een fluit gehoord?
Dan kan het zijn dat je "kat" er nog in orginele staat onderhangt, dan is de fluit van je turbo ook niet echt hoorbaar.

Mijn "kat" Zat ook nog in orginele staat er onder met gevolg dat ik m'n turbo-fluit ook niet echt hoorde, maar nu de "kat" leeg is, is hij duidelijk hoorbaar.

Tim.

volkswagenrob (0), 19 jaar geleden

Hoor 'm ietjs en ja er zit een orginel demper (kat in dit geval)
Turbo werkt wel bij eerste en tweede versneling (hoor 'm lichtjes)in z'n drie onvoldoende trekkracht en ik kan niets horen van turbo .
ga de tank spoelen en dan de diesselfilter vervangen.

volkswagenrob (0), 19 jaar geleden

tim ik ga eerst maar het meest voor de hand ligende en eenvoudigste proberen om dat de problemen met een reis in tjechie is begonnen mogelijk vervuilde diesel.
daarna ga ik zeker op je tips in ik kan echter m'n vw voorlopig niet missen.
het is altijd mogelijk dat na een poging de auto niet rijden wil.
Al vast heel heel erg bedankt en keep 'm goeing

volkswagenrob (0), 18 jaar geleden

Hallo allemaal heb ff niets aan passat gedaan allen maar een reinigings middel in de tank gegooid met het idee baat het niet dan schaad het ook niet.
En de resultaten zijn boven verwachting goed de auto trekt iets beter tot 90 kmu en hij gaat weer tot 180 ja zeker 10 km meer als voorheen.
1 duidelijk - puntje de turbo werkt nog niet lekker naaar mijn idee heb lekker door getrokken 90 in de 3 en 130 in z'n 4
180 in z'n 5
Maar het kan beter weet ik zeker wie kan me helpen om de tdi weer lekker snel op te laten trekken.
Welicht kan het probleem in de turbo zitten hoe reinig je die en hoe weet je of de klep goed staat of loopt de druk niet genoeg op ??

Tim_vr6 (0), 18 jaar geleden

Rob, heb je de brandstoffilter al vervangen??
Deze kan ook heel vervuild zijn en of dicht zitten van de diesel uit het oostblok.
Ik zou zeggen, vervang je brandstoffilter, vul het nieuwefilter met Protech dieselreiniger, en monteer hem dan in de auto.
Op deze manier loopt de auto eerst 100% op de reiniger (dat kan met het spul van Protech) dan wordt alles nog eens goed gereinigt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.