close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Banden

Bouwjaar: 2000

Hallo,
Ik heb er 2 nieuwe voorbanden onder laten zetten, merk Goodyear,
maat 225/45-17 deze lagen er ook onder en bevallen prima.
Nu wilde ik ze naar achter verhuizen ( voor kun je sturen )
maar toen ik naar mijn werk reed, werd ik echt bang van de herrie, net of de (oude) voorbanden ergens aanlopen, ben een paar keer gestopt om te voelen of ze warm werden, maar niets verontrustends, iemand een idee? wel staat mijn stuur na de
banden wissel iets uit het midden, maar ik kan me niet
voorstellen dat dit er iets mee te maken heeft.
Groet,
Hans

Geplaatst door

bangkoklover (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Last van cuppende achterbanden misschien?(niet rond meer)

Tim_vr6 0

19 jaar

Geen idee, maar als die niet "rond" zouden zijn, dan lijkt
bonken o.i.d. me aannemelijker, of je zou iets moeten voelen als je heeeel langzaam rijdt, toch? Ik werd er echt bang van, zo'n kabaal als dat maakte. Hoe kom ik er achter van dat
cuppende?
Groet,
Hans

bangkoklover 0

19 jaar

idd cuppende banden, glij met je hand eens over het loopvlak, voel je oneffenheden?

dan heb je cuppende banden.

vervangen is de enige oplossing om van dit kabaal af te zijn.

arie549 0
badge

19 jaar

Misschien een stomme opmerking, maar het doet zich alleen voor
als die banden voor zitten, achter merk of hoor je niets, als
een band herrie maakt, doet hij dat toch ook achter?
Hans

bangkoklover 0

19 jaar

Dat kan kloppen, als ze achter zitten hoor je niks en voor wel.
Reden: Achterkant van de auto is lichter(waardoor ze gaan cuppen) en voor zwaarder, dus niet ronde banden voor,met wel gewicht erop geeft bonkend effect. met als gevolg kabaal.

Wissel ze nog eens om, is het weg, dan heb je cuppende achterbanden.

Er zijn bedrijven die deze banden weer rond kunnen krijgen d.m.v een machine.

Ik heb hetzelfde probleem met m'n 4tdi en goodyear winterbanden.

Is een kwaaltje van vw.

Tim.

Tim_vr6 0

19 jaar

niet aleen een vw kwaal, meerdere merken hebben hier last van.

het is te voorkomen door de vaak de wielen te wisselen van voor naar achter.

arie549 0
badge

19 jaar

en ook voor een groot deel te voorkomen door een merk/type band te kopen met kleine vlakjes rubber (meer dwarssnedes in het profiel dus), deze zijn er iets minder gevoellig voor.

audia4 0
badge

19 jaar

waarom zou je de nieuwe banden achter leggen ,laat ze maar voor liggen als dat het probleem oplost ,de achtrwielen zullen wel uit ballans zijn even laten uitballanseren.vaak wielen wisselen is onzin.vraag maar na bij de bandenspecialist

theo11333 0

19 jaar

theo, dan heeft de band geen tijd om te cuppen.
en daarbij een wiel in onbalans geeft geen herrie.

ik zou de nieuwe banden idd wel voor plaatsen, het beste is de aangedreven wielen de banden met de meeste profiel te geven.

arie549 0
badge

19 jaar

wisselen is onzin.vraag maar na bij de bandenspecialist

DIT IS DE GROOTSTE NONSENS!!


zou wel eens willen weten welke banden specialist dit zou zeggen!


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

even ter aanvulling theo,

het gaat hier over auto bandne en niet over fietsbanden.

die hoef je inderdaad niet te wisselen want die cuppen niet.

arie549 0
badge

19 jaar

Ja ja , er lopen wat "specialisten" rond, dat is niet zo erg, maar als ze onzin beginnen te praten : Dat is erg!!
Rene

Mussotje 0
badge

19 jaar

en zo is het!!

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

de enige reden waarom ik de banden zoyu verwisselen is omdat ik de beste voor wil.de banden cuppen alleen bij lang stilstaan en niet met rijden .als je veel rijd gaan ze niet cuppen.daarbij speeld de druk ook een rol.

theo11333 0

19 jaar

theo,

banden gaan cuppen door rijden.

door (lang)stilstaan komt er een vlakkekant op. dit is heel iets anders dan cuppen.

als je ergens geen verstand van hebt theo dan moet je er niet op reageren, zo breng je mensen op een dwaalspoor.

moet trouwens wel lachen om die onozele reakties van jou.



arie549 0
badge

19 jaar

ha ha ha ha ha, lach me dood.

Theo, het enige wat er mee te maken heeft dat banden gaan cuppen is het camber van de achteras. Het is een compromis tussen dweilende wegligging en de banden goed houden, of goede wegligging en cuppende banden......

Elke voorwielaangedreven auto heeft er min of meer last van en het is te voorkomen door de banden regelmatig van voor naar achter te plaatsen (b.v. als er een mm of 2 van afgesleten is, elke week is wat overdreven.)

audia4 0
badge

19 jaar

Heren,
Geen ruzie maken het verwisselen van banden van voor naar achter en v.v. is een fabel. Het enige wat je ermee opschiet is dat je in 1x 4 nieuwe banden moet kopen. I.p.v. 2 als je ze voor laat zitten. De achterbanden blijven met gemak 4 jaar zitten als je deze niet verwisseld.
Anders dus 4 stuks in 3 jaar.

heije061 0

19 jaar

Hoeraaaaaa! Weer een specialist.
Rene

Mussotje 0
badge

19 jaar

ja idd...


Heren,
Geen ruzie maken het verwisselen van banden van voor naar achter en v.v. is een fabel. Het enige wat je ermee opschiet is dat je in 1x 4 nieuwe banden moet kopen. I.p.v. 2 als je ze voor laat zitten. De achterbanden blijven met gemak 4 jaar zitten als je deze niet verwisseld.
Anders dus 4 stuks in 3 jaar.


jaaha.. rene deze spant ook de kroon!!


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Komt dat cuppen vd achterbanden door een te groot negatief camber?

Frank3197 0

19 jaar

hoi, frank


het doen cuppen van banden daarin speelt een achteras construktie de hoofdrol !! mede door slechte schokbrekers,

de wielen om de 3 maanden onderling wisselen ( van voor na achteren ) is zeker niet overbodig!


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Even ter aanvulling van P.Kelder,

Gewicht speelt zeker ook een rol mee.
Bij de voorbanden heb je het gewicht van de motor die zorgt dat er druk blijft bestaan op de banden (lees: gewicht)

Je kunt het ook zo zien,
Even een visueel voorbeeld stellen:
Achterkant van de auto is lichter dan de voorkant, dus als je veel over verkeersdrempels rijdt, dan krijg je een soort stuiter effect op de achterbanden vanwege het weinig gewicht wat de achterkant t.o.v de voorbanden heeft.
Hoe harder je er overheen rijd, hoe meer kans je hebt dat ze nog sneller gaan cuppen.

En slechte schokbrekers helpen hier zeker een handje in mee.

Tim.

Tim_vr6 0

19 jaar

En ik ben ervaringsdeskundige, heb ze bij een golf 2 wel eens laten zitten achter, nou cuppen dus. Uiteindelijk krijg je dan een onhoudbare klereherrie binnen waar de radio niet meer overheen komt. Zelfs als je ze achter laat zitten. Op de vooras kun je er dan niet eens verantwoord mee rijden.

Volgende setje banden netjes elk jaar omgewisseld en nergens last van. Alle 4 netjes tot het canvas glad gereden zonder enig probleem.

Volgens mij zijn die klanten die niet omwisselen willen bandenspecialisten die graag nieuwe banden verkopen omdat het setje wat half op is ondraagbare herrie maakt. Als het mijn brood was dacht ik misschien ook zo.......

audia4 0
badge

19 jaar

je krijgt het ze toch niet onder het verstand harrie, laat ze lekker eigenwijs zijn en gaan ergeren aan die herrie banden.

het zijn specialisten dus die zullen het wel weten hahhahahha

arie549 0
badge

19 jaar

ja, lach me dood. Maar het erge is dat de specialisten dit advies ook kunnen geven aan mensen die van toeten noch blazen weten. Die gaan er dan dus mooi in met een paar half versleten achterbanden.......

audia4 0
badge

19 jaar

Hallo mannen,
Bedankt voor alle info, met of zonder gekibbel.
De enige reden dat ik de beste banden achter wil hebben is,
dat als er iets gebeurt, je voor nog wat kunt corrigeren met
je stuur, als hij achter uitbreekt dan gaat hij, dus daar
moet het beste profiel zitten, maar dat is een persoonlijke
mening.Deze goodyears zaten er ook onder, teon geen problemen.
Lang stilstaan is niet aan de orde, rij iedere dag met een minimum van 1000 km per week.
Maar aangezien ik niet met een geluid wil rijden dat ik niet thuis kan brengen laat ik ze maar voor zitten.
groet,
Hans

bangkoklover 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.