Volkswagen Golf : Inhouden! moeilijk te vinden oplossing, doet zich niet altij

HELP!!
Ik zit nu al een hele tijd met een (iritant) probleem, en alhoewel ik ongeveer een vergelijkbaar probleem hier vaak tegenkom wil ik toch eens wat tips. Ik heb nu veel geld uitgegeven maar kom geen streep verder.

Ik heb een golf III GTI 2.0 8v (motorcode: 2E) uit 1994.

PROBLEEM:
Af en toe stottert hij bij het (snel) optrekken, houdt hij erg in. (langzaam-snel-langz-snel). Er is geen pijl op te trekken: Want hij kan 2 dagen helemaal lekker lopen. Maar op een niet te definieren moment is het ineens raak en houdt hij in! Meestal als ik dan het contact een keer uit en weer aan draai loopt hij weer perfect. Ik reed laatst 2 dagen van Tilburg naar Den Bosch, en in Den Bosch kleine stukjes, steeds rijdt hij super. Maar toen ik 'm weer even stil zette, deed het probeel zich ineens weer voor. Contact aan en uit en het is weer eventjes okay.

- Ook stationair loopt hij vaak heel onrustig.
- Als ik de auto opnieuw start 'choked' hij altijd (hoog toerental stationair)
- Als het volgens het KNMI 6 graden is, geeft de auto 0 graden aan.
- Tempratuur loopt soms op tot 90 graden, maar daalt op andere momenten van 80 naar 78 enz.
- Bij het uitlezen geen enkele foutcodes.
- Zelfdiagnose leest veel uit, maar geen tempratuursensor (dat heb ik stiekem getest door met losse stekkers te rijden)
- Toen ik Olie bijvulde ging het wederom 2 dagen goed.

Ik denk zelf aan vuil in de gasklepsensor, en/of de tempratuursensor.

Zijn er meerdere tempratuursensoren in deze auto?

De oplossing voor het probleem is moeilijk te vinden omdat hij soms perfect rijd en dan weer niet.

Wie weet raad??

hanz4101

Geplaatst door hanz4101 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

blijegeit (0) PRO, 17 jaar geleden

het schommelen van je temperatuur zou een defecte thermostaat kunnen zijn of een defecte waterpomp.
het stationair slecht lopen kan temp sensor/ gasklaphuis/ regelunit zijn...
knmi 6 je auto 0 is fout van buitentemperatuursensor. vervangen die hap)

enm je kv temp sensor kan gewoon rustig -30 aangeven... maar datniet als storing zien...


mvg

volgwagen (0) PRO, 17 jaar geleden

Als ik het verhaal lees zou ik eerst de temperatuursensor vervangen, deze kosten de wereld niet, en kun je het even proberen.

mij lijkt de termostaat of de waterpomp ook de defect(denk termostaat want die komen vaker voor) gezien het schommelen in koelwater temp.

suc6

hanz4101 (0), 17 jaar geleden

[b]EEN BELONING VOOR DE PERSOON MET DE TIP DIE NAAR DE OPLOSSING WIJST ?!?! hahha.. [/b]

Hey, thanx voor de tips. Maar ik heb de tempratuur sensor nu vervangen, vandaag. Ook de gasklepsensor..d#$%^@ is schoongemaakt. Ik heb de olie ook maar meteen helemaal op peil gebracht. Maar dat maakt geen f.ck uit. Tenminste, de tempratuur loopt nu wel mooier op naar 90 graden en zo, en blijft daar ook. Dus dat is beterrrr..

Ooooww.. zeggg..
Uuuh, iemand auto kopen??
Het een mooie rooie wagen ja....
heeft niet veel geleden....
is van een oude vrouw geweest,
en die heeft er nooit mee gereden..Ooooww...

KIJK!:
Bijv. Als ik vol gas geef, terwijl ik stil sta, en ik houdt het pedaal eventjes vast.. (in z'n vrij) Dan doet ie me toch gek.. Bovenin, dus vanaf 5000-6000 toeren is het net of ie uit zichzelf terugschiet naar de 5000 toeren of zo. Klinkt alsof je een paar keer opnieuw het pedaal intrapt..

En dat inhouden is er soms ineens heel veel, en soms helemaal niet.. Altijd vanaf 74 graden. Soms rijdt ie superlekker door, en soms niet! Soms istie ineens veel sneller dan normaal, en soms juist niet..

Ook stationair wisselt het.. Loopt een paar minuten goed, en op een willekeuring moment gaat ie staan schokken en schommelen.. Dan zakt het toerental heel eventjes drastisch naar beneden en naar boven.

Nog iemand tips voor me?





Willem12089 (0) PRO, 17 jaar geleden

Dat ie bovenin terug schiet zou nog wel eens de toerenbegrenzer kunnen zijn, moet je lekker mee doorgaan, dan is dat blokkie zo overleden.

is de Lucht MassaMeter niet overleden of aan het overlijden??

Willem

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

quote: is de Lucht MassaMeter niet overleden of aan het overlijden??



Dit geld voor alle luchtmassameters, behalve diegene die op de plank bij de dealer liggen.

En dat terugvallen is idd de toerenbegrenser. Gat in het carter ontstaat trouwens meestal achter de dynamo, uitproberen????

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.