Hier een LT met een probleem.
Na een hoger toerental rijden vanaf +- 2800 toeren(op de snelweg etc) en dan gas loslaten, wil je dan weer gasgeven, dan houdt hij in en begint wat te haperen en stoten, na 10 seconde dan is dat weg en trekt ie gewoon weer normaal op. Onder dat haperen komt er een heel blauw rookgordijn uit de uitlaat, trap je de koppeling even in, dan is het ook weer weg. Is soms vervelend als je wilt inhalen.
Auto start ook wat lastiger koud, met eveneens een hele rookontwikkeling.
Dit allemaal heeft ie sinds de cilinderkop is vervangen na een kapotte distributieriem.
Een monteur zei brandstoffilter, maar deze is inmiddels vervangen zonder resultaat.
Weet iemand wat dit kan zijn?
2.5 ltr TDI motorcode: BBF
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
voor het starten zijn de gloeibougies in orde en staat de inspuiting echt goed met de testkast afgesteld.
groetjes jan.
laten kijken bij een vw specialist, deze merkte op dat inderdaad de pomp ietwat aan de late kant stond, is nu vroeger gezet, porbleem is hier mee opgelost. Alleen het roken bij de koude start heeft ie nog wat, maar dat hebben geloof ik meer van die 5 cilinders TDI's.
14 jaar
ja dat roken moet je je niet druk om maken hoor.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar