Hallo,
Onlangs heb ik een Golf IV FSI gekocht en de garage gevraagd om de distributieriem te vervangen. Hierbij is iets mis gegaan - zef zeggen ze dat ze iets zagen wat niet goed was - en is ook de cilinderkop vervangen. Tijdens een proefrit was alles prima, maar op weg naar huis voelde ik de auto schoken, met name bij 100km in z'n 5. Ook van de snelweg af en bij een stoplicht staan gaf een bokend en onregelmatig stationair draaien. De volgende dag ben ik gestrand, moest een nieuwe bougiekap (weet niet of dat zo heet, maar schint een zwak punt te zijn) op. Daarna liep ie goed.
Na 200km snelweg even gestopt, starten...niets. Veel geratel, 1-2 cilinders....na een tijdje liep ie wel weer. Maar nu is het geen doen, bij lage toerentallen enorm schikkerig, stationair alleen maar bonken en onregelmatige loop, gisteren zelfs ineens geen remkracht meer en extreem vermogensverlies.
Kan dit te maken hebben met de timing van de nokkenas of moet ik het in de elektronica zoeken?
dank alvast
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou hem terug brengen. Dit zijn geen gebreke door onjuist gebruik. Je zou je aankoop bedrag terug moeten krijgen. Zowel bij een VW-dealer als een Bovag dealer..
Inderdaad eerst teruggaan want volgens mij hebben ze iets niet goed gedaan.
Heb hem even uit laten lezen:
Cilinderoverslag in cilinder 1, 3 en 4. Nu meen ik dat ik bij de eerste uitval de penbobine in 2 had laten vervangen.......
Verder: inlaatspruitstukdruk/luchtdruk (onaannemelijk signaal)
Mijn gevoel zegt de penbobines vervangen en kijken wat ie doet.....
13 jaar
Hoor je niet toevallig een blaas/sis geluid als hij stationair draait? Lijkt erop (ook omdat je geen remdruk had) dat er een vacuumslang los ligt, dat zou jouw storingen kunnen verklaren.
Niet in de auto,zal eens onder de kap luisteren,waar zut die slang grofweg?
13 jaar
De slang van de rembekrachtiger die ik eigenlijk bedoel zie je als je kijkt naar je remvloeistof reservoir en die zit weer op een zwarte ronde pot en daarop zie je links (als je voor de motor staat) een zwarte slang komen die naar het inlaatspruitstuk gaat, is die nog heel of hoor je vanuit daar gesis tijdens stationair?
Hoor zo snel niets geks, maar heb nu ook een 2e uitdraai erbij (gebeurtenisgeheugen). Gen idee hoe lang dit teruggaat.....maar goed.
Gebeurtenisgeheugen:
Magneetklep uitlaatgasterugvoer (onj werking, statisch)
Potentiometer uitlaatgasterugvoer (sporadisch)
Luchtaanzuigsysteem (lek herkend, sporadisch)
Druksensor voor rembekrachtiger (onaannemenlijk signaal , sporadisch) -> moet recent zijn, ik heb het 2 weken geleden gehad
Koppelverschil cil 2, grenswaarde overschreden (statisch)
En dan het al genoemde zelfdiagnoseverslag nog maar even:
cilinderoverslag herkend (1, 3 en 4), statisch
inlaatspruitstukdruk/luchtdruk (G71 / F96), onaannemelijk signaal
Een hele lijst voor een auto die voor het vrvangen van de distributieriem en cilinderkop en ook bij de proefrit erna goed liep.....ik vrees dat dit niet alleen een penbobine is, tenzij die historie ook tijdens e reparatie opgebouwd wordt, maar dan recetten ze hem wel denk ik.
Iemand een gevoel hirbij?
13 jaar
En deze storingen staan er nu in?
Gezien de storing zou je zeggen dat de egr klep stuk is.
Ja, dit is wat er allemaal uit het diagnoseapparaat is gerold......maar kan de egr klep zorgen voor dat schokken en dat bonken stationair? Waarschijnlijk wel.....hij zal er niet beter op gaan lopen. ... Vervangen is duur, beter openzetten en software resetten denk ik he?
13 jaar
Of dat kan met deze egr weet ik niet,heb ik geen ervaring mee maar als hij stuk is en bijvoorbeeld open blijft staan dan krijgt je motor teveel aan lucht en dan gaat hij heel beroerd lopen.
zo...stapje verder:
geheugen gewist, gereen...zelfde klachten.....maar nu geeft ie maar 1 foutmelding:
koppelverlies cilinder 2
verder valt op dat alle bougies een gezonde kleur hebben maar die van cilinder 2 is spierwit. Ik denk dan dat ie te weinig brandstof krijgt of wellicht te heet wordt...maar hoe dit te checken....geen idee....
13 jaar
Waar lees je mee uit? Want dit is een vertaling die nergens op slaat.
Wat is de foutcode? P0302 of 16686? Dat is een misfire op cylinder 2. Of te wel uitval van de verbranding.
Dat kan inderdaad door een te arm mengsel worden veroorzaakt.
Misschien een lek in de pakking tussen spruitstuk en kop bij cylinder 2.
Spuit met remmenreiniger op de verdachte plekken terwijl de motor stationair loopt.
Gaat de motor anders lopen of klinken dan heb je het lek gevonden.
dit is wat ik terugkrijg van de garage...maar die zegt dat het hele blok uit elkaar gehaald moet worden omdat alles gecontroleerd moet worden, ik ben het daar niet meer eens dus heb de auto weggehaald......ik zal de uitdraaien nog ophalen maandag, dan heb ik ok de codes hopelijk......
13 jaar
Er is een fout gemaakt bij het wisselen van de distributie, dealer heeft auto teruggenomen.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar