Volkswagen Golf: inhouden, stotteren onderweg uitvallen

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300 carb

heb een paar weken dit probleem al ééns gehad dat toen begon op de autosnelweg toen men auto plotseling begon te vertragen en uitviel, het probleem heeft dan zeker twee weken aangesleept tot ik de carb ééns volledig had gedemonteerd en dan proper heb gemaakt waarna hij terug perfect reed.

sinds deze week vond ik dat men uitlaatgassen erg stonken en dat hij erg rookte (er kwam op een gegeven moment precies eens oranje rook uit)

heb vanmiddag dan ééns luchtfilterhuis eraf ehaalt en eens alles gechekt zo van slangetjes en toen alles terug gemonteerd maar toen ik daarna ging rijden ermee begon de auto weer met stotteren en stilvallen onderweg en bij stationair draaien ook zoals een paar weken geleden :s

iemand die een idee heeft aan wat dit nu kan liggen want het probleem is zeker een maand weggeweest en nu teruggekeert met gewoon eens wat te demonteren :s?

grtz dimi

dimivkb

Geplaatst door dimivkb (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

is de voetpakking van de carburateur nog heel?
staat de ontsteking goed.
zitten er geen scheurtjes in de verdeelkap.
zijn de bougies /kabels en bobine goed.
groetjes jan.

dimivkb (0), 17 jaar geleden

[quote=jan T]is de voetpakking van de carburateur nog heel?
staat de ontsteking goed.
zitten er geen scheurtjes in de verdeelkap.
zijn de bougies /kabels en bobine goed.
groetjes jan.[/quote]
bougies enzo zijn ok, voetpakking is er zo net af en er zitten lijk scheurtjes in de binnekant van het eene gat en in het ander gat zit zo een metalen buisje dus dat zie ik lijk niet, zouden die scheurtjes de oorzaak kunnen zijn? en wat kost zo een voetpakking nieuw?

grtz dimi

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

dimi de voetpakking kan je het beste dan controleren door als hij erop zit de motor telaten lopen en dan flink aan de carburateur te duwen en trekken dan hoor je wel of hij valse lucht gaat trekken.

groetjes jan.

dimivkb (0), 17 jaar geleden

[quote=jan T]dimi de voetpakking kan je het beste dan controleren door als hij erop zit de motor telaten lopen en dan flink aan de carburateur te duwen en trekken dan hoor je wel of hij valse lucht gaat trekken.

groetjes jan.[/quote]
ja ik was naar de garage geweest en die had op die voetpakking gespoten met vloeistof en telkens hij dat deed hoorde je dat de motor minder toeren begon te draaien. hij had mij dan gezegd voor eens te kijken naar die voetpakking want dat het probleem er waarschijnlijk lag.

maar ze kan dus kapot zijn zelf al zijn er geen scheuren op het vlak oppervlak ervan?

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

ja dat kan dan heb je soms een luchtlekje aan de aansluitvlakken door verharding van het rubber dus deze moet je toch vervangen hoor.

groetjes jan.

dimivkb (0), 17 jaar geleden

nieuwe pakking is geplaatst en het probleem is niet weg :s telkens is gas geef ofzo slaan mijn toeren wat terug mee momenten of valt hij gwoon uit zoals met de oude voetpakking. zou het kunnen de pakking van mijn carb zelf zijn? hoop echt dat het opgelost raakt want raak nergens meer met auto nu :s

grtz dimi

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

heb je de rest al wel gecontroleerd van ontsteking en co.

groetjes jan.

dimivkb (0), 17 jaar geleden

co staat drie toertjes open , en ontsteking is ook goed normaal gezien.

met momenten blijft ie gewoon stationair draaien maar andere keren echt heel laag in toeren en dan staat hij te stotteren en valt hij uit.
maar motor loopt niet op drie cilinders.

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

dan zul je de carburateur uit elkaar moeten halen of in iedergeval het deksel en de sproeiers en kanaaltjes door blazen evenals de sproeiers en als je dat gedaan hebt de auto aan de co meter hangen en zien wat voor waarde hij aan geeft.

groetjes jan.

dimivkb (0), 17 jaar geleden

maar als die pakking van de carb zelf doorgeeft kan dat dan ook zo een problemen veroorzaken? wan die staat precies maar nat vanbuitten

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

nee dat denk ik niet want daar zal hij alleen op lekken maar als je de boel los haalt dankun je gelijk kijken of die pakking nog goed is anders zou je deze gelijk mee kunnen vervangen.
vergeet ook niet de sproeiers er uit te halen en deze door te blazen.

groetjes jan.

dimivkb (0), 17 jaar geleden

vandaag carb opengedaan en uitgeblazen maar het heeft geen effect :s
word echt gek ervan :s

nog ideeen?

grtz dimi

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

nou controleer dan nu nog je co gehalte misschien staat hij te arm.

groetjes jan.

dimivkb (0), 17 jaar geleden

heb ik ook bijgedraaid maar niks dat helpt :s soms blijft hij mooi stationair draaien maar als je dan een keer op de gas duwt begint hij meestal heel laag in toeren te draaien en moet je hem echt lopend houden met de gaspedaal :s
toerenteller staat ook te dansen bij stationair draaien :s

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

nou dan weet ik het ook niet meer zo ; kijk nog even je voorverwarmingsslang na van je luchtfilter en zijn werking.

groetjes jan.

sauspasta (0), 17 jaar geleden

Ik heb eens regelmatig een carburatuur van een uno moeten schoonmaken ongeveer elke 6000 km.
Dat ging alleen echt goed met thinner, alles er af en het huis een nachtje laten weken.

vrgr Niels

sander10766 (0), 17 jaar geleden

Problemen komen vaak voort uit deze type carburateurs...

Het gemakkelijkste en voordeligste is om te beginnen met een andere carb te plaatsen. Heb dit al meerdere malen meegemaakt. Schoonmaken geeft meestal idd geen succes.

Een goede carb moet uit te halen zijn voor minder dan 40 tot 50 euro... En er staan genoeg golfjes op de sloop!!! Vaak geven slopers zelfs garantie. Is de carb niet goed, dan krijg je gewoon een andere.

Controleer tevens goed al je slangetjes op scheuren. En controleer je brandstof filter op vervuiling!!!

Succes ermee,

Sander

dimivkb (0), 17 jaar geleden

waneer is het filtertje eigenlijk toe aan vervanging? en zou de brandstofpomp aan de motor zelf mss aan het einde zijn bijna? er drupt al heel lang wat olie uit vanonder dat pompje.

stefan84 (0), 17 jaar geleden

deze heeft geen brandstofpomp zoals je zegt..

verdenk het probleem ook aan de carb zelf!

volgende keer gewoon nieuwe pakkingen monteren als je de boel uit elkaar haalt!zodat je naderhand niet voor onnodige verrassingen komt te staan!

en de carb schoonmaken met thinner ??? daar hebben ze remreiniger voor uitgevonden!thinner is veel te agressief en tast de eventuele plastic delen aan,niet zo goed dus.

Stefan

dimivkb (0), 17 jaar geleden

brandstofpomp heeft hij wel zitten , zit rechtsachteraan de cilinderkop vandaar dat er dan olie uitkomt ook...

dimivkb (0), 17 jaar geleden

vandaag andere carb opgezet maar probleem is niet verholpen ermee :s

volgens mij moet het nu wel ergens anders te zoeken zijn , iemand nog een idee ? :s en het uitvallen gebeurt het snelst als hij goed warm is gedraaid de motor

grtz dimi

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.