Volkswagen Golf: Past een direct ingespoten kop van een 19 tdi op het blok van ee

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Diesel, Motorcode: 16 td

Beste sleutelaars
Past een direct ingespoten kop van een 19 tdi op het blok van een 1600cc? De boring is namelijk gelijk.
Ik zou wel een 1600 willen reviseren met wiseco zuigers direct ingespoten kop met variable turbo en gaan met de brandweer.

Groeten Niels

sauspasta

Geplaatst door sauspasta (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

Waarom niet gewoon een heel 1.9 tdi blok in de golf hangen????

Verder heb je nog een probleempje, de zuigers van de direct ingespoten diesel hebben een verbrandingskamer in de zuiger. (het holletje) die van de 1.6 TD zijn vlak van boven. (die heeft zijn verbrandingsruimte in de kop; n.l. de wervelkamer)

Kortom, denk niet dat je er iets aan hebt de kop van een 1.9 tdi op een 1.6 blokkie te schroeven......

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik denk dat je problemen gaat krijgen met je motormanagement, dit zul je dan ook helemaal opnieuw moeten instellen.

groeten Marcel.

sauspasta (0), 17 jaar geleden

Als ik nieuwe zuigers bestel voor een direct ingespoten en de oude pomp gebruik, een beetje meer olie laten spuiten natuurlijk. Zou de kop passen?
Een goede tweedehands 19 is ook erg duur en in die golf2 zit weinig electronica.
Ik heb nog een 1600 blok liggen wat ik op mijn gemakje uit elkaar zou kunnen trekken.
Waarschijnlijk is een variabele turbo erg duur dus misschien gewoon een 90 pk turbo die bij de kop hoort.
De bedoeling is bedrijfzeker en goedkoop een ongeveer 90pk blok in mijn golf2
groeten Niels

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

Nog een probleempje, inspuitdruk van jouw pomp is 135 bar, de direct ingespoten verstuivers gaan ergens bij de 250 bar open....... Moet dus ook een pomp van een 1.9 tdi hebben.

Varioturbo's staan nog wel eens op marktplaats aangeboden. Houd er rekening mee dat ie ffe uit elkaar moet om hem te reinigen. Stelmechanisme zit nog wel eens vast. (daarom worden ze uitgewisseld)

jos_br.5980 (0) PRO, 17 jaar geleden

Dit gaat echt niet werken. Ik rijdt zelf met een tdi met mechanische pomp en je wilt niet weten hoeveel werk het is om dit goed functionerend te krijgen. Verder kosten de zuigers van een tdi ook nogal wat, dus waarom zou je ze in een 1.6 diesel willen zetten?

Jos.

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Gewoon helemaal niet aan beginnen, word alleen maar knoeiwerk.
Het past gewoon domweg niet op mekaar.

stefan84 (0), 17 jaar geleden

of je er een weekje aan amuseren en erna toch maar gedacht hebben,waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen..als geld geen rol speelt,waarom niet..

Stefan

arie549 (0) PRO, 17 jaar geleden

de complete 1.9 gaat er zo in passen... onder blok is praktisch gelijk..

jos_br.5980 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=arie549]de complete 1.9 gaat er zo in passen... onder blok is praktisch gelijk..[/quote]
En "even" de bedrading overzetten.

Jos.

arie549 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=jos_br.5980][quote=arie549]de complete 1.9 gaat er zo in passen... onder blok is praktisch gelijk..[/quote]
En "even" de bedrading overzetten.

Jos.[/quote]
maar dan heb je ook wat.... het is te doen met enige kennis van zaken..

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=arie549][quote=jos_br.5980][quote=arie549]de complete 1.9 gaat er zo in passen... onder blok is praktisch gelijk..[/quote]
En "even" de bedrading overzetten.

Jos.[/quote]
maar dan heb je ook wat.... het is te doen met enige kennis van zaken..[/quote]
Neem dan ook een versnellingsbak van een 1.9 tdi, de originele golf 2 bak (type 02 of 02a) gaat niet tegen het koppel van een tdi kunnen.......

Santa (0), 17 jaar geleden

"Men neme dan gewoon een Golf 3 TDI..............??

sauspasta (0), 17 jaar geleden

Als ik het goed begrijp niet doen dus.
Okéé Hoe krijg ik de electronica goed voor het management en weet iemand de motor code's eventueel bj vanaf dat vw begon met die 90pk direct inspuiting?

groeten Niels

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

ajm (115,pk) de eerste serie moet je niet hebben NIELS... die stonden toen nog in de kinderschoenen en vertoonde problemen, overigens gloof de mensen op dit forum maar, zonder ervaring hoef je er niet aan te beginnen... je valt van een kuil in de sloot in een diep dal..

paul,

jos_br.5980 (0) PRO, 17 jaar geleden

Nogmaals, ik rijdt met een tdi in een caddy 1 en weet genoeg mensen die de motor in de golf 2 hebben zitten en dus ook hoeveel werk hierin zit. Ook heb ik niet voor niets de pomp mechanisch (leek ook makkelijker dan het is) en moet inderdaad ook de 02a bak gebruikt worden (motorsteunen, kabelschakeling en koppeling aanpassen).

Jos.

sauspasta (0), 17 jaar geleden

Okéé bedankt voor de info,

Dan zal ik vermoedelijk in de komende tijd op zoek gaan naar een tdi compleet, als ik nog vragen...

Bedankt en tot ziens,
goeten Niels

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.