Volkswagen Golf IV: inhouden v5

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3

houdt in, geen storing opgeslagen, diverse sensoren vervangen, lmm, temp.sensor, retourdrukregelaar enz.
nu, als de benzineretourslang wordt dichtgeknepen, loopt de motor mooi en is er weer vermogen!
op deze manier is er prima mee te rijden, maar is dit de oplossing?

WOOLDRIKVANMILTENBURG

Geplaatst door WOOLDRIKVANMILTENBURG (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

heb je een originele lmm gemonteerd ?

WOOLDRIKVANMILTENBURG (0) PRO, 16 jaar geleden

Origineel, gebruikt en met snap-on waardes gecontroleerd.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=WOOLDRIKVANMILTENBURG]houdt in, geen storing opgeslagen, diverse sensoren vervangen, lmm, temp.sensor, retourdrukregelaar enz.
nu, als de benzineretourslang wordt dichtgeknepen, loopt de motor mooi en is er weer vermogen!
op deze manier is er prima mee te rijden, maar is dit de oplossing?[/quote]
Een LMM controleren zoals je hieronder aangeeft met scanner gaat helaas niet. Het gaat bij benzineexemplaren om een reactietijd, die vele malen hoger is dan dat de ECU van de auto logs naar je scanner kan schrijven. Daar ligt juist het probleem, door veroudering van warmtefilm gaat de reactietijd achteruit en wordt het instrument te traag.
De door vw opgegeven maximaalwaarden haal je altijd wel, alleen niet snel genoeg dus.
Een benzine LMM is alleen goed te controleren met een scoop, en dan de uitgangssignaalspanning versus motortoerental neerzetten, liefst nog onder belasting ook!!!! En daarna vergelijken met een nieuwe. Goede reverentiewaarden zijn helaas niet of nouwelijks beschikbaar.

Om dit reproduceerbaar te meten moet je dus eigenlijk een scoop en een rollenbank hebben. Ruil LMM kost rond de 100€ dus het recept is simpel. Bij twijvel vervangen.... (en dus niet door een originele gebruikte...) Halen bij de vw dealer, of bosch. Je zou de 1e zijn die een vw benzine goed lopend krijgt met een LMM van een ander fabrikaat dan origineel ingebouwd.


Wat die brandstofslang afknellen aangaat, meten is weten, meet de brandstofdrukken eens en vergelijk de opgave. Problemen kunnen zitten in de pomp, het filter wat onder de wagen hangt en nooit vervangen wordt en de brandstofdrukregelaar die aan het eind van de verdeelgalerij zit.

veel succes

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

controleer de hoogtecorrectie in het meetwaardeblok deze moet tussen -10%-+10% staan

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=john5686]controleer de hoogtecorrectie in het meetwaardeblok deze moet tussen -10%-+10% staan[/quote]
Meetwaardeblok 6 om precies te zijn.
Mocht deze waarde afwijken,monteer dan de nieuwe luchtmassameter.
Het kan zijn dat deze waarde nog steeds verkeerd is NA het vervangen van de nieuwe meter,ga dan een stuk rijden,dan trekt hij vanzelf bij.
Eventueel leerwaarden wissen en gasklep opnieuw inleren.

WOOLDRIKVANMILTENBURG (0) PRO, 16 jaar geleden

wat wellicht wat helpt om diagnose te stellen; als retourleiding niet dichtgeknepen wordt is de koude start erg slecht, de auto wil aanslaan en slaat direct weer af, loopt niet stationair zonder gas te geven. Als gas wordt gegeven, hikkerig lopen.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Je kunt eeuwig doormartelen, afknellen van leidingen enz. Maar meet nou eerst de brandstofdruk eens; en trek dan je conclusie of hier wat mee aan de hand is......

Meten is weten

mvdb@n (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=audia4]Je kunt eeuwig doormartelen, afknellen van leidingen enz. Maar meet nou eerst de brandstofdruk eens; en trek dan je conclusie of hier wat mee aan de hand is......

Meten is weten[/quote]
brandstof pomp is vaak een probleem icm filter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.