Hallo,
Ik heb een vw vento waarvan de motor steeds meer gaat haperen, het motorvermogen valt steeds kort weg.
Stationair draait de motor altijd goed en de motor start altijd bij eerste keer. Het inhouden van de motor doet zich vooral voor boven de 80 km/uur, boven de 2500 toeren per minuut, maar soms ook bij lagere snelheden. Het probleem wordt steeds erger. Hij slaat nu ook af en toe af.
Het probleem doet zich vooral voor wanneer er met een contante snelheid gereden wordt. Wanneer je acceleert is de hapering minder vaak aanwezig, bij hogere snelheid...130 tot 160 km/uur heb ik het probleem niet waargenomen.
Wat is er gebeurt: Bougies zijn vorig jaar vervangen, zijn wel van andere type niet meer drie maar vierpunts, maar sluit ik zelf uit, motor draait staionair goed.
De bougies kabels zijn nat gesprayed tijdens stationair draaien, geen sluiting waargenomen. Halongever is vervangen bij vw dealer. Geen alarm in uitdraai van motoralarmering. Verder is verdelerkap en rotor vervangen.
Ik heb net wat storingen doorgenomen die hier mee te maken hebben. Zou het een niet goed gespannen distributie riem kunnen zijn , of versleten spanrollen. Riem is vervangen bij 120.000 km, stand nu 160.000 km.
Verder denk zelf aan probleem met inspuiting, geen benzine injectie.....
Of elektrisch probleem, maar waarom rijdt de auto soms zonder hapering??
Wie een idee heeft, alvast bedankt! Volgas rijden is geen optie!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik heb hetzelfde probleem en ben niet wijzer geworden.
Ontstekling na laten kijken?
Ik weet niet of het door de distrubutie komt maar dat zou wel eens waar kunnen zijn.
iemand een suggestie????
Kopt het lambda signaal of laat een viergasmeting doen, kun je een hoop uithalen.
Schroef gewoon de originele bougies erin, dat tie stationnair goed draait zegt niks over de bougie of de kabels.
Rotor en verdeler al vervangen?.
Bougiekabels moet je eens water over heen sprenkelen en kijken vooral in het donker of schemer.
Had je deze klachten gelijk na het vervangen van de riem, zoja dan zou het de riem kunnen zijn.
Zoniet , dan is het niet de riem.
17 jaar
wat moet je zien als je water sprenkelt?
17 jaar
Dan zie je de vonken eraf komen en slaan de kabels dus door.
17 jaar
kan het ook niet zijn dat de G69 (gaskleppottention meter) defect is?
Ik heb hetzelfde probleem alleen is het af en toe dat gestotter.
17 jaar
dat kan idd een te slappe of te strakke distributie riem zijn. Bij een golf 3, 1.4monopoint wil het ook wel gebeuren dat de potentiemeter {aan het injectiehuis} defect is. Dan gaat hij ook stotteren bij constante snelheden, startproblemen, kan hij gaan inhouden of heel onregelmatig stationair gaan lopen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar