close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Inhouden/Stotteren GTI 16v

Bouwjaar: 1990

Ik heb een Golf GTI 16v met een PL motor van 1990.
Af en toe stottert ie heel erg en houd ie erg in. Dan trekt
ie voor geen meter meer. Meestal loopt ie perfect dan rij ik bijvoorbeeld een kwartier constant 100km/h dan moet ik afremmen voor rotonde of stoplicht en dan trekt ie voor geen meter meer.
meestal als ik dan het contact een keer uit en weer aan draai loopt ie weer perfect en trekt ie weer perfect. Maar ook niet altijd. Gisteren ben ik er mee naar limburg gereden en heeft ie constant perfect gereden op de snelweg. Dan zet ik em effe stil rij ik weer aan en dan loopt ie echt beroerd. Contact uit en weer aan en hij loopt weer perfect. Maar ook nie altijd. Meestal werkt dat wel met het contacht UIT/AAN. Maar soms blijft ie stotteren. Deze auto heeft laatst nog een grote beurt gehad, bougiekabels vervangen, distributieriem vervangen.
Ik zit zelf aan de benzinepomp te denken of een defecte computer. Het is moeilijk te vinden omdat hij soms perfect rijd en dan weer niet.

Geplaatst door

arjan_reijrink (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hej arjan, heb pas geleden hetzelfde probleem gehad met een gti (KR blok). na lang zoeken was het probleem bij deze dat er een massakabel was gebroken in de motorruimte, misschien iets om ff naar te kijken, je weet maar nooit. succes ermee

ace2k 0
badge

18 jaar

ik zou een paar dingen cheken hall voeler ontsteking timing distributie brandstof filter en in je retour leiding zit achter op je brandstof pomphuis ook een heel klein filter deze slangen gewoon eens door verbinden en je thermotijd schakelaar voor je warm loopregeling gaat ook vaak kapot bruine sensor op koelvloeistofflens aan de kop

f.riemens 0
badge

18 jaar

Welke massakabel was er dan precies gebroken in de motorruimte??
Maar ik vind het zo vreemd dat als het contact een keer omgedraait word dat die dan weer goed loopt. Is daar dan een verklaring voor?? Of reset ie z'n eigen dan?? Je zou zeggen dat ie altijd zou stotteren met een gebroken massakabel.

bij hem was het zo dat hij eerst maar af en toe contact maakte, dus de kabel was nog niet helemaal door, maar door het trillen is ie op een gegeven moment helemaal doorgegaan, waardoor hij met heel veel moeite startte en als ie eenmaal liep liep ie heel beroerd, het was een massakabel die vanaf het blok richting de binnenzijde van het motorcompartiment liep, vlakbij het punt waar je kachelradiateur slangen naar binnen lopen.

ace2k 0
badge

18 jaar

Is inmiddels het probleem nu opgelost anders heb ik wellicht een tip ik heb namelijk het zelfde probleem gehad,ik hoor anders wel.

snowman11000 0

18 jaar

Hallo het probleem is nog niet opgelost, dus alle tips zijn welkom. Alvast bedankt

heb ook zoiets gehad maar dan allen met optrekken>>>>dat was de luchtslang vaaf het filter naar de inlaat zat een klein scheurtje onderin groeten k hoekstra

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.