auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: koelvloeistof niveau lampje knippert

Bouwjaar: 1987

Hallo,

Ik heb het volgende probleem:

Bij een VW golf gti 1.8 8v (PF)'87 blijft met onregelmatige tussenpozen het koelvloeistof niveau lampje in de temperatuur meter knipperen. Nu zit er inmiddels een nieuwe sensor op het expansievat. Die schijnen met enige regelmaat stuk te gaan???

Nu is hiermee het probleem niet opgelost. Als ik het bedradingsschema bekijk zit er een spannings stabilisator voor de sensor (SS afgekort in schema (1) van ATH Kluwer). Nu heb ik het idee dat dit wel eens de boosdoener kon zijn. Immers is een wisselende spanning ook een variabele waarop het systeeem kan reageren....

Mijn vraag is dan ook de volgende: Wat is jullie mening hierover... En waar bevind deze spannings stabilisator zich. Dat is nml. niet te herleiden uit mijn schema.

Hartelijk dank en groetjes,

daan

Geplaatst door

DAAN1875 (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

op de folie achter op het tellerblok.
Volgens mij is het een 7810 regelaar

Hendrik4290 0
badge

18 jaar

Kan liggen aan de temperatuurmeter. Deze is een geheel met het lampje erin. Als je deze losschroeft en weer goed vast, wil het probleem ook wel eens over zijn. Spanningsstabilisator heeft vaak invloed op de meterstand zelf en dan ook nog op de benzinemeter!

Siem Bijman 690
badge vip badge

18 jaar

kan overigens ook een aarde probleem zijn wat nogal graag voorkomt bij een golfje 2

stefan84 0

18 jaar

Spannings stabilisatie zodat de meter stabiel blijft en niet gaat pendelen....?? Is dat de functie van de stabilisator.???

Massa probleem heb ik in verleden idd. gehad. Massa op versnellingsbak slecht waardoor de eindtrap van mijn injectoren in de computer het begaven... kostte me een nieuwe :-(

Wat is dan het meest voor dee hand liggende massa punt voor dit probleem?? Massa van de sensor in expansie vat of van het tellerblok (lijkt mij het meest voor de hand liggend)??? Heeft dit eventuele massa punt ook connecties met de MFI?? De tijdklok staat soms na het contact uit gehad te hebben weer op 00:00.......???

bedankt.

DAAN1875 0
badge

18 jaar

De themp. meter is waarschijnlijk defect dit was altijd een bekent probleem.

Als de spanningssab. stuk is is dit tezien aan de brandstof en temp.meter die werken op de afgeregelde spanning.
Deze meters schommelen dan erg.

hb4247 0
badge

18 jaar

daniel

er zit ook een massapunt onder je dashbordkast
t.h.v. de zekeringkast.als je kap even demonteert en dan kijkt tussen zekeringkast en opener van motorkap zie je dit zitten.

succes

stefan84 0

18 jaar

het kwam toen ook voor dat er vocht in de kabel van de koelvloeistofsensor trok

en vervolgens enige weerstand ontstond door oxidatie

kan zelfs voorkomen dat de oxidatie tot in de zekerings kast komt

nijkamp 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.