Hallo,
Ik heb het volgende probleem:
Bij een VW golf gti 1.8 8v (PF)'87 blijft met onregelmatige tussenpozen het koelvloeistof niveau lampje in de temperatuur meter knipperen. Nu zit er inmiddels een nieuwe sensor op het expansievat. Die schijnen met enige regelmaat stuk te gaan???
Nu is hiermee het probleem niet opgelost. Als ik het bedradingsschema bekijk zit er een spannings stabilisator voor de sensor (SS afgekort in schema (1) van ATH Kluwer). Nu heb ik het idee dat dit wel eens de boosdoener kon zijn. Immers is een wisselende spanning ook een variabele waarop het systeeem kan reageren....
Mijn vraag is dan ook de volgende: Wat is jullie mening hierover... En waar bevind deze spannings stabilisator zich. Dat is nml. niet te herleiden uit mijn schema.
Hartelijk dank en groetjes,
daan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
op de folie achter op het tellerblok.
Volgens mij is het een 7810 regelaar
Kan liggen aan de temperatuurmeter. Deze is een geheel met het lampje erin. Als je deze losschroeft en weer goed vast, wil het probleem ook wel eens over zijn. Spanningsstabilisator heeft vaak invloed op de meterstand zelf en dan ook nog op de benzinemeter!
kan overigens ook een aarde probleem zijn wat nogal graag voorkomt bij een golfje 2
18 jaar
Spannings stabilisatie zodat de meter stabiel blijft en niet gaat pendelen....?? Is dat de functie van de stabilisator.???
Massa probleem heb ik in verleden idd. gehad. Massa op versnellingsbak slecht waardoor de eindtrap van mijn injectoren in de computer het begaven... kostte me een nieuwe :-(
Wat is dan het meest voor dee hand liggende massa punt voor dit probleem?? Massa van de sensor in expansie vat of van het tellerblok (lijkt mij het meest voor de hand liggend)??? Heeft dit eventuele massa punt ook connecties met de MFI?? De tijdklok staat soms na het contact uit gehad te hebben weer op 00:00.......???
bedankt.
De themp. meter is waarschijnlijk defect dit was altijd een bekent probleem.
Als de spanningssab. stuk is is dit tezien aan de brandstof en temp.meter die werken op de afgeregelde spanning.
Deze meters schommelen dan erg.
daniel
er zit ook een massapunt onder je dashbordkast
t.h.v. de zekeringkast.als je kap even demonteert en dan kijkt tussen zekeringkast en opener van motorkap zie je dit zitten.
succes
18 jaar
het kwam toen ook voor dat er vocht in de kabel van de koelvloeistofsensor trok
en vervolgens enige weerstand ontstond door oxidatie
kan zelfs voorkomen dat de oxidatie tot in de zekerings kast komt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar