Volkswagen polo sdi: injectiepomp

Bouwjaar: 1999

Als je met de auto rijdt en je moet stoppen , valt hij stil , terug starten en weg..Niet altijd.. Bij een grote vw garage geweest en ze zeggen er moet een nieuwe injectiepomp op...2600¤..redelijk veel geld..ik denk relais 109..iemand ervaring mee..

marc denuit

Geplaatst door marc denuit (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

Simon10906 (0) PRO, 19 jaar geleden

Marc,
Relais 109 kan heel goed. Je kunt hem beter meteen vervangen want tegen die kosten kun je geen diagnose stellen. Dan zit je binnen een half uur al over de kosten van het relais heen.
Mocht het met het relais niet opgelost zijn, blijft er wel wat meer over dan alleen de inspuitpomp..... foutcodes? voeding/massa's? Brandstofaanvoer?
Kom je toch op de inspuitpomp terrecht kan dat aanmerkelijk goedkoper!

dutch123 (0), 19 jaar geleden

Wat zou er dan stuk moeten zijn aan de pomp? Blijkbaar valt de inspuiting even weg, of beter gezegd komt hij niet op tijd terug. Bij "gas los" wordt volgens mij de inspuiting even helemaal onderbroken en komt weer terug zodra je de koppeling intrapt, de toeren te laag worden etc. (precies weet ik het niet)
Volgens mij zou je eerst een log moeten maken van het afslaan van de auto. Je zou dan moeten zien dat het motormanagement wel weer brandstof probeert te injecteren, maar de toeren toch niet omhoog krijgt.
Zelfs dan hoeft de pomp niet stuk te zijn. Lucht in de brandstofleidingen doet hetzelfde. (lekke retour?)
En dan nog: als je naar een diesel specialist gaat, kan deze je pomp repareren. En dan ben je zoals Sander al zegt veel goedkoper uit. Mensen als Buchli zijn ook meer gespecialiseerd om een juiste diagnose te stellen.

carmania2000 (0) PRO, 19 jaar geleden

relais 109 is snel te controleren. Als de wagen stilvalt en je zet het contact terug op moet je eens zien of het lampje van de gloeibougies even aan gaat of niet. Als het lampje niet oplicht zal de wagen niet starten en is relais 109 stuk. Gaat het lampje wel aan en start hij nog niet, dan is er een ander probleem.

marc denuit (0) PRO, 19 jaar geleden

heb de relais 109 vervangen en zal het nu testen. Toch al bedankt.

e schroer (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi marc kijk ook eens naar de stekker van de pomp wij hadden het zelfde probleem stekker er tussen weg en probleem is over toen was het relais wel goed . er kan een fout code in zitten (regelschuif )
vr groet gert

marc denuit (0) PRO, 19 jaar geleden

Heb er 200km meegereden en geen probleem. gloeibougielampje komt in brand en geeft foutcode N 146..Begint te stotteren , eens gas geven en gaat over.. Dus probleem niet opgelost met relais 109...Marc

Simon10906 (0) PRO, 19 jaar geleden

Marc, begrijp ik nu uit je verhaal dat je die foutcode op component N146 in het begin ook al had?
Concentreer je daarop zou ik zeggen. Kabelboom in orde? Pomp blijft over.
Voor ¤2600,- kun je er 2 kopen trouwens.

marc denuit (0) PRO, 19 jaar geleden

Sander ,nee , ze hadden de fouten uitgewist bij die vw daeler. Ben juist nog gaan rijden en de motor viel kompleet uit.Terug gestart en hij was weer weg. De N 146 is welk komponent ?

Simon10906 (0) PRO, 19 jaar geleden

De actuator voor de hoeveelheid brandstof in de pomp.

marc denuit (0) PRO, 19 jaar geleden

Ze hadden op die modellen een actie bij vw. De kabelboom vervangen en klaar is kees. Heb hier mij twijfels. Ga eerst de waarde checken in de vaz blokken.

Simon10906 (0) PRO, 19 jaar geleden

Je hebt gelijk, maar dat probleem valt niet te betrappen, alleen te ervaren. Enkel het daadwerkelijk vervangen van de kabelboom biedt uitsluitsel. Vanuit mijn blikveld komt een pompprobleem met deze symptomen vaker voor dan het bewuste kabelboomprobleem met deze symptomen. Vandaar mijn advies.
Als de kabelboom nooit vervangen is, kun je proberen hem nog bij VW te krijgen. "no cure - no costs".....

marc denuit (0) PRO, 19 jaar geleden

De kabelboom is perfekt , zo te zien , kan men de n146 vervangen in de injectiepomp of moet die pomp bij een specialist voor pompen ?

Simon10906 (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik adviseer je zelf geen reparaties aan de pomp te doen. De afstelling van de pomp kun je niet meer terugbrengen naar wat hij was.

Audifreak763 (0) PRO, 19 jaar geleden

Na een blik in de Bosch-prijslijst heb ik het idee dat je voor ¤ 2600 wel bijna drie splinternieuwe pompen kunt kopen, ex. OB mind you. Laat je niet rippen dus. By the way, Sander, is N146 het mechaniek dat de duitsers met Mengenstellwerk aanduiden?.

v.g. Jan

Simon10906 (0) PRO, 19 jaar geleden

Ja Jan, je hebt gelijk. Met ¤2600 kun je flink winkelen. En de Bosch term MEngenStellwerk (MES) wordt bij VW uitgescholden voor N146 ja.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.