Volkswagen golf2: injector blijft inspuiten

Bouwjaar: 1990

Ik heb een golf2 1.8 8V met monopoint injectie.Bij het overschakelen hield de motor in en viel op den duur uit.Als ik nu het contact aan zet(en dus nog NIET start)gaat het blauwe 4polige relay dat links boven ik de zekering kast zit met die 2dikke connectors(voor een flinke stroom)als een gek tekeer(tikken).Onder de motorkap hoorde ik ook wat tikken en dat was dus bij de injector!ik heb het kapje weggeschroefd zodat ik de injector en gasklep kon zien.Nu is het dus zo dat zodra ik het contact aanzet gaat het relay tekeer en de injector spuit de hele tijd met stoten in.Haal ik nou het relay uit de zekering box en zet dan het contact aan dan gaat de injector continu inspuiten zonder tussenpozen. Nu vraag ik me af wat dat kan zijn?????Het relay heb ik doorgemeten en gecontroleerd en dat is goed.



Vorige week begon het met zo af en toe inhouden bij warme motor en soms bij stationair draaien uitvallen.of als ik stil stond ging de motor (zonder gas te geven)1500 toeren draaien.



Heeft iemand voor mij een goede bruikbare tip????????

marc van laere

Geplaatst door marc van laere (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

audia4 (0) PRO, 20 jaar geleden

Is een golf met motorcode RP??



Waarschijnlijk is de halgever of ontstekingsmodule naar de haaien. (komt vaker voor)

Trek de stekker op de zijkant van de stroomverdeler eens los en controleer of het relais dan nog tekeer gaat. anders de stekker op het ontstekingsmodule die in de waterbak onder de voorruit boven op de computer gemonteerd is lostrekken (aan de stuurkant van de auto) en nogmaals relais en nozle controleren bij ingeschakeld contact. Als het relais gewoon tekeer blijft gaan wanneer de stekkers van de ontstekingsmodule en stroomverdeler los zijn is waarschijnlijk jouw computer overleden, die regelt n.l. wanneer de brandstofpomp en inspuitnozle gaat werken.

Door het uitlezen van de knippercode's is dit meestal wel te bevestigen.



Remedie is dan het onderdeelnummer van de computer opnemen en op de sloop een ander voor halen (Passat, Jetta en audi 80 zijn hier ook donor voor, als het onderdeel nummer van bosch en vw maar gelijk zijn.) voor ca 50€ tot 100€ moet dat lukken.



succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.