Hoi,
Ik heb een probleem met mijn auto. Het komt het meest voor als de motor koud is. Als ik rij (maakt niet uit hoe hard) lijkt het net als iemand telkens op de rem trapt. Ik geef wel steeds gas. Ik reed vandaag op de snelweg (120) en in 1x begon de auto te schokken en te doen en toen reed ik in 1x 70! Ik liet het gas los en toen trapte ik hem weer in en toen kreeg ik weer iets vaart en toen begon hij weer. Na 5 min. was het over. Ik moet ook niet het gas in 1x helemaal intrappen want dan gaat hij ook heel raar doen en het vervelende is dat ik mijn rijbewijs pas 1 week heb en dan nu al zulke problemen. Ik hoop dat iemand weet wat hier aan de hand is en die mij kan helpen.
Al vast bedankt.
Groeten, Saskia Wessels
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is het een benzine of dieselmotor en welke cilinderinhoud heeft hij?
Hallo Saskia , weet je toevallig of het een injectiemotor is of een carburatiemotor ?
Het kan een ontstekings probleem wezen .
Misschien ook een brandstof probleem .
Stottert de auto ook als je weg rijd ?
Ik hoop dat je hier wat mee kan doen .
Groetjes JIN (Speeddemon)
20 jaar
Het is een Bezine motor.
De auto stottert niet als ik weg rij.
Het is een caburatiemotor.
Wat kan ik er aan doen?
Groetjes, Saskia
20 jaar
Ik denk dat het een benzineprobleem is , je moet allereerst je benzinefilter is controleren .
20 jaar
Nou ik weet wat er aan de hand was. De bobine of zo was kapot.
Groetjes Saskia
20 jaar
Dus de auto rijdt nu weer als vanouds ?
Groetjes JIN ( Speeddemon ) ;-)
20 jaar
Nou hij heeft 2 dagen goed gereden maar nu doet hij weer raar.
De auto moet binnenkort APK gekeurd worden en een kleine beurt dus dan hoop ik dat hij het wel weer goed doet.
Groetjes Saskia
20 jaar
Hallo, wat doet de auto nu dan ?
Groetjes JIN ( Speeddemon )
20 jaar
Hoi,
Hij schokt weer of houd weer in. Ik snap er niets meer van.
Starten doet hij de ene keer wel en de andere keer weer niet.
Als ik hem aan de praat wil hebben dan moet er iemand onder de motorkap met de hand ga geven ( achter de motor geloof ik ) en dan start hij in 1x. Ligt ook niet aan de kou want vanmorgen was alles bevroren en toen starte hij in 1x en vanmiddag weer niet. Heel raar.
Groetjes Saskia
20 jaar
Hallo , ff een vraagie en een testje voor de bobine .
Wanneer geef je de auto de onderhoudsbeurt ?
De bobine die vervangen is ( een cilinder vormig buis met 3 draden eraan )rechts aan de binnenkant onder de motor kap , werkt wel goed ?
Je kan het testen door de middelste draad (een dikke zwarte kabel ) eruit trekken en dan een centimeter van de carroserie houden (liefst tegen de boven kant van de linkerveerpoot zetten) misschien met een stukje tape of goed plakkend plakband en dan de auto starten en dan moet je een vonk over zien springen van het uiteinde van de kabel tegen de massa ( boven kant van de veerpoot ) als je een vonk hoort over springen en een mooie blauwe soort flits is de bobine goed .
Die zwarte dikke kabel van de bobine loopt of gaat naar de verdelerkap van de ontsteking .
Ik weet niet of het een motor is met een electrische ontsteking .
Dit kan je herkenen door bij de verdeler( zie hier boven uitleg ) of er een draad uit komt die uit 3 delen bestaat.
Is het een elctrische ontsteking kan het wezen dat de verdelerkap ( de kap waar de bobine heen gaat ) haarscheurtjes heeft door ouderdom of slijtage .
De verdelerkap kan je los halen hetzij doormiddel van klemmetjes of schroefjes .
Als je de verdelerkap los hebt moet je de kap omkeren en kijken naar de stifjes die je ziet of ze niet vuil zijn ( een beetje witte aanslag )
Je kan de aanslag met een schoevendraaier voorzichtig afkrabben .
Kijk dan gelijk ook ff naar de rotor .
Dat ding wat op de verdeler zit .
Als de rotor ingebrand is kan je dit een beetje schoonmaken door er met een schuurpapiertje over de metalen deel van de rotor te schuren dat het weer een beetje blinkt.
NIET OVER HET PLASTIC !
Zet daarna de rotor terug op de verdeler ( kan maar op een manier )
Zet de verdelerkap er weer op en probeer de auto te starten .
Het is een heleboel wat je nu ineens krijgt maar ik hoop dat je hier wat aan heb.
Sterkte er mee en veel succes .
En anders lees ik het wel .
Groetjes JIN (Speeddemon)
20 jaar
Hey bedankt voor je uitleg.
Mijn auto moet 29 december APK gekeurd worden en dan gelijk een kleine beurt.
Maar ik zal jou raad eens opvolgen. Ga het zelf maar niet doen want vrouwen en technisch haha dat gaat niet echt samen.
Maar bedankt!!!
Groetjes Saskia
20 jaar
Hallo , weet je het zeker .
Het is echt zo moeilijk een fluitje van een cent.
Maar de auto heeft nog steeds het probleem dat hij inhoud en slecht start ?
Ik hoop voor je dat de kosten niet al te groot worden om de auto APK goedgekeurd te krijgen .
Als ik je niet meer lees , de beste kerstdagen en een goed 2004 .
Groetjes JIN (Speeddemon )
20 jaar
Hallo , weet je het zeker .
Het is echt zo moeilijk een fluitje van een cent.
Maar de auto heeft nog steeds het probleem dat hij inhoud en slecht start ?
Ik hoop voor je dat de kosten niet al te groot worden om de auto APK goedgekeurd te krijgen .
Als ik je niet meer lees , de beste kerstdagen en een goed 2004 .
Groetjes JIN (Speeddemon )
20 jaar
Hoi,
Ik wil iedereen al vast bedanken die op mijn berichtje hebben gereageerd.
Ik heb mijn auto APK laten keuren en er moesten wel een aantal dingen worden vervangen wat niet goedkoop was. Maar deze onderdelen hebben geen betrekking op mijn probleem met de auto.
Wat ze wel gedaan hebben is het sjookklephuis vervangen. De bobine vonkte heel goed dus daar lag het ook niet aan.
Ik hoop dat ik nu eindelijk rustig kan gaan rijden.
Ik wens iedereen een goed 2004 toe!
Groetjes Saskia
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar