Volkswagen Golf III: injectors werken niet

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 8v GTI

Goedendag

Ik heb mijn motor eruit gehaald. En bij terug plaatsen wil hij niet meer starten. Alles op dezelfde manier terug gezet. Naar even zoeken kwam ik erachter dat de brandstof pomp werkt, maar dat de injectors werken niet. Ik heb toen alle injectors eruit gehaald, en alles aangesloten en gestart. de injector laat geen benzine door. ik heb toen op een injector 12v gezet. en toen spoot die wel benzine. Wie kan mij helpen waarom de injector geen stuur signaal door krijgt.
bij voorbaat dank

Groeten Wilbertvn

wilbertvn

Geplaatst door wilbertvn (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Geen kabel vergeten aan te sluiten ? goede massa ? Waarschijnlijk heb je iets over het hoofd gezien aangezien hij eerst wel liep.

Is er wel een vonk aanwezig ?

Gr Stefan

wilbertvn (0), 14 jaar geleden

Er is een vonk aanwezig. Massa goed aangesloten. alles is terug gezet. heb van te voren nog foto's gemaakt. zou er een storing in mijn computer kunnen zitten weet niet of ik die heb.
Bouwjaar 1992 2.0 8.v golf III

groeten wilbertvn

wilbertvn (0), 14 jaar geleden

Ontsteking goed gezet met behulp van een stroboscoop lamp.

groeten wilbert

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Wellicht kun je dit even controleren :

[url=http://img132.imageshack.us/i/50157861.p...][img]http://img132.imageshack.us/img132/5042/...[/img][/url]
[url=http://img132.imageshack.us/i/25107251.p...][img]http://img132.imageshack.us/img132/325/2...[/img][/url]

De injectoren worden aangestuurd door de comp inderdaad,maar als hij eerst wel gelopen heeft en nu niet,vermoed ik zelf dat het aan de bedrading ervan ligt of ergens een kabelbreuk.

Het motorregelapparaat vind je trouwens hier : ( onder het voorraam )

[url=http://img38.imageshack.us/i/15937335.pn...][img]http://img38.imageshack.us/img38/3674/15...[/img][/url]

Je kunt hem ook eens uitlezen eventueel.

Gr Stefan

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Injectoren

Aansluiting nr 1 = Rood
Aansluiting nr 2 = Bruin

Nr 1 is gezekerd met 20 AMP ( F18 ) en gaat ook naar nr 87 van het brandstofpomprelai

Nr 2 gaat naar pen 2 van de motorregelmodule ( draadkleur op computer = bruin/geel als ik het goed heb )

Controleer dit maar eens even.

Gr Stefan

wilbertvn (0), 14 jaar geleden

bedankt voor je informatie ik heb nu een volkswagen dealer opgebeld en die zeiden dat hoogst waarscheinlijk de computer kapot is gegaan gebeurt namelijk wel vaker zeiden ze als je zo'n ingreep heb gedaan.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Waarom zou het vaker gebeuren na zo'n ingreep ?? lijkt me stug,of je zou al kortsluiting o.i.d. gemaakt moeten hebben.

Meet eerst eens de bedrading na,zoals ik hierboven beschreven heb,als dit allemaal nog in orde is,zou je kunnen overwegen om eens een andere comp eraan te hangen..

Maar eerst zeker ervan zijn dat dit ook daadwerkelijk het probleem is,vervangen van onderdelen die achteraf niet nodig waren zijn allemaal zonde geld..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.