Volkswagen Golf III: Uitvallen na +/- 10 minuten rijden

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: Golf CL 44 KW U9

Mijn Golf uit 1992 valt iedere keer uit na een ritje van ongeveerd 10 minuten. kleine stukken kon ik gewoon rijden maar zodra ik verder reed (of langer reed) dan valt de motor uit bij afremmende(uitrollende)/ stilstaande situaties en wil de auto met geen mogelijkheid meer starten.
In het begin hoefde ik maar enkele minuten te wachten maar na verloop van tijd moest ik steeds langer wachten (soms wel een hele dag) en dan starte hij weer gewoon en kon ik mijn weg vervolgen tot het probleem zich weer voordeed.
Dit is sinds enkele weken aan de gang en het wordt steeds heviger. (eerder afslaan, langer niet willen starten).
Mijn buurman met enige auto kennis vertelde me dat dit kan komen door de startonderbreker/ alarminstalatie. Deze laat ik op dit moment verwijderen uit de auto (alarmsysteem) maar degene die dat aan het doen is vertelde me dat dit hoogstwaarschijnlijk niets te maken heeft met mijn probleem.
Is er hier iemand die mij kan vertellen wat er loos is en wat ik zou moeten laten doen aan mijn auto. Hij is al twee jaar achter elkaar door de keuring geweest en heeft in de afgelopen 5 jaar maximaal 30.000 km gereden. Is altijd goed onderhouden door mijn oom die een garage bedrijf heeft gehad gespecialiseerd in VW. Heb deze auto net twee en een half jaar in mijn bezit en ik rijdt in principe alleen korte stukjes (1 - 10 km).

Hartelijk bedankt voor jullie tijd en moeite alvast!

Barry van Wees
barrynmr11@hotmail.com

barinho8

Geplaatst door barinho8 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Waarschijnlijk praten we hier over de ABD motor ( 1.4 )

Zelf denk ik dat het probleem veroorzaakt word door de BDP sensor,in dit geval de Hall-gever,deze zit in de ontsteking geintegreerd..Als je nog een goed werkende hebt liggen,of deze eens kan verwisselen ben je er zo achter..

Wat je ook kunt doen,op het moment dat de auto uitvalt en niet meer start,kijk eens of de bougie's dan nog vonken..doen ze dat niet,dan zit het voor 90% in de ontsteking ( zie hierboven )

Gr Stefan

E.T.Wiersum (0), 14 jaar geleden

Ik heb een identiek probleem met een VW transporter gehad.
Daarbij bleek een breuk in de gedrukte bedrading van een relais te zitten.
Deze ging zich gedragen als een bimetaal, d.w.z. na enkele km's rijden werd hij warm en ging de breuk openstaan en 5 tot 10 minuten later maakte hij door de afkoeling weer kontakt en kon de motor weer gestart worden, dit herhaalde zich steeds .
Breukvlak voor nood gesoldeerd en later relais vervangen : opgelost.
Natuurlijk hoeft TS niet hetzelfde probleem te hebben, ik opper alleen de mogelijkheid.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.