hallo leden
ik zit met het volgende:
ik heb net 3 weken een vw polo 6n2 1.6 16v gti bj 2000 km stand 153000 aangeschaft
ben reuze blij met de polo want ik merkte tijdens het rijden dat het een goede auto was goed onderhouden door de vorige eigenaar
alleen heb ik bij aankoop 1 sleutel mee gekregen waar ik stom genoeg thuis pas achter kwam ,ik had bij aanschaf naar de reserve sleutel moeten vragen .ik krijg de vorige eigenaar ook niet meer te pakken .
nu ben ik zo stom geweest om het enige sleuteltje kwijt te raken stom ik weet het
heb een nieuwe niet ingeleerde sleutel besteld bij de dealer die kon ik ophalen en kon daarmee de portieren in elk geval openen gelukkig.
ik heb ook geprobeert te starten maat dat wou niet lukken moter starte in eerste instantie wel maar bleef niet lopen en viel na 2 seconden uit de 2 keren daarna dat ik te starten sloeg hij helemaal niet aan
ik heb de auto naar de dealer gebracht zodat ze daar de twee nieuwe sleutels konden inleren,
kreeg na een half uur van de vw dealer te horen dat ze met hun uitlees apparaat niet in mijn auto konden komen om zo de sleutels in te leren kreeg te horen dat ze met 3 uitlees apparaten hebben geprobeert maar met geen van de 3 uitlees apparaten konden ze in de auto en konden de sleutels niet ingeleerd worden
communicatie met de computer van de auto was niet mogenlijk en ik moest hem laten staan voor verder onderzoek
ik kreeg het spaans benauwd
vandaag kreeg ik te horen dat het instrumenten paneel stuk blijkt te zijn en dat er een nieuwe opgestuurd moet worden vanuit duitsland
uiteindelijk kost het bezoek aan de vw dealer om dat ik de enige sleutel verloren ben en waarvan ik dacht dat het inleren van de sleutels voldoende zou zijn veel meer dan ik gehoopt had
dat het instrumenten paneel stuks is , valt dit te wijten aan het feit dat ik de auto probeerde te starten met een niet ingeleerde sleutel ?
vind het namelijk raar dat ze met het uitlees apparaat niet in mijn auto konden komen om foutmeldingen weer te geven
auto heeft het verder altijd goed gedaan hij heeft alleen 5 dagen stil gestaan in de periode dat ik de sleutels kwijt
alvast bedankt
mvg julez
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nee van een niet ingeleerde sleutel gaat het instrumentenpaneel niet stuk.
op de vraag hoe het kan durf ik niks tezeggen maar is wel vreemd maar niet onmogelijk.
zover ik het hier vandaan kan beoordelen zit er niks anders op dan vervanging of ze moeten informeren of reparatie bij een gespecialeerd bedrijf mogelijk is ik dacht dat het atronics of zo was maar dat is wil uit tevinden of iemand anders meld je dat hier misschien wel.
groetjes jan.
dankje jan
dan kan ik in elk geval uitsluiten dat ik aangewezen word als de schuldige met andere woorden omdat ik de auto heb gestart met een niet ingeleerde sluitel is de boel defect of van slag geraakt
heb jij er een verklaring voor hoe het kan dat ze niet in de computer van mijn auto konden
en kan een instrumenten paneel er zomaar mee stoppen zonder enige waarschuwing van lampjes of functies die uitvallen
ik blijf het raar vinden dat ik sleutels wil laten inleren en dat plotseling mijn instrumenten paneel de geest gegeven heeft
dank u
13 jaar
nou dat gebeurt wel meer als er bijvoorbeeld een radio in zit die niet goed aangesloten is komt het ook voor dat je er niet in kan in zo n geval is het makelijk dan gooi je de radio los.
zo zijn er meer reden waarom je er niet in komt .
en als die dingen gecontroleerd zijn dan blijft dat instrumentenpaneel over.
groetjes jan.
ok hier kan ik wat mee heb namelijk 2 weken terug een nieuwe radio laten plaatsten door een specialist
dvd radio met een klein schermpie van 3 inch geloof ik
nu is de vraag of ze bij de dealer zo slim zijn geweest om de radio helemaal te ontkoppelen of dat ze heel makkelijk hebben gedacht door maar het hele paneel te vervangen
de radio ontkoppelen een ingreep van niks , instrumentenaneel vervangen voor mijn een dure grap
inprenciepe valt er voor mij achteraf niet te controleren of ze de radio uberhaupt ontkoppelt hebben ja of de nee
maar is het dan ook zo met het niet ontkoppelen van de radio dat het volgende instrumenten paneel ook niet werkt ook al word deze nieuw aangeschaft ? en dat ik dan straks te horen krijg dat de hele computer inclusief alle sloten vervangen moeten worden want nog een duurdere grap zal zijn ..
eigenlijk zou ik het ouwe instrumenten paneel dan mee willen krijgen om achteraf te controleren of ie wel stuk is of niet
of loop ik nu een beetje op de feiten voor uit
dank u
13 jaar
er bestaat dus een hele grootte kans dat het niet in de computer kunnen komen van de auto te wijten valt aan de net 2 weken terug geplaatste auto radio ?.
ik bedoel ik ga er wel van uit dat ze bij de vw dealer (verder niets slechts te zeggen over de vw dealer) hier rekening mee houden of gehouden hebben ,met andere woorden de radio ontkoppelt hebben
maar mocht dit niet het geval zijn ,omdat het over het hoofd gezien is om wat voor reden dan ook .betaal ik straks ergens voor wat op een hele simpele manier verkomen of opgelost had kunnen worden
is het zo dat het nieuwe instrumenten paneel ook niet zal werken met de niet ontkoppelde auto radio ? als de net 2 weken geleden geplaatste auto radio de boos doener is of te wel het euvel
13 jaar
is er iemand die mij hier meer over kan vertellen
13 jaar
kan ik ergen laten controleren of het instrumenten paneel daadwerkelijk stuk is
13 jaar
actronics.nl
13 jaar
ACtronics levert niet aan particulieren, dit zal via een garage moeten lopen...
ik zou zelf dan de radio demonteren en nog mals laten kijken of er uitgelezen kan worden.
weet je ik neem aan dat je een duure installatie hebt en als monteur wil je niet op je geweten hebben dat je zo n ding stuk maakt dus acht ik de kans groot dat ze dat niet gedan hebben ze hadden het er wel met je over moeten hebben of ze het wel of niet gedaan hebben hadden dan had je kunnen an geven dat je hem er zelf zou uithalen tenminste als het zo is.
groetjes jan.
ok 13 jaar
heb vanochten contact gehad met de dealer daar word aangeven door de bali medewerker dat de radio weldegelijk is afgekoppeld sterker nog volgens hem is dat het eerste geweest wat de monteur geprobeert heeft om zo tog in het systeem van de auto te kunnen komen
ik kan nu alleen afwachten en hopen dat ik de auto voor het wekend zoals beloofd door de dealer goed werkend mee krijg
wel een rare diagnose ik kom voor het inleren van de sleutels krijg bij de dealer te horen dat ze niet in het systeem van de auto kunnen komen en dag later krijg ik te horen dat het instrumenten paneel stuk is en vervangen moet worden
een half uur voor de auto bij de dealer was deed het paneel het nog heeeel goed sterker nog hij deed het en de periode daar tussen is alleen op de wagen gezet van het bergings bedrijf en netjes bij de dealer afgezet
ik neem aan dat als het tog de radio is ik in de toekomst het zelfde zal beleven niet in het systeem kunnen komen van de auto met het uitlees apparatuur
nou ja dan zullen we het efe afwachten hoe het vervolg is.
groetjes jan.
ok ik hou jullie op de hoogte
dank u
13 jaar
Is uw wagen ooit gechipt geweest?
Grtz
13 jaar
niet dat ik weet eigenlijk
vond hem wel vrij rap maar niet meer dan normaal denk ik
het is een 1.6 16v gti de polo zelf is niet zo zwaar daar door komt ie vrij snel van ze plek dacht ik dan verder is het gewoon een hele goeie auto
de vorige eigenaar waarvan ik de auto heb over gekocht heeft daar niks over gezegd
kan dit ook een oorzaak zijn dan gechipt of ooit gechipt geweest
13 jaar
Zo'n instrumentenpaneel functioneert wel gewoon,alleen kunnen ze er niet meer inkomen met uitlees apparatuur.
Er zitten printplaatjes in en aangezien een auto beweegt trilt en in de volle zon staat en in de kou gebeurt het nog weleens dat er breukjes en haarscheurtjes in de print komen.
Dat merk je niet aan het dagelijkse gebruik maar wel op het moment dat er iets uitgelezen moet worden.
Dan kan zo'n breukje dit veroorzaken zonder dat je het aan het paneeltje ziet.
Het breukje of haarscheurtje zit precies op een plek waardoor deze functie uitgevallen is.
13 jaar
[quote=julez]kan dit ook een oorzaak zijn dan gechipt of ooit gechipt geweest[/quote]
Dat durf ik niet zeggen maar ikzelf rijdt met een golf 5 tdi, was ooit gechipt en met het updaten van de software bij vw is de boordcomputer blijven hangen..
chassisnr was weg, demareerde maar sloeg niet aan, en ga zo maar door.
Heeft me een nieuwe boordcomputer gekost..
succes verder,
Grtz,
Yoni
13 jaar
heb de auto terug
hij doet het weer ,heb een nieuwe sleutel mee gekregen ingeleerd alleen nog niet met afstandbediening
en wat denk je, vind ik vandaag de enige sleutel terug die ik kwijt was ,hier begon het allemaal mee
van de week weer terug om deze opnieuw in te leren pffff
dus de sleutel die ik kwijt was terug , een nieuwe sleutel er bij een nieuw instrumentenpaneel een de auto gellukig weer voor de deur
ben wel een paar honder euro lichter
maar t probleem is opgelost
dank u allen
13 jaar
Bedankt voor de feedback.
heb nu wel het idee dat de koppeling zwaarder is bij het intrappen
13 jaar
Dat zit tussen de oren.
Want dat staat los van het instrumentenpaneel.
13 jaar
heb na het vervangen van het instrumentenpaneel 118 km gereden
en er branden nu 2 lampjes tijdens het rijden als eerst het lampje van de abs en niet veel later de engine check lampje
weet er iemand waar dit door kan komen ?
dank u
13 jaar
Dan zit er een storing in.
Maar dit hoeft niet uit het instrumentenpaneel te komen,maar kan een motorstoring zijn,even naar de dealer.
Er is toch niet aan het oude paneel gerommeld door de vorige eigenaar bijv km stand wijzigen waardoor deze kapot is gegaan.
Dat dat de reden is dat de dealer er niet meer in kon komen.
Of dat er lampjes en/of functie's verdoezeld zijn.
Heb je de auto laten checken door een dealer alvorens tot aankoop over te gaan?.
Is de auto particulier gekocht?.
Eerlijk gezegd begin ik te twijfelen aan de oprechtheid van de vorige eigenaar,temeer ook omdat je de eigenaar niet meer te pakken kon krijgen.
13 jaar
ok daar heb ik in eerste instantie geen rekening mee gehouden
heb de dealer gebeld en het verhaal uitgelegd dat het abs en check engine lampje brand of de auto ff uitgelezen kon worden
daar word verteld dat het een tijd gaat duren omdat uit te zoeken want ze kunnen niet in mijn auto nog steeds niet er kunnen wel sleutels ingeleerd worden
maar de auto kan niet uit gelezen wprden ?
ik begrijp hier helemaal niks van ik ging er van uit dat met het vervangen van het instrumenten paneel dit probleem het niet kunnen uitlezen van de autoverholpen zou zijn
kan er iemand mij uitleggen waarom de auo nog steeds niet uitlees baar is ?
dank
12 jaar
Ik neem aan dat dit garantie op de reparatie is.
De dealer heeft dit toch gerepareerd?.
Nu blijkt dat ze maar half werk geleverd hebben en ik zou de auto daar neer zetten en vragen of ze het repareren?.
Ik begin ook sterk te twijfelen aan de herkomst van de auto en wat er in het verleden mee geweest is.
Misschien hebben die storingen er al wel ingezeten en hebben ze daarom het paneel er misschien uit gehad om de lampjes te verwijderen of zoiets.
En daarbij het een en ander beschadigd.
Waardoor je het paneel hebt moeten vervangen
12 jaar
ok maar nu dat het instrumenten paneel vervangen is voor een nieuwe hoe kan het dat de auto niet uitgelezen kan worden ?
want dat snap ik echt niet. of is het zo dat het insrumenten paneel niks te maken heeft met het niet kunnen uitlezen van de auto
vandaar mijn vraag hoe kan het dat het uitlezen van de auto niet lukt ?
blijkbaar heeft dat niks te maken met het instrumenten paneel want die is nieuw
mocht de ouwe eigenaar in het verleden lampjes of functies hebben uitgezet ,dat probleem is nu dan tog op gelost met het vervangen van het ouwe paneel voor een nieuwe ? vandaar de storingen die nu wel zichtbaar zijn ,abs en check enginelampje ? dat wil ik best begrijpen maar het gedeelte niet uitkunnen lezen van de auto of de storingen pff dat snap ik echt niet?!!!
de auto rijd verder goed verder ook geen vermogen verlies lijkt het, rijd ook niet in een nood programma
alleen die 2 lampjes horen daar niet en die wil ik zo snel mogenlijk weg hebben al moet ik er een onderdeel voor vervangen hebben
als er wat stuk of niet goed is hoort dat gewoon vervangen te worden punt
maar dan moet ie wel uitgelezen kunnen worden
12 jaar
?
12 jaar
Ik denk dat het instrumentenpaneel niets te maken heeft gehad met het uitlezen.
Want nu kunnen ze nog niet uitlezen.
Dus,auto daar neer zetten en vragen of ze het in orde maken,garantie op de reparatie.
12 jaar
Je kan misschien eens laten kijken naar je boordcomputer, of deze al is open geweest.
Er zit normaal een gespoten dichting tussen zoals cilicone eigenlijk.
Als deze al is open geweest zit er hier een scheur in..
Deze kunnen ze opengedaan hebben mbt het chippen, mocht dit gedaan zijn.
Heb net hetzelfde probleem gehad, niets kunnen uitlezen, geen chassisnr, geen nieuwe sleutels, nada...
nieuwe boordcomputer besteld => oude gedeïnstalleerd en tot de conclusie gekomen dat er gesjoemeld was..
Als dit jouw probleem is weet ik niet maar kijken kan geen kwaad he :)
grtz,
Yoni
12 jaar
ok
ik moet van de week nog ff terug voor het inleren van de afstandsbediening en de reserve sleutel
dan laat ik ze de auto verder onderzoeken ben gewoon bang dat het me een hoop meer gaat kosten
maar aan de andere kant wil ik koste wat het kost de storingen verholpen hebben want ben verder heel blij met de auto
hij ziet er goed uit en rijd verder goed
ik hou jullie op de hoogte
dank u
12 jaar
Vreemd omdat ze wel in het instrumentenpaneel kunnen komen met de tester anders kunnen ze ook geen sleutels inleren.
Ben benieuwd ?
ik begrijp er eerlijk gezegd ook helemaal niks meer van
ik zal zelf de radio ontkoppelen en thuis laten voor de zekerheid
en dan maar afwachten wat ze te zeggen hebben
12 jaar
hoi leden
had de auto naar de dealer gebracht en voor de zekerheid de radio ontkoppelt in de hoop dat dit het probleem was waardoor die niet uitgelezen kon worden, er moesten 2 sleutels en een afstand bediening ingeleerd worden een thermostaat sensor vervangen en de storing (check engine lampje en abs lampje )moesten gewist worden
alles is gelukt op het wissen van het abs lampje na die kregen ze er niet uit
heb gevraagd of ze hem nu wel konden uitlezen , het andwoord was aantal storingen konden gewist worden en een aantal storingen konden niet gewist worden volgens hem lag het aan de electronica van de auto
chekengine lampje hebben ze wel weg kunnen krijgen maar het abs lampje niet
12 jaar
Als ik het goed begrijp kunnen ze dus wel in alle regelapparaten komen maar kunnen ze de storing in het abs regelapparaat niet wissen.
Welke storing(en) staan er dan in het regelaparaat van het abs ?
goeie avond
het abs probleem heb ik opgelost dat lag aan een zekering op de accu
dat ik daar aan het zoeken was viel het mij op dat bij het bewegen van de zekering de fan aan en uit sloeg
heb er geleik een andere zekering ingestoken en mijn abs lampje was weg en tot op heden nog niet terug gekomen
nu brand alleen mij check engine lampje nu waar door ik nu ook twijfel of dat niet aan een zekering ligt
mij linker raam werkt ook niet naar behoren hij gaat wel open en dicht maar werkt niet via de tweetraps gebeuren
ik moet hem ingedrukt houden als ik hem van open helemaal dicht wil hebben wat niet hoort en halverwege stopt ie gaat ie naar beneden en na nog en keer drukken gaat ie helemaal omhoog dicht duz
nu heb ik zelf een obd2 scan tool aangeschaft de maxiscan ms509
aangesloten aan de polo maar krijg geen communicatie met het voertuig
mijn vraag is nu hoe kan het dat de garage het check engine lampje wel weg heeft kunnen krijgen
heb zelf ook al de accu ontkoppelt voor een paar uur zonder resultaat
kan er iemand mij vertellen wat ik zelf zou kunnen doen om het check engine lampje weg te kunnen krijgen
het lampje brand vanaf het moment dat de auto bij de dealer is geweest
dank u
12 jaar
Dat lampje brand omdat er een storing inzit,accu afkoppelen helpt dan gewoon niet.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar