Ik bezit een Golf 2 1.6 van okt 1983.De wagen verkeert nog altijd
in nieuwstaat.Nu wil ik graag het instrumentenunit vervangen door
een exemplaar met toerenteller.Oorspronkelijk zit er eentje in
met een analoge tijdklok.Kan ik de 2 stekkers zo op de nieuwe unit prikken.Of moet ik bv nog wat draden trekken of verdere aan-
passingen verrichten.Wie van u kan me dit vetellen.
Het is een Golf met EZ motor met conventionele contactpuntenont-
steking.
Alvast bedankt iedereen.
vr gr Henk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bij een diesel ligt de voorbereiding er al , en volgens mij bij jou ook maar zeker weet ik het niet. succes
Arie, bij een diesel ligt de voorbereiding er wel, maar tot de zekeringkast/kabelboom van de motor. Hierin zit namelijk een draad die op de W (wechselstrohm) aansluiting van de dynamo zit. Negen van de tien dynamo's uit een diesel zonder toerenteller hebben deze aansluiting niet en de draad ontbreekt ook in de motorgedeelte van de kabelboom. Enne de puls voor de toerenteller komt van deze W-aansluiting op de dynamo vandaan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar