close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf 2 1.6 GL: Instrumentenunit

Bouwjaar: 1983

Ik bezit een Golf 2 1.6 van okt 1983.De wagen verkeert nog altijd
in nieuwstaat.Nu wil ik graag het instrumentenunit vervangen door
een exemplaar met toerenteller.Oorspronkelijk zit er eentje in
met een analoge tijdklok.Kan ik de 2 stekkers zo op de nieuwe unit prikken.Of moet ik bv nog wat draden trekken of verdere aan-
passingen verrichten.Wie van u kan me dit vetellen.
Het is een Golf met EZ motor met conventionele contactpuntenont-
steking.
Alvast bedankt iedereen.

vr gr Henk

Geplaatst door

klavers (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bij een diesel ligt de voorbereiding er al , en volgens mij bij jou ook maar zeker weet ik het niet. succes

vanzanten 0
badge

20 jaar

Arie, bij een diesel ligt de voorbereiding er wel, maar tot de zekeringkast/kabelboom van de motor. Hierin zit namelijk een draad die op de W (wechselstrohm) aansluiting van de dynamo zit. Negen van de tien dynamo's uit een diesel zonder toerenteller hebben deze aansluiting niet en de draad ontbreekt ook in de motorgedeelte van de kabelboom. Enne de puls voor de toerenteller komt van deze W-aansluiting op de dynamo vandaan.

audia4 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.