Volkswagen Golf GTI: Temperatuur sensor

Bouwjaar: 1983

Jan en Harry nog bedangt voor de aanwijzingen over mijn buiten temp. sensor!! Ik heb hem dus vervangen maar hij doet het nog steets niet ik denk dat het een kabel breuk of roest vorming zoiets is. maar dan moet ik weten welke pool ik moet hebben van de stekker achter in mijn cockpit. heeft iemand een bedradings schema zodat ik het systeem zelf kan nalopen????

mvg Wilmer

GTI-Driver3854

Geplaatst door GTI-Driver3854 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

audia4 (0) PRO, 20 jaar geleden

De MFA in de cockpit geeft zelf nogal eens de strijd op. Remedie hierop is de print uitbouwen en alle electrolytische condensators vervangen. Te koop bij een electonica hobbywinkel, paar euro handel en een aantal uur met soldeerbout aan de keukentafel prutsen. Zelf al meerdere keren gedaan met een cockpit. Reden van stukgaan van deze elementen is de hoge temperatuur die het onder het zwarte dashboard zomerdag kan bereiken. Het electrolyt loopt er dan uit, hiervan kun je sporen groene aanslag op de print zien.

succes

audia4 (0) PRO, 20 jaar geleden

Nog even gezocht, maar geen schema van. Het is bij mijn weten alleen in golf 1 toegepast in de laatste produktie maanden van de golf1
Heb jij toevallig een Pirelli golf? Deze hadden het standaard.
Als het is zoals het hoort moet de draadkleur bij de sonde terugkomen in de steker van de cockpit. Er zitten twee stekkers op de cockpit, de kleinste aan de achterkant is voor de handel van de MFA-klok. De grote aan de onderkant is degene die altijd standaard in een golf zit. (kun je ook zien aan de printfolie waar de banen heenleiden) Alles wat bruin is is direct massa bij VW, alles met bruine streep is indirect massa via b.v. relais. (de laatste kom je wel eens bij sondes tegen)

Het is even zoeken, maar er moet uit te komen zijn.

succes

GTI-Driver3854 (0), 20 jaar geleden

Het is inderdaat een pirelli golf en gelukkig heb ik zelf best wel verstand van klein elektronica (ik doe zelf de elektro opleiding) dus dat zal wel geen probleem zijn. In ieder geval bedankt voor je hulp, en zal wel ff bericht doen als het is gelukt!!

mvg
Wilmer

GTI-Driver3854 (0), 20 jaar geleden

Nog ff een vraagje weet iemand hoe ik de naald van de toerenteller los krijg????

mvg Wilmer

jan meulenbeek (0), 20 jaar geleden

indien er geen vergrendeling opzit kun je de naalt met twee eetvorken losdrukken gelijkstandige druk naar boven geven en zeer voorzichtig zijn.

Als er een naaltstop op zit dan moet je anders te werk gaan,en moet de naalt over de stop heen worden getilt om deze uit de vergrendeling te halen.wel even de stand merken van de naalt waar die staat op moment dat hij uit de vergrendeling is,dan op gelijke wijze optillen en hij moet dan los komen het is een gevoelswerkje.

succes, Jan

GTI-Driver3854 (0), 20 jaar geleden

En bedankt!!! hij doet het weer zoals je al zij de 3 elco's vervangen en klaar. nu doet mijn olie temp sensor het ook weer.

nogmaals bedankt
groeten wilmer

audia4 (0) PRO, 20 jaar geleden

Als electronica in een auto flipt en de auto is wat ouder is het negen van de tien keer een elco die lekt en niet meer doet waar ie voor betaald is. Vervangen van die dingen geeft bijna altijd uitkomst.

Helaas met moderne auto's wordt het moelijker door de toepassing van SMD techniek, componenten zo groot als speldenknoppen. Hier is voor de particulier geen eer aan te behalen. Print vervangen en een hoop eurootjes voor de dealer is dan enige uitweg.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.